arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۱۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
ملیت:

یکی از این 4 نفر، جای اردوغان را در نخست وزیری ترکیه پر می کند

در محافل سیاسی در کنار این 4 نفر از بشیر آتالای معاون نخست وزیر نیز به عنوان یکی از افرادی که نام وی نیز با احتمال کمی برای جانشینی اردوغان مطرح است نام برده می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه ملیت چاپ ترکیه در گزارشی در شماره امروز خود نوشت : نام 4 شخصیت سیاسی ترکیه برای جانشینی اردوغان مطرح است.

به گزارش «انتخاب»، در محافل سیاسی از بلند آرینچ معاون نخست وزیر ،‌ احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه ، محمد علی شاهین (‌رئیس سابق مجلس ترکیه ) و معاون اردوغان در حزب عدالت و توسعه و بن علی ییلدیریم مشاور اردوغان در این حزب به عنوان افرادی نام برده می شود که ممکن است پس از اردوغان ریاست حزب عدالت و توسعه و نخست وزیری ترکیه را بر عهده گیرند.

در محافل سیاسی در کنار این 4 نفر از بشیر آتالای معاون نخست وزیر نیز به عنوان یکی از افرادی که نام وی نیز با احتمال کمی برای جانشینی اردوغان مطرح است نام برده می شود.

گفته می شود ،‌ داوداوغلو ، ییلدیریم و آرینچ از شانس بیشتری برخوردارند و برخی اظهارات محمد علی شاهین موجب شده است ،‌ احتمال انتخاب وی به جانشینی اردوغان کاهش یابد.

شورای اجرایی و تصمیم گیری حزب عدالت و توسعه دیروز در نشستی در آنکارا تصمیم گرفت ، کنگره سراسری فوق العاده این حزب برای انتخاب رئیس کل جدید (‌ حزب عدالت و توسعه که قرار سمت نخست وزیری ترکیه را بر نیز بر عهده گیرد ) 27 اوت یک روز پیش از پایان دوره ریاست جمهوری عبدالله گل و آغاز دوره ریاست جمهوری اردوغان برگزار شود.

حسین چلیک سخنگوی حزب عدالت و توسعه دیروز در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تاریخ برگزاری کنگره سراسری این حزب گفت :‌ تعیین 27 اوت به عنوان تاریخ برگزاری کنگره سراسری حزب عدالت و توسعه با موضوع بازگشت عبدالله گل به حزب ارتباطی ندارد بلکه با استعفای اردوغان از حزب عدالت و توسعه پیش از بر عهده گرفتن ریاست جمهوری ترکیه مرتبط است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
2
12
شایدهم گل شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
2
16
احتمال قوي محمد علي شاهين انتخاب بشه ، البته 2 گزينه ديگر ( بولنت آرينچ و پورفسور احمد داوود اوغلو نيز رقباي سختي برا ايشون هستند ) در مجموع هر سه نفر سياستمداراني قوي ، خوش نام و موثر براي حزب Ak Parti مي باشند .
نظرات بینندگان