arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۲۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۳

معاون اول رئیس جمهور: منتقدین بر چشم دولت جا دارند/ چوب لای چرخ گذاران موفق نخواهند شد

معاون اول رییس جمهور با اشاره به درد دل برخی از این پیمانکاران در خصوص تعهدات بر زمین مانده ازسوی دولت گذشته خاطرنشان کرد: دولت حق ندارد به دلیل برخورداری از قدرت و نفوذ، هر برخوردی که می خواهد با طلبکاران داشته باشد، بلکه باید بدهی خود را به رسمیت شناخته، برای طلبکاران اعتبار قائل شود و راهکارهایی برای پرداخت این بدهی‌ها پیدا کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه دولت نمی تواند نسبت به موضوع ورزش بی تفاوت باشد و آن را یک موضوع اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مهم می داند گفت: سیاست دولت حمایت جدی از ورزش است و تلاش خواهیم کرد بزودی در جلسه‌ای به مشکلات مطرح شده از سوی روسای فدراسیونها رسیدگی کنیم.

به گزارش «انتخاب»، اسحاق جهانگیری در نشست صمیمانه با روسای فدراسیون‌های ورزشی شرکت کننده در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچوان، با اشاره به قول‌های داده شده در دولت یازدهم درباره قهرمانان ورزشی اظهار داشت: با وجود محدودیت های موجود در بودجه و اعتبارات، در بدترین شرایط هم اجازه نخواهیم داد که قولی داده شود و به آن عمل نگردد.

جهانگیری یکی از اتفاقات نامطلوب در سال‌های گذشته را بدقولی دولت عنوان کرد و افزود: این موضوع تنها به ورزش و تعهدات نسبت به ورزشکاران محدود نمی‌شود بلکه برخی پیمانکاران طرح‌ها و پروژه های عمرانی نیز مطالبات فراوانی از دولت دارند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به درد دل برخی از این پیمانکاران در خصوص تعهدات بر زمین مانده ازسوی دولت گذشته خاطرنشان کرد: دولت حق ندارد به دلیل برخورداری از قدرت و نفوذ، هر برخوردی که می خواهد با طلبکاران داشته باشد، بلکه باید بدهی خود را به رسمیت شناخته، برای طلبکاران اعتبار قائل شود و راهکارهایی برای پرداخت این بدهی‌ها پیدا کند.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد آغاز بکار دولت تدبیر وامید، از انتخابات ۲۴ خرداد سال ۹۲ به عنوان حماسه‌ای بزرگ یاد کرد که با تدابیر رهبر معظم انقلاب توسط ملت ایران خلق شد و با انتخاب رییس جمهوری دانشمند و با تجربه که متکی به نظرات علمی و کارشناسی است، روند جدید و مثبتی در کشور آغاز شد.

جهانگیری همچنین با اشاره به مشکلات و تنگناهای سالهای گذشته کشور و برخی سوءاستفاده های صورت گرفته در شرایط سخت و دشوار اقتصادی افزود: در حالت خوشبینانه علت این سوءاستفاده‌ها این است که مدیران کشور از سر استیصال به هر راهکاری روی آورده بودند. حالت بدبینانه این است که مدیران نیز آلوده باشند و در این شرایط است که به اصطلاح بهارسوءاستفاده چیان فراهم می‌شود و افرادی مدعی می شوند که می توانند نفت صادر کنند، گروهی ادعا می کنند می توانند ارز جابجا نمایند و اشخاصی نیز مدعی واردات طلا به جای ارز می شوند که در این شرایط سوءاستفاده‌های بزرگی شکل گرفته است.

وی یکی از موارد سوءاستفاده در سالهای گذشته را پرونده بابک زنجانی عنوان کرد و گفت: چگونه ممکن است یک جوان بتواند سوءاستفاده ای به این بزرگی انجام دهد، مشخص است که قطعاً باید اتفاقاتی در یک مجموعه رخ دهد که کسی بتواند چنین بهره‌برداری داشته باشد.

معاون اول رییس جمهور در ادامه به مشکلات کشور در عرصه بین الملل طی سالهای گذشته نیز اشاره کرد و افزود: دولت تدبیر وامید برای رفع این مشکلات و از میان برداشتن تحریم‌های ظالمانه مذاکرات خوبی را با گروه ۱+۵ آغاز کرد که امیدواریم با فضل الهی و حمایتهای مقام معظم رهبری و تدابیر تیم مذاکره کننده به نتایج خوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.

وی افزود: خوشبختانه از گروه مذاکره کننده دانشمند و با ظرفیت بالا که عموماً از دیپلماتهای درجه یک هستند، برخورداریم ؛ به گونه ‌ای که در مذاکرات شاهد بودیم وزیر امور خارجه کشورمان در مقابل شش وزیر خارجه قدرتمند جهان نشست و توانست هم از حقوق هسته‌ای ملت ایران دفاع کند و هم اگر دغدغه ای وجود دارد نسبت به رفع آن اقدام نماید.

وی افزود: البته عده‌ای در این میان وجود دارند که اگر تحریم‌ها و فشارها از کشور برداشته شود، منافعشان به خطر می افتد بنابراین تلاش می کنند در مسیر دولت و مذاکرات مانع تراشی کنند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه انتقاد سازنده همواره ازسوی رییس جمهور و دولت امری پذیرفته شده است، خاطرنشان کرد: منتقدین بر چشم دولت جا دارند اما کسانی که تلاش می‌کنند چوب لای چرخ دولت بگذارند موفق نخواهند شد به اهداف خود برسند.

جهانگیری همچنین به جنایتهای رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی که تلاش می کرد جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی برای امنیت جهانی معرفی کند، امروز بی آبرو شده و با جنایاتی که در غزه انجام داده همه دنیا به خوبی فهمیده اند که رژیم کودک کش و جنایتکار چه کسی است.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
همایون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
1
21
کسانی که چوب لای چرخ دولت می گذارند همان کسانی هستنند که تمام قد حامی دولت احمدی نژاد بودند پس مسئول همه عملکرد دولت نهم و دهم هستند.دولتی که مدعی پاکی بود 3000 هزار میلیاردی بابک زنجانی ها و ویرانی اقتصلد ملی و تحریم های ظالمانه نتیجه مدیریت انها هست .
نظرات بینندگان