arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۶۶۷۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۳

مستندات بورسیه تحصیلی فرزندان کامران دانشجو منتشر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
زهرا دانشجو فرزند کامران دانشجو وزیر سابق علوم در حال حاضر دانشجوی دکترای مکانیک دانشگاه علم و صنعت است.

به گزارش فارس معدل وی در مقطع کارشناسی 17.67 و کارشناسی ارشد 19.61 و نمره پایان‌نامه وی نیز 20 است ضمن اینکه وی در کل دانشگاه علم و صنعت رتبه اول را کسب کرد و بالاترین معدل را در این دانشگاه دارد، مستندات این موارد در دانشگاه موجود است.

زهرا دانشجو در حال حاضر با استفاده از آئین‌نامه استعداد‌های درخشان در مقطع دکترا درس می‌خواند. وی دانشجوی سال دوم است و از بورس استفاده نمی‌کند.

سارا دانشجو فرزند دیگر کامران دانشجو با معدل کارشناسی 17.07، کارشناسی ارشد 18.65 و نمره پایان‌نامه 20 در مقطع دکترای دانشگاه تربیت مدرس درس می‌خواند و امسال سال سوم تحصیل وی در رشته نانوبیوتکنولوژی دانشکده علوم زیستی است.

وی در پایان سال اول به پیشنهاد استاد راهنمای خود درخواست بورسیه می‌دهد که گروه با درخواست وی موافقت نمی‌کند، چرا که 5 نفر درخواست داده بودند و درحالی که دانشکده 4 نفر را می‌خواست و انتخاب 4 نفر از 5 نفر را صلاح نمی‌دانست لذا درخواست کرد متقاضیان صبر کنند.

سارا دانشجو در سال دوم نیز درخواست می‌دهد، در این سال 30 نفر متقاضی بورسیه بودند. درخواست وی در گروه نانو مطرح و پذیرفته می‌شود.

نامه شماره د 120 / 1044 دانشکده علوم زیستی که صورت‌جلسه گروه نانو را با امضای اعضای گروه دارد به دانشگاه اعلام می‌کند که حمید‌رضا صمدی‌خواه، الهه اسماعیلی، سارا دانشجو و ملینا یاربخت مورد تقاضای گروه برای جایابی تدریس در دانشگاه تربیت مدرس هستند.

رئیس دانشگاه موضوع را در هیأت جذب مطرح می‌کند و آنجا در جلسه‌ 112 موضوع مطرح می‌شود و صلاحیت‌ها تائید می‌شود.



به عبارتی صلاحیت علمی در گروه و صلاحیت عمومی در هیات جذب مرکزی بررسی می‌شود.

براساس این گزارش، در 20 مرداد سال 92 حکم بورس صادر می‌شود.

در یکی از رسانه‌ها اعلام شده بود که خواهرزاده وزیر علوم سابق نیز از بورس استفاده کرده است و این در حالی است که در کنکور سال 92 خواهرزاده کامران دانشجو با رتبه 650 پزشکی قبول شده و در حال تحصیل است و از بورسیه تحصیلی نیز استفاده نمی‌کند ضمن اینکه وی هنوز ازدواج نکرده است!

همسر کامران دانشجو حدود 20 سال است که در حوزه علمیه زینب کبری که زیرنظر حوزه علمیه قم است مشغول فعالیت است و از 6 سال قبل نیز در این حوزه تدریس می‌کند.

وی در هیچ موسسه دیگری فعالیت نمی‌کند و موسسه‌ای نیز به نام وی ثبت نشده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۲۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
5
119
پس چرا ما با معدل دکتری نوزده و نیم و ده تا مقاله آی اس آی معتبر هر جا درخواست بورس دادیم موافقت نشد؟ پاسخ: چون من بچه وزیر علوم نبودم! انتخاب جان انصاف داشته باش و بذارش
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
1
59
ببخشید بچه وزیر باشی نمرات خوب. معدل عالی نیاری؟!!!دوستان نظر بدهند مگه میشه؟
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
44
یعنی انتظار دارید در شایطی که مانند دوران هخامنشی مشاغل موروثی است . و در حالی که پدر محترم از دیوانیان برجسته هستند به جز این حاصل می شده است . تاوقتی که در کشور ما نخبگی یعنی معدل بالا ، داستان همین خواهد بود . نخبه یعنی کسی که می تواند برای مسائل جامعه راه حل های عملی ، کارآمد و موثر ارائه دهد و آنها را به اجرا بگذارد . نخبه یعنی کسی که بیشترین نفعش به جامعه اش می رسد . نخبه یعنی کسی که کاردرستی اش ربطی به شغل و میزان نفوذ پدر جان یا مادر جان و یا خواهر جان و یا برادر جان و هر جان دیگری ندارد و نداشته باشد .معدل بالا می تواند نشانه ای باشد ولی الزاما شرط کافی نیست. بورسیه کردن افراد به این ترتیب موجب شده است که دانشگاهها از رشد علمی کافی برخوردار نباشند . دلیل مشکلات موجود کشور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
20
5
موضوعی را به شکل نامناسب در جامعه مطرح کردند حال یک ملت باید تاوان ان را بدهد. هموطنان اینگونه پیش برویم می رسیم به اینجا که چرا فلانی نماینده است، چرا فلانی شهردار است، چرا ... اگر رسیدگی به تخلف احتمالی اینجوری باشد که سنگ روی سنگ بند نمی شود. خدا لعنت کند افرادی را که تعمدا جامعه را به این سمت می برند. پناه بر خدا
پوريا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
0
5
اسم دانشگاههاي ليسانس وارشد رو هم بنويسيد!
لاریسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
0
1
دانشگاه کارشناسی و ارشد دانشگاه آزاد بوده آقا جان
نظرات بینندگان