arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۷ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۳

زلزله 3.6 ريشتری در گرگان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
مدير كل مديريت بحران استان گلستان گفت: بر اساس گزارش‌هاي دريافتي، زلزله‎اي كه پنج‎شنبه در گرگان رخ داده، هيچ گونه خسارتي را در پي داشته است.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، مدير كل مديريت بحران استان گلستان گفت: بر اساس گزارش‌هاي دريافتي، زلزله‎اي كه  پنج‎شنبه در گرگان رخ داده، هيچ گونه خسارتي را در پي داشته است.
 
صادق‎علی مقدم  اظهار داشت: اين زلزله به مقياس 3.6دهم ريشتر درجه مقياس امواج درونی زمین  و راس ساعت 21:55 دقيقه در  شهر گرگان رخ داده است.
 
وي اضافه كرد: اين زلزله در عمق 10کیلومتري زمین و طول  جغرافيايي ۵۴.۵۵۷ شمالی و عرض جغرافيايي ۳۶.۶۹۷ شرقی اتفاق افتاده است.
 
مقدم با اشاره به دريافت گزارش از فرمانداري‌ شهرستان گرگان تصريح كرد: گزارش دريافتي حاكي از آن است كه با توجه به شدت اين زلزله، خسارتي به اين مناطق وارد نشده است.
 
وي با تاكيد بر آمادگي اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران استان براي مواجهه با حوادث احتمالي افزود: استان گلستان با توجه به قرار گرفتن در مدار زلزله هر از چند گاهي زلزله‌هايي با مقياس ريشترهاي متفاوت را تجربه مي‌كند.
 
دبير شوراي هماهنگي مديريت بحران استان گلستان خاطرنشان كرد: مركز اكثر اين زلزله‌ها منطقه ((انبار الوم)) از توابع شهرستان آق‌قلا است و  گاهی نیز این زمین لرزه‎ها در منطقه شرقی استان رخ می‎دهد.
 
مقدم تصریح کرد: این موضوع به این معنی نیست که نسبت به زلزله‌ها بی‌توجه باشیم بلکه باید ضمن حفظ دغدغه و آمادگی لازم بیش از گذشته به موضوع پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی ناشی از زلزله توجه کنیم.
 
وي یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع و قرار گرفتن بخش‌های بسیاری از استان بر نوار زلزله، به سناریوی زلزله در دوره‌های آموزشی مرتبط با مدیریت بحران توجه جدی شده است.
 
استان گلستان، با جمعيتي حدود يك ميليون و800 هزار نفر در شمال شرقي كشور قرار دارد و سالانه انواع بلایای طبیعی از جمله زلزله، سیل و آتش سوزی این استان را تهديد مي‌كند.
نظرات بینندگان