arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۱۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳

رییس دانشگاه صنعتی شریف: کلید به دست، منتظر تحویل ریاست دانشگاه هستم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس دانشگاه صنعتی شریف از تعیین تکلیف وضعیت ریاست دانشگاه تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: من کلید به دست منتظر تحویل ریاست دانشگاه هستم.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر رضا روستاآزاد صبح امروز در نشستی با خبرنگاران که به منظور تقدیر از خبرنگاران حوزه علم و فناوری برگزار شد با بیان این که من خودم اطلاع ندارم تا چند روز دیگر رییس دانشگاه صنعتی شریف خواهم بود، گفت: وزیر علوم نامه‌ای را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال و دکتر فتوحی را به عنوان رییس دانشگاه معرفی کردند که اگر شورا نظر مساعد داشته باشد ایشان رسما به عنوان رییس دانشگاه صنعتی شریف معرفی خواهند شد.

وی افزود: جلسه بعدی شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم شهریور ماه خواهد بود و اگر در این جلسه موضوع رییس دانشگاه مطرح شود بنده تا دو هفته دیگر بالقوه رییس این دانشگاه هستم.

رییس دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: بنده کلید به دست منتظر تحویل دانشگاه هستم اما هنوز کسی برای تحویل این کلید نیامده است. البته پس از ریاست دانشگاه صنعتی شریف هم بیکار نخواهم بود و در کسوت‌ها و موقعیت‌های دیگر حاضر خواهم شد

وی در پاسخ به اظهارات یکی از خبرنگاران مبنی بر اعلام وصول استیضاح وزیر علوم در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که فرآیند استیضاح باعث نشود که روند انتخاب رییس دانشگاه صنعتی شریف در شورای عالی انقلاب فرهنگی عقب بیافتد.

وی با بیان این که دکتر فتوحی مورد تایید وی، شورای دانشگاه و جمع اساتید و خانواده دانشگاه صنعتی شریف است، گفت: امیدواریم هر چه سریعتر جابجایی صورت گیرد تا بنده به برنامه‌های دیگر خود بپردازم.

رییس دانشگاه صنعتی شریف در ادامه سخنانش با بیان این که فعالیتهای دانشگاه صنعتی شریف با هدف ارتقاء کشور و حفظ و صیانت از کیان ملی صورت می‌گیرد، گفت: در همین راستا سند راهبردی دانشگاه بر اساس چشم‌انداز 1404 تدوین شده و کمیسیون پایش صنعت نیز راه‌اندازی شده است تا به لحظه به لحظه روند فعالیت صنعت را رصد کند.

وی در خصوص روند پیشرفت علمی دانشگاه طی زمان ریاست خود گفت: پیشرفت علمی دانشگاه شاخص‌های مختلفی دارد که این موضوع در رتبه‌بندی‌ها مشخص است به عنوان نمونه بر اساس رتبه‌بندی تایمز ، رتبه دانشگاه صنعتی شریف در شش، سال پیش بالای 500 بود اما از چهار سال پیش دانشگاه صنعتی شریف جزو 500 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت و در حال حاضر نیز رتبه دانشگاه بین 250 تا 275 است.

به گفته وی در واقع رتبه دانشگاه صنعتی شریف طی دوره چهار ساله فعالیت وی 250 رتبه ارتقاء داشته است. به عنوان نمونه طی سالهای 2012 تا 2013 رتبه دانشگاه صنعتی شریف 70 رتبه ارتقاء داشته است.

روستا آزاد همچنین در خصوص وضعیت سرانه مقاله ISI دانشگاه صنعتی شریف گفت: هر عضو هیات علمی دانشگاه به طور متوسط سالانه سه مقاله ISI تولید می‌کند. این در حالی است که این شاخص در دانشگاه MIT، حدود 1.9 است.

وی اضافه کرد: همچنین رتبه دانشگاه از نظر ارجاع به مقالات حدود 60 است و این نمودار مرتبا رشد می‌کند.

رییس دانشگاه صنعتی شریف همچنین درباره وضعیت قرارداد با صنعت نیز گفت: زمانی که بنده مسوولیت این دانشگاه را بر عهده گرفتم میزان قراردادها سالانه پنج میلیارد بود که در حال حاضر این میزان به 65 میلیارد تومان افزایش یافته است و در واقع نیمی از هزینه‌های دانشگاه از ارتباط با صنعت به دست می‌آید.

روستاآزاد همچنین اظهار کرد: در بحث آموزش نیز از 500 نفر اول کنکور 400 نفر و از 100 نفر نفر کنکور 98 نفر دانشگاه صنعتی شریف را انتخاب کردند.

وی از اخذ مجوز پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف طی هفته گذشته خبر داد و گفت: این پارک دارای وسعت 35 هکتار است که 20 هکتار آن در شهرک قدس قلعه‌حسن‌خان ایجاد شده است که در آن حدود هشت فعالیت آغاز شده که یکی از آنها موضوع خط تولید منبریم های آب‌شیرین‌کن است.

روستاآزاد اضافه کرد: همچنین 10 هکتار دیگر پارک علم و فناوری در منطقه 22 ایجاد می‌شود.

رییس دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: همچنین با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری به دنبال ایجاد برج فناوری در دانشگاه صنعتی شریف هستیم.

وی همچنین از راه‌اندازی مرکز توسعه تکنولوژی آنزیم دانشگاه صنعتی شریف خبر داد و گفت: پس از تحویل ریاست دانشگاه در آن مرکز به همراه چندین فعالیت دیگر مستقر خواهم شد که این مرکز در حوزه توسعه تکنولوژی صنعتی و دارویی فعال خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت طرح‌های کلان دانشگاه صنعتی شریف با بیان این که طرح‌های کلان در دولت یازدهم مورد بازنگری قرار گرفت، گفت: بر این اساس طرح‌های موجود به 15 طرح کاهش یافته است که جزییات آن توسط معاونت پژوهشی وزارت علوم مطرح می‌شود اما با وجود کاهش طرح‌های موجود طرح توربین گازی به دلیل اهمیت آن همچنان باقی است و در حال حاضر 20 تا 25 عضو هیات علمی در حال فعالیت در این بخش هستند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
2
44
پر رو
انگار میراث خانوادگیش بوده مسخره می کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
57
0
اقاي روستاآزاد فرد شايسته اي بودند كه بيش ازرياست دانشگاه لياقت دارند .......ازدولت تدبير بعيد است افراد شايسته به حجره ها بخزاند!!
نظرات بینندگان