arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۲۸۰
تعداد نظرات: ۱۴۷ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۸ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
در جلسه استیضاح فرجی دانا چه گذشت؟

لاریجانی: مشکل با تغییر چند نفر حل می شود/ نوباوه: آقای وزیر این شما نبودید که گفتید، اگر با رانت نمایندگان مجلس مقابله نمی کردم، اسیتضاح نمی شدم؟/ لاریجانی: این چه فیلم مزخرف و بی ربطیست که پخش می کنید/نقوی: در وزارت علوم توفیقی همه کاره است/ جعفرزاده: حدود 270 نفر نیز بدون حتی وجود یک برگه در پرونده شان بورسیه شده اند

دکتر لاریجانی در واکنش به پخش فیلم و صدای رسانه های بیگانه گفت: آخر این فیلم بی ربط چیست که می گذارید؟ این مزخرفات را همیشه می گویند. چه ربطی دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 بررسی طرح استیضاح فرجی دانا وزیر علوم دقایقی پیش در نشست علنی امروز مجلس آغاز شد.

به گزارش «انتخاب»، دقایقی پیش بررسی طرح استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست علنی امروز (29 مرداد) مجلس شورای اسلامی با استناد به مواد 112، 222، 223، 224، 225، 226، 225، 226، 227، 228، 229 و 230 آیین نامه داخلی مجلس آغاز شد.

پیش از این در نشست علنی سه‌شنبه 21 مرداد ماه استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پس از پایان فرصت یک ماهه وزیر مربوطه با اصرار نمایندگان خواستار استیضاح و با امضای حدود 51 نماینده مجلس اعلام وصول شد.

استیضاح کنندگان در نامه ارائه شده به هیأت رئیسه مجلس، دلیل استیضاح خود را عدم پایبندی به رویه‌های قانونی و مصالح کشور، مشی اعتدال و وعده های داده شده در زمان رای اعتماد مجلس و ترویج افراطی گری در دانشگاه ها عنوان کرده بودند.

آخرین اخبار از جلسه استیضاح به صورت لحظه به لحظه در زیر می آید:

لاریجانی در پایان سخنان فرجی دانا گفت: تشکر می کنم که خوب صحبت کردند و در فضای آرامی مطرح کردند. چون شما برخی مطالب را برای من فرستادید ، وزارت اطلاعات به جز یک نفر بقیه را تایید را کرده است.

تصور می کنم با جا به جایی چند نفر، مشکل برطرف شود.

 نادران: اخراجی‌ها برای دانشگاه‌‌ها تصمیم می‌گیرند

الیاس نادران به‌عنوان موافق استیضاح ،گفت: در بحث استیضاح دوستان دلایل خود را به محضر وزیر فرستادند، اما امروز به مواردی که مدنظر بود پاسخی داده نشد و انتظار می‌رفت که وزیر علوم به موارد استیضاح به صورت مورد به مورد پاسخ دهند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به افزایش امضاهای استیضاح طی 10 روز اخیر گفت: در این مدت تعداد امضاها به 60 نفر رسیده است و به طور حتم با طی روند گذشته امضاها باز هم بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: دغدغه ما این است که در میحط دانشگاهی متاسفانه مسائل علمی و پژوهشی تحت‌الشعاع گرایشات انحرافی قرار گرفته است.

نادران با بیان اینکه چرا استیضاح وزیر علوم در هفته دولت برگزار می‌شود، گفت: آیا ما مقصر این موضوع هستیم که رئیس جمهور آن را در اردبیل اعلام می‌کند. نمایندگان از اسفندماه سال گذشته و پس از اینکه متوجه شدند امور وزارت جز با استیضاح علاج نخواهد یافت به فکر استیضاح افتادند و اصل استیضاح نیز 3 ماه پیش تقدیم هیات رئیسه شد.

وی ادامه داد: برای اصلاح امور رایزنی‌هایی صورت گرفت و تلاش نمایندگان این بود که موارد ادله استیضاح در مسیر درست قرار گیرد اما متاسفانه جواب مثبتی در این زمینه دریافت نشد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به پیشنهاد مشاور رئیس جمهور برای برکناری اشخاص مورد استیضاح گفت: به این اشخاص پیشنهاد شده برای جلوگیری از دهن‌کجی به مجلس نامه خداحافظی خود را بنویسند. از دیشب هم به ما فشار آورده‌اند که اگر این دو نفر بروند مسئله حل است؟ مگر ما به دنبال سیاسی‌کاری هستیم، اگر حق بود که این اشخاص بمانند که حرفی نیست و اگر حق به رفتن است که حتما باید می‌رفتند.

وی ادامه داد: امروز درد وزارت علوم با رفتن این دو نفر درمان نمی‌شود.

نادران خطاب به وزیر علوم گفت: ما شما را به عنوان شخصی متدین قبول داریم اما مشکل این است که شما مدیریت نمی‌کنید، مدیریت می‌شوید و دیگران برای شما دولت در سایه تشکیل داده‌اند. مسئله این است که فتنه‌گران و افراطی‌ها هیات‌هایی تشکیل داده و برای دانشگاه‌ها تصمیم می‌گیرند.

وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی اگر این نظر را قبول کرد منفعل می‌شود و اگر رد کرد مشروعیت را در بین دانشگاهیان از دست می‌دهد. اگر قرار بود که اقدام قانونی مستند به شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام دهید، مصوبه گرفته و آن را انجام می‌دادید و هیچکس مانع آن نبود. 

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس گفت: شما سرپرستی را که از شورای عالی انقلاب فرهنگی رأی نیاورده است را ابقا کردید و هنوز من خبر تعویض آن را ندارم مگر اینکه طی یکی دو روز اخیر این اتفاق افتاده باشد.

نادران گفت: دانشگاه تهران با این سوابق و اثرگذاری و رتبه علمی که در کشور دارد با سرپرست اداره می شود، آیا در بین این همه مدیر، مدیر لایقی نبود، حتما باید با لجبازی پیش برود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با اشاره به سخنان وزیر که اعلام کرده بود مدت مدیریت رئیس قبلی زیاد بوده است گفت: 6 ماه دیگر صبر می کردید تا یک مدیر لایق و هم رأی خودتان پیدا کنید.

وی با اشاره به سخنان وزیر علوم مبنی بر سیاه نمایی استیضاح کنندگان از وضعیت کشور گفت: ما سیاه نمایی می کنیم؟ رسانه های بیگانه را ببینید،‌ آیا آنها از استیضاح کنندگان حمایت می کنند یا آنها را متهم؟ ما داریم آب به آسیاب آنها می ریزیم یا رفتار وزارت علوم و ستاد جنگی که در این وزارتخانه تشکیل شده است؟

این عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به سخنان موافقین استیضاح درباره برگشت اخراجی ها گفت: کاش درباره کیفیت برگرداندن این اخراجی ها نیز توضیح می دادند که پس از 6 ماه تذکر،‌ سؤال و پیگیری حکم اخراج زده شده است و تا آنجا که من اطلاع دارم تا تاریخ پنجم تیرماه که رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به شما نامه زدند هنوز شما حکم اخراج را صادر نکرده بودید.

نادران با تأکید بر اینکه این اخراجی های مفاسد اخلاقی داشته اند، گفت: دختران دانشجوی این کشور از دست آنها در امان نبودند و خودکشی کردند اما شما 13 نفر از آنها را به پیام نور برگرداندید، حتما باید فشار بیاوریم تا موارد را یکی یکی اصلاح کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سخنان وزیر علوم که گفته بود در سال 91 استعلام کرده است گفت: شما درباره ورودی های سال 92 و نه 91 که 140 نفر در کارشناسی ارشد و 23 نفر در دوره دکتری را ثبت نام کردید،‌ چه کردید؟ استعلام گرفته بودید؟

وی تصریح کرد: وزارت اطلاعات رسما در نامه ای رد صلاحیت آنها را به استناد مفاسد اخلاقی و سوابق گروهکی و معاندی اعلام کرده بود اما شما مرتب استعلام می گرفتید.

نادران گفت: وزارت اطلاعات نظر خود را رسما درباره آقای سمنانیان اعلام کرده بود، از آبان ماه تاکنون درباره ایشان چه کردید؟ آیا تلاش برای گرفتن استعلام تا اینکه نتیجه مثبت شود مشکلی را علاج می کند؟

این عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس گفت: آقای نقویان گفت 30 تا 40 پرونده را دیده است که ادله اخراج همه آنها روشن بوده اما به دانشگاه برگشته اند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه ما درباره دانشجویان ستاره دار حرفی نزدیم گفت: ما درباره کسانی که صلاحیت اخلاقی و سیاسی نداشته اند و دانشگاه را به عنوان عقبه گروه های سیاسی معاند نظام تعبیر می کنند نگرانیم.

وی با اشاره به اتفاقات سال 57 و 58 و انقلاب فرهنگی و با طرح این سؤال که چرا انقلاب فرهنگی شد گفت: چون دانشگاه ها محل جذب جوانان این کشور شده بود برای گروه های بیرونی که اسلحه را بیرون دانشگاه دست آنها می دادند.

نادران همچنین گفت: نگرانی ما این است که شما محیط دانشگاه را به یک محیط سیاسی تبدیل کنید که یا به دلیل دهن کجی به مجلس افرادی را سر کار گذاشته‌اید و یا به دلیل تعلقات و فشارها از جای دیگر و اینها برای ما سال های 88 دیگری می سازد.

وی با اشاره به اظهارات مخالفات استیضاح تصریح کرد: آقای هروی فرمودند مخالف بودم اما موافق شدم پس متقابلاً اجازه دهید کسانی که امروز می بینند وزارتخانه زیر فشارهای دیگران اداره می شود، نگران باشند.

عضو فراکسیون اصولگرایان همچنین گفت: جوسازی کردند که وزیر 9 ماه بیشتر نبوده و یادمان باشد که در همین مجلس وزیر دولت همسو با مجلس را بعد از دو ماه کار استیضاح و عدم رأی اعتماد دادیم چرا که با کسی عقد اخوت نبستیم.

وی افزود: نمایندگان را متهم می کنید که این ها رانت می خواهند اما آقای فرجی دانا یادمان باشد که در دادگاه عدل الهی روشن می شود و ما هرگز چنین درخواست هایی نکردیم و دلمان از مسائلی درد آمده است.

این نماینده خواهان استیضاح در ادامه اظهارات خود گفت: یکشنبه قبل از تعطیلات مجلس با آقای ابوترابی نشستیم و التماس شما را کردیم تا به دغدغه های ما اهمیت دهید و ما نیز کمک می کنیم.

نادران در تشریح دغدغه های خود تأکید کرد: جریان سیاسی عقده دار از انقلاب در فتنه 88 فرصتی یافتند که امروز در محیط دانشگاه ما فعالیت کنند.

وی ادامه داد: قصد تکرار فیلم ها را ندارم اما اگر دانشگاه ها آرم است دلیل دارد که فتنه گر جولان می دهد و حزب اللهی ها خون دل می خورند و به خاطر مصالح نظام سکوت می کنند و برای همین هنوز دانشگاه آرام است.

نادران همچنین افزود: شما برای دانشگاه علم و صنعت سرپرست تعیین کردید و جریانی در دانشگاه خوشش نیامد و با سر و صدا شیشه شکست.

وی ادامه داد: نگرانی داشتیم که از قول آقای انصاری نقل شد که وزیر برود یا نرود سیاست‌ها همین است تکذیب شد که البته خوشحال شدیم و بعد این اظهار تکذیب شد.

همچنین نادران در جریان اظهارات خود اقدام به پخش فایل صوتی منتسب به رضا فرجی دانا کرد که در این فایل صوتی نقل می شد "من نمی توانم همچنان به نمایندگان رانت دانشگاه و دانشکده و رشوه بدهم تا با آنها به چالش نرسم ".



سخنان نوباوه

بیژن نوباوه نماینده مجلس در آغاز سخنرانی خود به عنوان موافق استیضاح وزیر علوم اقدام به پخش فیلم کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس پس از انتشار بخش هایی از این فیلم گفت: آقای نوباوه! این چه فیلم بی ربطی است، حالا یک رسانه خارجی یک حرف مزخرفی زده است.

نوباوه در ادامه خواستار پخش فیلم شد و گفت: اگر فیلم پخش نشود، به سخنرانی خود ادامه نمی دهم.

وی با این حال بیان داشت: آقای وزیر این شما نبودید که گفتید، اگر با رانت نمایندگان مجلس مقابله نمی کردم، اسیتضاح نمی شدم.

در این لحظه، دکتر لاریجانی در واکنش به پخش فیلم و صدای رسانه های بیگانه گفت: آخر این فیلم بی ربط چیست که می گذارید؟ این مزخرفات را همیشه می گویند. چه ربطی دارد؟

فرجی دانا: وضعیت امروز نتیجه سیاست های شش سال پیش است/از این سیاه نمایی ها برای دولت و ملت چه حاصل می شود؟/چرا می خواهید القا کنید که دانشگاه ها مقابل نظام است؟/آبرو ریختن در کجای دین ماست؟ به کجا می روید؟/آیا یک دانشجوی 22 ساله که یک حکم سنگین می‌گیرد می تواند ادامه حیات دهد

جعفرزاده: حدود 270 نفر نیز بدون حتی وجود یک برگه در پرونده شان بورسیه شده اند.

غلامعلی جعفرزاده در مخالفت با استیضاح وزیر علوم گفت: موافقان استیضاح همکاران بسیار دلسوزی بودند که دلشان به حال انقلاب و شهدا و نظام می سوزد و دغدغه هایی دارند که قطع به یقین دغدغه همه همکاران ماست و من می توانم شهادت دهم که حتی جزء دغدغه های خود وزیر نیز هست و هیچ کس نمی تواند این دغدغه ها را منکر شود، اختلاف نظر بین موافقین و مخالفین استیضاح در شیوه عمل است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه‌ مشکلاتی وجود دارد افزود: کسی می تواند ادعا داشته باشد که وزیری که منصوب می شود ابداً مشکلی در کار او وجود نداشته باشد.

وی افزود: شیوه حل مشکلات در استیضاح نیست و به شدت بر این نکته تأکید دارم که برای برطرف کردن دغدغه های نمایندگان بدترین گزینه یعنی استیضاح انتخاب شد در حالی که روش های مختلفی را در پیش رو داشتیم که می توانستیم آن را طی کنیم و به استیضاح نرسیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با طرح این سؤال که چه کسی از استیضاح خوشحال خواهد شد گفت: بروید ببینید افراطیون فراری خارج از کشور چه بوق و کرنایی راه انداختند،‌ چرا می خواهید از استیضاح چنین نتیجه ای را بگیرید؟ ما به دنبال این هستیم که چه کسی را از گردونه مدیریت در فرایند استیضاح خارج کنیم؟

جعفرزاده گفت: خود شما در جلسات متعدد گفتید که وزیر علوم از ولایتمداران است و نماز شب می خواند و مؤمن و معتقد است و ما بر این اساس به وزیر رأی دادیم.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه ما هم قبول داریم در عملکردش دچار اشکالاتی است افزود: چرا هفته دولت را برای استیضاح انتخاب کردید؟

وی افزود: چرا آبی به آسیاب افراطیون فراری خارج از کشور و داخل کشور و معاندین ضد انقلاب ریختید؟ گفت: فیلمی در اینجا پخش شد که کاملا درست بود اما برای چه زمانی بود؟ چرا نمی گویید برای چه زمانی بود؟ فیلم بعد از جریان بعد از روز کوی دانشگاه و به دستور مسئولین به آقای توفیقی بود تا جریان کوی دانشگاه را مهار کند.

عضو کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس گفت: آقای فرجی دانا بداند اگر امروز ابقا شود مجلس اصولگرا به او رأی داده است که انشاءالله با همدلی بین نمایندگان پاسخ مثبت به دانشگاهیان داده خواهد شد.

جعفرزاده گفت:‌ فرجی دانا از مؤسسین سپاه استان فارس است و در جریان جنگ قاطبه جبهه ها حضور داشته است.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: انتظار داریم همین فرایند ادامه پیدا کند و اگر اشکالاتی دارد که قطعا دارد این قول را از وزیر علوم خواهیم گرفت که نسبت به رفع آنها اقدام کند.

وی افزود: بحث بورسیه ها به عنوان یکی از بحث های داغ استیضاح مطرح شد که بر اساس آمارها حدود 3 هزار نفر در این کشور به هر دلیلی بورسیه شدند و وزیر علوم پس از اطلاع از این آمارها گفت که وزارت علوم بر حسب وظایف قانونی و با احترام به دولت قبلی این گزارش ها را پیگیری می کند.

وی با تأکید بر اینکه حدود 700 نفر بدون هیچ قانون و دستورالعملی بورسیه شده اند گفت: در این پرونده حدود 270 نفر نیز بدون حتی وجود یک برگه در پرونده شان بورسیه شده اند. حال چگونه می خواهید جواب مردم را بدهید، همان جوانانی که نخبه هستند و می خواهند بورسیه شوند.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: از طرف دیگر در روند انتصابات استیضاح کنندگان از وزیر علوم ایراداتی گرفته اند، اشکالی ندارد شما روند انتصابات را به وزیر مربوطه تفویض بکنید و هر کسی که وزیر بود از آن پاسخ بخواهید. وقتی وزیر علوم نتواند درباره انتصابات صددرصد اظهارنظر کند و مراکز و مراجع دیگر باید پاسخگو باشد و در این رابطه دفاع کند چرا تنها یک نفر در این رابطه باید پاسخگو باشد. از طرف دیگر باید دقت داشته باشیم که ما هم اکنون درباره محیط دانشگاه تصمیم گیری می کنیم ما برای کسانی که درس خوانده هستند و دارای مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هستند و مدارج عالیه دارند نمی توان انتصابی صفر عمل کرد.

هروی: وزارت علوم در تحقق عدالت آموزشی کارآمد عمل کرد

جواد هروی در مخالفت با استیضاح رضا فرجی‌دانا گفت: در روز بررسی رأی اعتماد به دکتر فرجی‌دانا نگران از این بودم که کشتی توسعه علمی کشور در ساحل بدنامی به گل ننشیند و ناخدایان علمی به خس و خاشاک تمسک نورزند.

نماینده مردم قائنات در مجلس نهم در ادامه افزود: 9 ماه پیش از ترس این مسائل نمایندگان را به پرهیز از سراسیمگی در انتخاب وزیر فراخواندم  و در آن روز به عنوان مخالف وزیر امروز سخن گفتم.

هروی با تاکید بر اینکه کارنامه کوتاه فرجی دانا قابل تقدیر است، گفت: جای آن دارد که بدون هیچ تعلل جناحی کارنامه کوتاه اما روشن وزارت علوم در دولت تدبیر و امید را بررسی کنیم.

وی با اشاره به فرمایش امیرالمومنین (ع) مبنی بر اینکه "نه زندگی آنقدر شیرین و نه مرگ آنقدر ترسناک که شرافت را زیر پا بگذاریم"، تصریح کرد: در 9 ماه گذشته با توجه به حضور در کمیسیون آموزش از نزدیک با مسائل وزارت علوم محشور و با وزیر و معاونان به دفعات جلسه داشتیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از رفتار برخی رسانه‌ها در قبال وزارت علوم گفت: ارائه آمار و اطلاعات دقیق ساماندهی نحوه صحیح توزیع اعتبارات آموزش دولتی و تعامل بالا با کمیسیون از مهمترین نکات مثبت وزارت علوم با کمیسیون آموزش است.

هروی با اشاره به اظهارات موافقان استیضاح پیرامون توزیع اعتبارات در لابلای سخن استیضاح‌کنندگان گفت: بنده به‌عنوان کارشناس اعلام می‌کنم که وزارت علوم در تحقق عدالت آموزشی کارآمد عمل کرده است.

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی نمایندگان در زمان حضور در کمیسیون تلفیق دیدند که وزارت علوم و کیمسیون آموزش تلاش مصرانه‌ای برای تثبیت وضعیت نابسامان توزیع اعتبارات آموزشی برای دوری این مقوله از وضعیت ناعادلانه‌ای که داشت، اعمال کردند.

وی ادامه داد: برخی از دانشگاه‌ها متاسفانه سرانه دانشجوی بسیار بالا و بدون شاخصه و ضرایب می‌گیرند. بسیاری از افراد که در کمیسیون تلفیق آمدند، دیدند که این دلایل امروز برای کارشناسان قابل اعتنا است. از طرف دیگر یکی دیگر از کارهای وزارت علوم این بود که با رشد منفی و افسارگسیخته به‌عنوان یک مشکل قانونمند برخورد کرد. از این‌رو برخی دانشگاه‌ها که با رشد منفی نسبت به دانشگاه‌های هم‌سطح روبرو بودند، وزارت علوم به درستی و با عدالت با این موضوعات برخورد کرد.

هروی افزود: اکثر نمایندگان،‌ نمایندگان مناطق محروم هستند، حال آیا آمده‌اند بپرسند که در بحث توزیع عادلانه سرانه دانشجویی و بودجه وزارت علوم آیا در دولت‌های گذشته اقداماتی با همین دقت داشته‌ایم؟ از این‌رو شاهدیم که دولت یازدهم در همین مدت کوتاه با دقت کار کرده است. بنابراین ما براساس وضعیت موجود دانشگاه‌های هم‌تراز در یک منطقه که بودجه‌های متفاوتی دارند،‌ این مراکز را متفاوت می‌دانیم، بنابراین همه این امور انجام شد و در کمیسیون تلفیق تلاش کردیم که برای اولین‌بار وضعیت اعتبارات دانشگاه‌های کشور را سامان دهیم که این موضوع یک حرکت عملی و جدی بود که با تعامل وزارت علوم انجام دادیم تا این کار را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: هر چند که تمام تلاش‌ها در کمیسیون تلفیق انجام شد، اما به علت تازه‌کار بودن دولت و وزارت علوم نتوانستیم این وضعیت اعتبارات و سرانه را پیاده کنیم، اما در همین چند ماه اندک وزارت علوم توانسته‌ است بحث اعتبارات را به صورت جدی پیگیری کند و انتظار داریم که در بحث کمیسیون تلفیق در سال آینده این موضوع کاملا عملیاتی شود. از طرف دیگر توزیع عادلانه اعتبارات دانشگاه‌ها در ماه‌های گذشته قابل تقدیر است و این اقدامات شعار نیست و آن دوستانی که می‌گویند در وزارتخانه شعار داده شده و از عدالت خبری نیست، این اقدامات نمونه عینی برقراری عدالت است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: کاری که در دولت گذشته با اغماض روبرو شده است، امروز تسریع شده و رویه خوبی گرفته است. یکی دیگر از کارهایی که در 9 ماه گذشته انجام شده تلاش‌های کمیته عالی کمیسیون آموزش برای ساماندهی حوزه آموزش عالی بود، از این‌رو توسعه کمی آموزشی عالی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب متاسفانه به صورت اصولی انجام نگرفته بنابراین از وزیر و معاونان وزارت علوم برای حضور در نشستی با عنوان ساماندهی آموزش عالی کشور دعوت کردیم که مورد استقبال وزیر قرار گرفت. از این‌رو تعجب می‌کنم که برخی استیضاح‌کنندگان گفتند که در این وزارتخانه پیوسته کارهای سیاسی و جناحی شده است! که  در این رابطه معاونان وزیر حتی یک جلسه هم غیبت نکردند.

هروی افزود: دقت این افراد در حضور در جلسات و پیگیری بحث عدالت آموزشی قابل تقدیر است و دستیابی به نتایج مثبت این کمیته نشان از برنامه‌ریزی دقیق این وزارتخانه در پیگیری برنامه‌های فرجی دانا از آغاز است.

وی ادامه داد: مأموریت های آموزشی که اشاره کردم توسعه حوزه های علمی به جای حوزه نفتی است مگر ما قرارمان این نبود که به صدور انقلاب بپردازیم و امروز خط مقدم انقلاب ما حوزه های علمی است پس برای آموزش عالی کار لوکس و تجملی نیست و باید آستین ها را بالا بزنیم.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین مدت اندک این وزارتخانه آستین ها را مردانه بالا زدند؛ سه عامل تسریع در روند توسعه علم از منظر صاحب نظران،‌ برنامه ریزی در راستای کاهش فرار مغزها، افزایش عدالت آموزشی و افزایش استانداردهای آموزشی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم تأکید کرد: این سه عامل دستور کار وزارت علوم در ماه های گذشته بوده و به صورت جداگانه از سوی مدیران جدید این وزارتخانه پیگیری شده  بهتر است کمی انصاف داشته باشید که این کارها در وزارتخانه ای که مأموریت پیگیری اینگونه امور است با جدیت صورت گرفته است لذا از نخستین روزهای دولت یازدهم وزارت علوم معرکه پایان ناپذیر فرار نخبگان را با جدیت دنبال کرده است.

هروی با بیان اینکه عدالت آموزشی در قالب طرح جامع آمایش سرزمین در حال پیگیری است یادآور شد: توزیع اعتبارات بر اساس سرانه دانشجویی در حال انجام است و استانداردهای آموزشی به شدت این ساماندهی را به سمت یکپارچگی می برد.

وی تأکید کرد: وزارت علوم در طی چند ماه گذشته به طور شفاف هنگامی که بسیاری از وزارتخانه ها در بحث اقتصاد مقاومتی با شعار برخورد کردند این وزارتخانه به صورت عملیاتی ورود پیدا کرد و گام عملی برداشته است؛ یکی از مهمترین مباحثی که در سیستم آموزش عالی کشور معطل مانده بود بحث ارتباط دانشگاه با صنعت است که برای اولین بار فرجی دانا با شکل عملی به این قضیه ورود پیدا کرد و ما شاهد عملیاتی شدن ارتباط دانشگاه و صنعت بودیم.

نماینده مردم قائنات در مجلس نهم افزود: تفاهم نامه همکاری آموزشی و فناوری با وزارت علوم و وزارت دفاع، قرارداد فیمابین وزارت علوم و وزارت صنعت، تفاهم نامه مشترک میان وزارت علوم و وزارت نفت، تفاهم نامه جدی میان وزارت علوم و وزارت بهداشت و قرارداد وزارت علوم با معاون فناوری رئیس جمهور از مواردی است که همگی سندهای مهمی است که در تاریخ ماندگار خواهد بود.

وی یادآور شد: آنهایی که می گویند در این 9 ماه گذشته کار عملیاتی انجام نشده است به این مستندات رجوع کرده و براساس آن حال چگونه می تواند آنها را رد کند اینها در نوع خود و در شاخصه های آموزش عالی کشور و در سال های اخیر بی نظیر است لذا ارتباط دانشگاه با صنعت که منزوی و غریبانه همچون کاهگلی بر دیوارهای کوچه های آموزش عالی مالیده شده بود شکل عملی گرفت و تفاهم نامه های رسمی حکایت گر تلاش های مجدانه و معصومانه وزیر علوم است حال باید وزارت علوم داد می زد که این تفاهم نامه ها را انجام داده است؟ حال باید شاهد باشیم که عده ای معتقدند در وزارت علوم هیچ کاری انجام نشده است.

وی ادامه داد: مأموریت های آموزشی که اشاره کردم توسعه حوزه های علمی به جای حوزه نفتی است مگر ما قرارمان این نبود که به صدور انقلاب بپردازیم و امروز خط مقدم انقلاب ما حوزه های علمی است پس برای آموزش عالی کار لوکس و تجملی نیست و باید آستین ها را بالا بزنیم.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین مدت اندک این وزارتخانه آستین ها را مردانه بالا زدند؛ سه عامل تسریع در روند توسعه علم از منظر صاحب نظران،‌ برنامه ریزی در راستای کاهش فرار مغزها، افزایش عدالت آموزشی و افزایش استانداردهای آموزشی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم تأکید کرد: این سه عامل دستور کار وزارت علوم در ماه های گذشته بوده و به صورت جداگانه از سوی مدیران جدید این وزارتخانه پیگیری شده  بهتر است کمی انصاف داشته باشید که این کارها در وزارتخانه ای که مأموریت پیگیری اینگونه امور است با جدیت صورت گرفته است لذا از نخستین روزهای دولت یازدهم وزارت علوم معرکه پایان ناپذیر فرار نخبگان را با جدیت دنبال کرده است.

هروی با بیان اینکه عدالت آموزشی در قالب طرح جامع آمایش سرزمین در حال پیگیری است یادآور شد: توزیع اعتبارات بر اساس سرانه دانشجویی در حال انجام است و استانداردهای آموزشی به شدت این ساماندهی را به سمت یکپارچگی می برد.

وی تأکید کرد: وزارت علوم در طی چند ماه گذشته به طور شفاف هنگامی که بسیاری از وزارتخانه ها در بحث اقتصاد مقاومتی با شعار برخورد کردند این وزارتخانه به صورت عملیاتی ورود پیدا کرد و گام عملی برداشته است؛ یکی از مهمترین مباحثی که در سیستم آموزش عالی کشور معطل مانده بود بحث ارتباط دانشگاه با صنعت است که برای اولین بار فرجی دانا با شکل عملی به این قضیه ورود پیدا کرد و ما شاهد عملیاتی شدن ارتباط دانشگاه و صنعت بودیم.

نماینده مردم قائنات در مجلس نهم افزود: تفاهم نامه همکاری آموزشی و فناوری با وزارت علوم و وزارت دفاع، قرارداد فیمابین وزارت علوم و وزارت صنعت، تفاهم نامه مشترک میان وزارت علوم و وزارت نفت، تفاهم نامه جدی میان وزارت علوم و وزارت بهداشت و قرارداد وزارت علوم با معاون فناوری رئیس جمهور از مواردی است که همگی سندهای مهمی است که در تاریخ ماندگار خواهد بود.

وی یادآور شد: آنهایی که می گویند در این 9 ماه گذشته کار عملیاتی انجام نشده است به این مستندات رجوع کرده و براساس آن حال چگونه می تواند آنها را رد کند اینها در نوع خود و در شاخصه های آموزش عالی کشور و در سال های اخیر بی نظیر است لذا ارتباط دانشگاه با صنعت که منزوی و غریبانه همچون کاهگلی بر دیوارهای کوچه های آموزش عالی مالیده شده بود شکل عملی گرفت و تفاهم نامه های رسمی حکایت گر تلاش های مجدانه و معصومانه وزیر علوم است حال باید وزارت علوم داد می زد که این تفاهم نامه ها را انجام داده است؟ حال باید شاهد باشیم که عده ای معتقدند در وزارت علوم هیچ کاری انجام نشده است.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از وزرات خانه هایی که در چند ماه گذشته به تبعین و  تدوین برنامه های خود در راستای اقتصاد مقاومتی پرداخته وزارت علوم می باشد و تاکنون وزارت علوم کتابهای بسیاری را در راستای منویات مقام معظم رهبری و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران و تلاش عملی در جهت تحقق بخشیدن به این موارد چاپ کرده است.

هروی ادامه داد: چرا نمایندگان استیضاح کننده این اقدامات را نمی بینند، در این جا لازم است وارد بحث جدی بورسیه ها شویم در سخن برخی از نمایندگان استیضاح کننده گفته شده که اگر هر تخلفی در این بحث انجام شده باشد باید بررسی شود. اساس قضیه در بحث بورسیه های غیرقانونی این موضوع است و من عضو کمیته بررسی پرونده بورسیه های 3 هزار نفری بودم و آنچه که گفته می شود مستند به اسناد است.

وی تصریح کرد: از حدود سال 80 به بعد پدیده بورس که از سالهای گذشته برداشته شد برای اینکه داوطلبان بورس دو گروه بودند ،‌گروه اول نخبگان و شاگرد اولی های دانشگاهها و گروه دوم مربیان تمام وقت دانشگاهها می باشند. یعنی امکان ورود افرادی که ضعف بنیه علمی دارند به بورس وجود ندارد لذا یک فیلتر اساسی وجود  داشت که امروز هم این فیلتر در دوره دکترا به نام آزمون این مقطع است. از این رو از سال 85 دستورالعمل شورای بورس است که جایگزین آزمون اعزام بحث شورای بورس عملیاتی می شود.

هروی گفت: در تمام پرونده هایی که در تمام مدت بررسی شد فقط دو امضا از وزرای وقت وجود دارد و آنچه که تحت عنوان بورسیه های تبدیل به داخل انجام می شده است عملا از نگاه وزیر به دور بوده و خود وزرا اطلاعی نداشتند و سوال اساسی این است که چگونه در یک کشور وزرا از اینکه چند هزار نفر بورس شده و خبر نداشته اظهار نظر هایی در این زمینه بیان می شود. بنابراین از سال 87 در دستورالعمل شورای بورس این نکته اضافه می شود که آنهایی که خدمات برجسته فرهنگی انجام میدهند می توانند از بورس استفاده کنند.


پایان وقت نطق موافقان استیضاح و آغاز سخنرانی مخالفان


زارعی: فضاسازی برای بورسیه یکی از دلایل استیضاح وزیر علوم است

علی اصغر زارعی در نشست علنی امروز به عنوان موافق استیضاح با بیان اینکه من جزو تلاش کنندگان دریافت رأی اعتماد برای دکتر فرجی دانا بودم که خود نیز شاهد است گفت: بعد از رأی اعتماد طی 6 ماه و بالاخص در 4 ماه گذشته فرآیندی پیش آمد که حداقل 6 جلسه در مجلس برای بررسی عملکرد وزارت علوم برگزار شد که در 2 جلسه آن رئیس مجلس و برخی از رؤسای کمیسیون ها حضور داشتند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با اشاره به بحث بورسیه ها با بیان اینکه ایرادات وارد شده به وزیر علوم موارد دیگری بود اما به یکباره دکتر صدیقی معاون دانشجویی وزارت علوم طی مصاحبه ای به 3 هزار بورس غیر قانونی در دولت گذشته اشاره کرد افزود: کمیسیون آموزش از وزیر علوم برای حضور در جلسه فراکسیون جهت توضیح در مورد این مسائل دعوت کرد اما به جای وی صدیقی حضور یافت همچنین کمیسیون مسئولان قبلی سازمان امور دانشجویان را نیز برای حضور در جلسه فرا خواند.

وی با بیان اینکه در همان جلسه مشخص شد براساس گزارش مسئولان حاضر در جلسه افرادی زیر معدل 14 و 16 بورسیه شدند گفت: مسئولان قبلی نیز اعلام کردند که شورای مرکزی بورس که شورایی است که براساس قانون مجلس تشکیل می شود در همه دولت های گذشته مصوباتی دارد که آن مصوبات نیز باید مدنظر قرار گیرد.

زارعی با بیان اینکه کمیسیون برای بررسی این موضوع کمیته ای تشکیل داد که دو جلسه آن در سازمان امور دانشجویان برگزار شد افزود: من طی دو روز برخی از پرونده ها را از نزدیک مطالعه کردم از ابتدا نیز معلوم بود که لیست ها با عجله تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه در ابتدا قرار شد لیست ها کامل شود زیرا تنها نام و نام خانوادگی در آن قید شده بود و اطلاعاتی از بورسیه شدگان نبود که دوستان نیز پذیرفتند که در جلسه بعدی لیست کامل آماده شود گفت: در همان جلسه مطرح شد که چرا گفته شده فرزندان مسئولین بورس شدند و این امر در سایت ها منتشر شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به علت استیضاح وزیر علوم گفت: بداخلاقی و فضاسازی در بحث بورسیه ها یکی از دلایل استیضاح وزیر علوم است.

زارعی با بیان اینکه در همان جلسه عنوان شد که نمایندگان چنین اقدامی را انجام ندادند بلکه دستگاه های نظارتی اقدام به انتشار اسامی فرزندان بورس شده مسئولان کرده اند، افزود: عنوان کردیم که پرونده های این افراد را برای بررسی نزد ما بیاورید اما از این امر استنکاف کردند از همان ابتدا تعداد محدودی از پرونده های مسئولین را نزد ما آوردند.

وی با بیان اینکه بعد از مشاهده این پرونده ها متوجه شدیم که در هیچ کدام موضوع خاصی نبود و دوستان نیز مدعی بودند که چنین ادعایی نشده است افزود: تنها در یکی از پرونده های مربوط به یکی از رؤسای دانشگاه ها متوجه شدیم که یک سال سن آن بالا است که البته در پرونده ملاحظه شد که آیا کارت پایان خدمت موجود است یا خیر.

زارعی با بیان اینکه برای جلسه بعدی لیست ها بر اساس مصوبات شورای مرکزی بورس که مسئولان قبلی مدعی اعمال کردن آنها بودند اصلاح شد، افزود: در مجموع بعد از این جلسه مدیر کل امور بورس وزارت علوم نامه ای خطاب به من به عنوان مسئول کمیته تهیه کرد و نتیجه مصوبات اعمال شده کمیسیون قبلی در خصوص معدل وضعیت را تشریح کرد که 22 نفر سال 84 به 4 نفر و 213 نفر به 34 تقلیل یافته است.

آصفری: آقای وزیر! اینگونه انتصابات چه معنی و مفهومی دارد

محمد حسن آصفری در موافقت با استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه بعد از پایان جنگ تحمیلی بالاخص بعد از سال 76 دشمنان انقلاب سعی کردند دانشگاه را مقابل انقلاب و نظام قرار دهند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که دانشجویان و دانشگاهها قبل از انقلاب با رژیم شاه مبارزه کرده بودند طرح دشمن این بود که این بار دانشجویان را به مبارزه با انقلاب اسلامی بکشاند تا با سوء استفاده از منزلت  اجتماعی دانشجویان به انقلاب لطمه وارد کند.

وی ادامه داد: از سال 76 به بعد بعضی از جریان‌های سیاسی هم سعی کردند با استفاده ابزاری از دانشجویان کسب قدرت کنند و فراموش نمی کنیم که شعار دفتر تحکیم وحدت در انتخابات مجلس ششم شعار انتخاباتی نبود بلکه شعارهای براندازی و ساختارشکنانه بود و نتیجه این توطئه داستان غم انگیز 18 تیر سال 77 شد که همه عمق آن فاجعه را به یاد دارند.

آصفری ادامه داد:‌ چاپ و نشریات در بیرون از دانشگاه با عنوان دانشگاهی با صفحات بسیار وزین و رنگین و به صورت گسترده با عنوان نشریات سلام بوده است در این رابطه ما قائله سلام را فراموش نکرده ایم در سطح دانشگاه ها بی توجهی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در عزل و نصب ها که فرمودند با شعار اعتدال نمی توان نیروهای ارزشی و اصولگرا را از صحنه خارج کرد.

وی ادامه داد:‌من یک نمونه از انتصابات کسانی که اخیرا با حکم وزیر علوم در دانشگاه مشغول به کار شده است را می گویم این فرد از عناصر فعال دانشگاه در فتنه 88 تنها عضو هیأت علمی شرکت کننده در اجتماعات دانشجویی حامی میرحسین موسوی در تهران سابقه دستگیری در اغتشاشات سال 77 و 88، بوده است از طرف دیگر دست داشتن در جریانات فتنه انگیزی بخشی دیگر از سابقه این فرد است از طرفی دیگر بر اساس سخنان قابل تأمل این فرد ما باید دانشجویی را تربیت کنیم که 16 آذر و دوم خرداد را بیافریند و اسلامی شدن دانشگاه ها موضوع دست چندمی است حرمت شکنی برخی مقدسات مذهبی در دانشگاه و استقبال وی از توهین به نمادهای مذهبی از جمله محاسن آقایان که از جمله گفته های وی می توان به این جمله اشاره کرد که ریش مال انسان نیست بلکه برای حیوان است.

آصفری ادامه داد: اینگونه انتصابات چه معنی و مفهومی دارد از طرفی دیگر زیر سؤال بردن فرمایشات امام(ره) بخشی دیگر از سخنان این افراد است به طور مثال یکی از اساتید خانم که از سوی فرجی دانا منتصب شده می گوید من شکلات نیستم، مروارید نیستم، وسیله تفریح نیستم، اسباب زیاد نسل نیستم، عامل فساد مردان نیستم، ناموس هم نیستم، من یک زن هستم،‌ یک انسان که برابر و آزاد آفریده شده نه بهشت زیر پای من است و نه جهنم و افتخار فرستادن مردان به معراج هم نصیب کس دیگری شود بلکه می خواهم خودم به معراج بروم.

وی ادامه داد:‌این جمله که امام فرمودند مرد از دامن زن به معراج می رود و این جمله که ائمه فرمودند که بهشت زیر پای زن است از این رو انتصاب افراد مسئله دار و محکوم در آشوب ها و سوء استفاده از شبکه های مجازی و رسانه ای و به صورت گسترده به اساتید دانشگاه مطالبی ارسال می شود به طور مثال جملاتی را که در یک مرحله به حدود 400 استاد ارسال شده را می گویم.

قاسم جعفری: دین، علم و فرهنگ‌مان را از ما نگیرید

قاسم جعفریبه‌عنوان موافق استیضاح خطاب به وزیر علوم گفت: همه ما می‌دانیم در یک امتحان بزرگ هستیم و برای آنچه که می‌گوییم مسئولیت داریم. پس خوب است از خدا بخواهیم خوب بشنویم و خوب تصمیم بگیریم.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جناب آقای وزیر، دیروز یک نفر پیش من آمد و به من گفت می‌خواهم برای تو کاری کنم که در حوزه انتخابیه شما ماندگار شود. وقتی که با وی صحبت کردم او خود را منصوب شما می‌دانست، گفتم مدرک شما چیست؟ گفت دکترا؛ گفتم من به خاطر شما به وزیر تسلیت می‌گویم، زیرا آقای وزیر را من از گذشته می‌شناسم و شخصیتی بالاتر از این دارند که امثال شما بیایند و آن را خراب کنند.

وی گفت: بدانید از این نمود‌ها خیلی اتفاق افتاده است و اگر خواستید با اسم و شماره تلفن برای شما بیان خواهم کرد. گروه‌هایی که وعده می‌دهند و همین‌ها باعث شده‌اند که نگرانی ما بیشتر شود؛ ما دغدغه علمی کشور را داریم، آیا از وضعیت دانشجویانی که به خارج از کشور اعزام شده و آژانس‌هایی نیز آنها را به خارج از کشور می‌برند آگاه هستید که چه بلایی سرشان می‌آید؟ آیا اطلاع دارید که وقتی این افراد به داخل کشور برمی‌گردند، چه مشکلاتی را برای مردم به وجود می‌آورند؟

جعفری تاکید کرد: آیا برنامه‌ای برای این همه پایان‌نامه‌ها، کپی و پیست کردن‌ها و مواردی اینگونه انجام شده است؟ اگر کمی به گذشته برگردیم به این مهم توجه خواهیم کرد که امام پیام داده‌اند که مصلحت‌تان نیست که حرف بزنید، مردم نماینده انتخاب کرده‌اند تا تلاش کنند به موقع و درست و با استفاده بجا از ابزار قانونی در راستای مصالح نظام و مردم حرف بزنند. آیا مردم برای سکوت ما را انتخاب کرده‌اند؟

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: ‌حضرت علی (ع) فرمودند "علم اقتدار است، هر کس آن را به چنگ آورد، غالب می‌شود و بازمانده از آن مغفول می‌ماند". امروز ما نگران وضعیت علمی کشور هستیم و اقتدار علمی، اقتداری درون‌زا است، لذا این پیشرفت باید ادامه یابد. در این 10 سالی که گذشت حرکت علمی ما ون پیشرفت و سرعت علمی بسیار خوب بوده است، اما این سرعت نباید کند شود و نگذاریم حرکت به سمت تحقیقات بیشتر و حرکت‌های علمی متوقف شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها مرکز و منابع باارزشی برای کار تحقیقات است، تاکید کرد: باید حتما از آنها هم در مرحله تحقیقات و در مرحله ساخت از آنها استفاده شود؛ بدون شک این رفت و برگشت فکر و کار بین دانشگاه‌های کشور برکات زیادی دارد که باید از آنها استفاده کرد.

جعفری ادامه داد: اگر حرکت ما از دور و چرخه افتاد، بازگرداندن این شتاب علمی مشکل‌تر خواهد بود، لذا این دغدغه ما است و باید برای این حرکت علمی با همه توان نیرورسانی کرد و نباید اقدامی انجام دهیم که این حرکت متوقف شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد، فرهنگ و پیشرفت علمی از مسائل اصلی کشور است، ادامه داد: به ما می‌گویند مردم مشکل معیشت دارند؛ شخصی اینگونه عنوان می‌کرد که آقای رئیس جمهور امروز نیامده است که بگوید ما داریم کار می‌کنیم اما شما جلوی کار ما را گرفته‌اید، البته امیدواریم که واقعا نیت رئیس جمهور این نباشد.

وی یادآور شد: برخی می‌گویند مردم معیشت می‌خواهند آن وقت شما به دانشگاه‌ها گیر داده‌اید؛ ما می‌گوییم هنوز برنامه‌ای برای معیشت‌مان طراحی نکرده‌ایم، لااقل دین، علم و فرهنگ‌مان را از ما نگیرید؛ آقای وزیر بزرگوار، در حرم رضوی شریف مقام معظم رهبری فرمودند "فرهنگ از اقتصاد مهمتر است، فرهنگ مانند هوایی است که تنفس می‌کنیم"؛ مگر رضالت دانشگاه چیست؟ درست است که بر مسئله اقتصاد کشور باید تکیه شود، اما بر مسئله علمی کشور نیز باید تکیه زد.

جعفری با بیان اینکه هدف از علم این است که مردم از برکات علم استفاده کنند و افزود: آقای وزیر از 48 طرح کلان که مدت زیادی یعنی بیش از یک‌سال و نیم گروه‌های مختلف از جمله شورای عالی عطف روی آنها کار کرده‌اند، اما امروز 8 طرح در مرحله اجرا قرار گرفته است که این یعنی کاهش پژوهش؛ این طرح‌ها در زمینه‌های نفت، نیرو، کشاورزی، دفاع، علوم انسانی، سلامت، فناوری اطلاعات و... بوده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: سهم نیم‌درصد الی 2 درصدی پژوهش دستگاه‌ها در بودجه حذف شد و وزارت علوم نیز در این راستا تلاش جدی نکرد؛ دکتر اختیاریان دیروز در کمیسیون آموزش اعلام کردند ما حتی با وجودی که در لایحه بودجه حذف شده بود، در کمیسیون آن را ذکر کردم اما چون دفاع جانانه‌ای از سوی وزارت علوم صورت نگرفت، آن را در نظر نگرفتیم.

وی ادامه داد: رتبه ما براساس تولیدات علمی در 10 سال گذشته رشد خوبی داشته است، اما اکنون مانند فواره است که این می‌تواند هشداری جدی باشد؛ آقای وزیر من نمی‌خواهم بگویم همه اینها به 9 ماه فعالیت شما برمی‌گردد، بدون شک انصاف چیز خوبی است، اما این نیز می‌تواند مورد توجه قرار گیرد؛ این دغدغه را مقامات عالی نظام در حضور شما و در جمع دانشگاهیان فرمودند.

جعفری گفت: مقایسه تعداد مقالات ایران در برابر کشورهای دیگر باز آهنگ مناسبی را نشان نمی‌دهد و در واقع در حال درجا زدن هستیم؛ مقایسه رتبه 4 دانشگاه برتر را نگاه کنید؛ سال 92 حدود 712 و سال 93 حدود 775 که این یعنی نوعی عقب‌نشینی است.


نقوی‌حسینی: در وزارت علوم توفیقی همه کاره است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه این قدر در بوق روابط تیره دولت و مجلس کوبیده نشود ،گفت: شاید بتوان ادعا کرد که یکی از همراه‌ترین مجالس با دولت‌ها مجلس نهم و دولت یازدهم است.

سید حسین نقوی حسینی به‌عنوان موافق استیضاح گفت: همکاران محترم ما نسبت به هم یک شناختی داریم و طی کار در این دوره از مجلس همدیگر را شناخته‌ایم و مواضع همدیگر را نیز می‌دانیم و گرایشات و جریانات یکدیگر را هم خوب می‌دانیم و شما هم از بنده حتماً شناخت دقیقی دارید.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه این قدر در بوق روابط تیره دولت و مجلس کوبیده نشود، گفت: این همه تهدید و تهمت و توهین به استیضاح‌کنندگان برای چیست؟ با چه هدفی است؟ ما چه می‌خواهیم؟ استیضاح‌کنندگان چه می‌گویند؟ چرا این همه توهین و تهمت و زیر سوال بردن مجلس؟ مگر چه اتفاقی افتاده است؟ مگر استیضاح یک وظیفه قانونی مجلس نیست؟ مگر ملت به نمایندگان رأی نداده‌اند که تکلیفشان را عمل کنند؟ آقای فرجی دانا، چه کسی از شما رانت خواست؟ چه کسی از شما دانشگاه خواست؟ چه کسی از شما رشته خواست؟ چرا این مسائل مطرح می‌شود؟ این همه تهاجم برای چیست؟ مگر پشت پرده چه می‌گذرد؟

نقوی حسینی با بیان اینکه بنده هیچ مطالبه‌ای از وزیر علوم نداشته و یک‌بار هم با او ملاقات نکرده‌ام و در هیچ دانشگاه مربوط به جنابعالی هم حضور ندارم، گفت: چرا باید این همه توهین و تهمت زده شود؟

وی خطاب به نمایندگان با تاکید بر اینکه همه ما اصولگرا هستیم و اصولی داریم که باید از آن دفاع کنیم، گفت: اینکه انتخابات چه می‌شود و ما نماینده می‌شویم یا خیر؟، وزیر بعدی چه می‌شود؟ و ما را تهدید کنند که اگر این وزیر برود، بدتر از این می‌کنیم و ادامه می‌دهیم! چنین می‌کنیم، مهم نیست، ما مکلف به تکلیفیم و مکلف به نتیجه نیستیم.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس نهم با بیان اینکه امروز خطری در دانشگاه‌ها وجود دارد، گفت:‌ دانشگاه‌ها دارند آبستن فتنه جدیدی می‌شوند، از این‌رو باید به تکلیف خود عمل کنیم و به عواقب نگاه نکنیم، چرا که برخی مراجعه می‌کنند و می‌گویند دولت با شما بد می‌شود و پروژه‌های شما را متوقف می‌کند و نامه‌هایتان را جواب نمی‌دهد و از این به بعد چنین می‌شوید و چنان! اگر بشویم و همه این بلاها سر ما بیاید، از اصولمان،‌ انقلاب،‌ اسلام، خون شهدا و حجابی که همسر وزیر علوم دارد، دفاع می‌کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری معتقدند که آقای فرجی دانا در انتصابات تأثیری نداشته و همه کاره توفیقی است و می گویند تو رو خدا فرجی دانا را نجات دهید چرا که توفیقی تمام کارهای خود را به نام فرجی دانا می زند.

نقوی حسینی با بیان اینکه آیا انتصاب میلی منفرد و همچنین توفیقی که نتوانستند به عنوان وزیر پیشنهادی از مجلس رأی اعتماد بگیرند در بدنه وزارت علوم درست است گفت: انتصاب این دو نفر بر خلاف نظر مجلس و بر خلاف نظر افکار عمومی و دلسوزان انقلاب در وزارت علوم چه پیامی دارد؟ یعنی چی؟ همین کار برای استیضاح شما کافی است.

وی ادامه داد: من دیگر به سمنانیان و خانیکی و دیگران تا دانشگاه بین المللی قزوین که 120 نفر را طی 4 ماه شما عوض کردید کاری ندارم.

سخنگوی  کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مگر در یک دانشگاه چند پست داریم که طی 4 ماه 120 نفر تغییر می کنند، افزود: یعنی در بین 120 پست یک هیأت علمی متدین و متعهد نبود؟

وی با بیان اینکه من به دنبال رانت خواری و امتیاز گیری در این روز بزرگ نبوده و نیستم گفت: هر دولتی به من امتیازی اگر داده است اعلام کند قطعا با این صحبت هایی که کردم یعنی از این به بعد نیز به دنبال کسب امتیازی نخواهم بود.

نقوی حسینی در ادامه به ارائه فیلمی در صحن علنی پرداخت و از حضار خواهش کرد تا با مشاهده این فیلم نسبت به عملکرد وزارت علوم تصمیم بگیرند.

در این فیلم که به پیشنهاد نقوی حسینی در صحن علنی پخش شد فایل صدای منتسب به وزیر علوم وجود داشت که نسبت به عملکرد وزارت اطلاعات و نتیجه برخی از استعلام های وزارت علوم انتقاد می کند.

در این فیلم صحنه هایی با زیرنویس "حضور دکتر رعایایی در سال 88 در جمع فتنه گران" و "حضور دکتر توفیقی در جمع متحصنین در فتنه 88 نمایش داده شد"

به گزارش خبرگزاری خانه ملت در بخشی از این فیلم دکتر توفیقی در سخنرانی در جمع دانشجویان می گوید هیچ حادثه ای به اندازه جریانات اخیر روحیه و شخصیت مردم را جریحه دار نکرد و جای تاسف است که رای را به اسم کسانی بگذارند که حریم ادب و ببیان های اخلاق را فرو ریختند.

جعفر توفیقی در این فایل صوتی می گوید جای تاسف است که رای شخص با شخصیتی مثل مهندس موسوی را به اسم کسانی بگیریم که لایق نیستند

غضنفرآبادی: آقای وزیر! چرا اجازه حضور یکی از سران فتنه در دانشگاه را دادید؟

غضنفرآبادی، موافق استیضاح در جلسه علنی مجلس گفت : آقای فرجی دانا به جای اینکه مدیریت کنند، مدیریت شدند.

نماینده مردم بم در مجلس افزود: من به عنوان یک حقوقدان می‌گویم که والله اظهاراتم از روی مسئولیت شرعی است ونه اظهارات گروهی و سیاسی که فضای سنگین رسانه‌ای این را القا کرده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد:  ذکر این نکته را لازم می دانم که فرجی دانا را همانگونه که آقای رئیس جمهور گفتند انسانی محترم،‌متدین و دانشمند می دانم و باور عمیق قلبی دارم و وظیفه می دانم که دولت را در انجام وظایفش کمک و همراهی نمایم اما با توجه به مطالب مطرح شده از سوی دوستان و با توجه به دلایلی که ارائه خواهد شد آقای وزیر نمی گویم شما نخواستید فضای دانشگاه ها آشفته سیاسی بشود اما می گویم و یقین دارم که شما نتوانستید این موضوع را مدیریت کنید از طرفی دیگر این مشکلات انبوه در دانشگاه ها اتفاق نیافتد و روز به روز بیشتر نشود.

غضنفرآبادی تصریح کرد: در زمان رای اعتماد به شما آقای حداد شما را انسانی متدین و توانمند خواند و ما به رای دادن به شما ترغیب شدیم و در زمان فعلی نیز دکتر لاریجانی تلاش‌های زیادی برای عدم اعلام وصول استیضاح کرد اما متاسفانه شما به همه اینها بی‌توجه بودید و آقای وزیر آیا شما فتنه را درک کرده‌اید؟ و اگر درک کرده‌اید چرا بکارگیری عناصر موثر در اتفاقات سال 88 را در وزارتخانه خود دنبال نمودید و افرادی نیز از این کار شما حمایت کردند و وزیر خارج‌نشین دولت اصلاحات رفتارهای شما را تایید نمود.

نماینده مردم بم در مجلس، موافق استیضاح در جلسه علنی مجلس بیان داشت: چرا اجازه حضور یکی از سران فتنه در دانشگاه را دادید؟

زاکانی: فرجی دانا به نامه وزیر اطلاعات عمل نکرد

علیرضا زاکانی به عنوان نخستین موافق استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سخنانی با اشاره به سنت ابتلا و آزمون الهی برای سنجش راست‌گویی بندگان خدا گفت: امروز این سنت شامل حال ما در مجلس شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه در آستانه هفته دولت راهی جز استیضاح وزیر علوم نمانده است گفت: با این استیضاح سعی داریم مانع ایرادات اساسی در دولت و آسیب‌هایی که به ایران عزیز وارد می‌شود را بگیریم.

زاکانی اولویت اول امروز کشور را بحث فرهنگ دانست و گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مسئول جهت‌دهی علمی کشور در مسیر اقتصاد مقاومتی است و امروز برای رهایی از مشکلات باید کمر همت بست تا از موانع عبور کرده و به اهداف بالفعل و بالقوه خود برسیم.

وی اهمیت این موضوع را برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای ویژگی‌های دوچندان دانست و گفت: نمایندگان محترم دولت و مجلس امروز روز امتحان ما است تا معلوم شود که منافع فرقه‌ای و جناحی را در اولویت قرار می‌دهیم یا منافع ملت را.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه استیضاح‌کنندگان عمدتا از حامیان فرجی‌دانا در روز رای اعتماد به وی بودند اظهار کرد: آنان امروز راهی بجز استیضاح برای اصلاح رویه وزارت علوم نیافتند.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه علت اصلی طرح استیضاح قانون‌شکنی، التهاب‌آفرینی و فعال کردن همه گروه‌های فرقه‌ای و قومی و گروه‌گرا در دانشگاه به جای انسان‌سازی در این نهاد مهم است.

وی با بیان اینکه برای نمونه به چند مورد اشاره می‌کنم افزود: بکارگیری برخی مسئولان وزارتخانه بدون رعایت آیین‌نامه حراست‌ها مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام برای استعلام نظر وزارت اطلاعات در جهت انتساب مدیران وزارتخانه‌ها بود؛ ممکن است آقای وزیر با استعلامی که اخیراً درباره برخی مدیران از وزارت اطلاعات گرفته‌اند خود را تابع قانون نشان دهند اما سوال این است که چرا پس از یک سال و چرا بعد از طرح مسئله استیضاح اقدام به این کار کرده‌اند؟

زاکانی ادامه داد: بازگشت عناصر بی‌صلاحیت به دانشگاه‌ها دلیل دیگری برای استیضاح علوم است؛ وزیر محترم اطلاعات دولت یازدهم طی نامه‌ای رسمی به سران قوا به جذب برخی افراد محارب و آشوبگر توسط وزارتخانه علوم و دانشگاه آزاد اعتراض کرد و سند این نامه نیز هم‌اکنون پیش چشم نمایندگان قرار دارد.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: در جلسه‌ای که با حضور وزیر علوم و وزیر اطلاعات برگزار شد آقای فرجی‌دانا تصریح کرد که دانشگاه آزاد به ما جوابگو نیست و رویه و روش جدایی را پیش می‌گیرد.

وی اضافه کرد: ما به عنوان نمایندگان مجلس با اسامی اعلام شده از سوی وزارت اطلاعات کاری نداشتیم بلکه سوالمان این بود که چرا بدون استعلام از وزارت اطلاعات این افراد جذب شده‌اند. آن هم کسانی که در آن زمان صلاحیت انتساب در این سمت را نداشتند.

زاکانی با بیان اینکه منطق ما حکومتداری درست و با ضابطه است نه حکومتداری سلیقه‌ای تاکید کرد: وزیر علوم به نامه وزیر اطلاعات عمل نکرد.

نماینده مردم تهران اعتراض دیگر استیضاح‌کنندگان را به موضوع هیات‌های جذب اساتید و انتخاب روسای دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: علی‌رغم اعتراض شورای عالی انقلاب فرهنگی این رویه غلط ادامه پیدا کرد؛ طبق آیین‌نامه روسای دانشگاه‌ها با معرفی وزیر و تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی محسوب می‌شود اما آقای فرجی‌دانا به بهانه کسب نظر اساتید هیات‌های سه نفره‌ای را به دانشگاه‌ها فرستاد که منشأ التهاب‌آفرینی و اختلاف به این دانشگاه‌ها شدند و بعضا با انتخاب‌های سلیقه‌ای التهاب‌آفرینی کردند.

زاکانی ادامه داد: با تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تغییر رویه پیش‌گرفته شده در انتخاب روسای دانشگاه‌ها از سوی وزارت علوم آقای فرجی‌دانا بدون توجه به نظر شورا کار خود را انجام دادند.

 حضور معاون اول رئیس جمهور به همراه 8 وزیر در جلسه استیضاح

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به همراه تنی چند از وزرا در جلسه استیضاح فرجی دانا در صحن علنی مجلس حضور دارند.

بنابراین گزارش محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، گودرزی وزیر ورزش و جوانان، زنگنه وزیر نفت، طیب نیا وزیر اقتصاد، جنتی وزیر ارشاد و رحمانی فضلی وزیر کشور، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، سیف مدیرعامل بانک مرکزی، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش، مجید انصاری معاون پارلمانی دولت، قشقاوی معاون پارلمانی وزارت خارجه ونصیری قیداری معاون پارلمانی وزارت علوم،  فرجی دانا را در این جلسه همراهی می کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴۷
در انتظار بررسی: ۶۱
غیر قابل انتشار: ۲۷۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
61
1697
خدا پشت و پناهت دکتر فرجی دانا
پاسخ ها
امیر رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
پرچم دکتر بالاست...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
این حرفهای نماینده بجنورد خیلی خنده دار بود، آقای نماینده: آیا مسأله دانشجویانی که به خارج از کشور توسط آژانس ها اعزام می شوند همین چندماهه ایجاد شد؟!! آیا به همین سرعت رفتند و برگشتند و مشکلات فرهنگی و غیره با خودشان آوردند؟!! آیا معضل کپی پیست معضل همین چندماهه است؟ آیا این وزیر آن را ایجاد کرده یا اتفاقاً این وزیر می خواهد با آن مبارزه کند؟!
جل الخالق از این همه انصاف و مروت!!!
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
و خدا پشت و پناه جانشینت ، به امید ریشه کنی همه بی عدالتی ها و قانون شکنی ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
روز انتخابات مجلس باز هم در خانه بمانید !!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
در دولت روحانی برای هرکاری برنامه ریزی شده و نمی شود به خاطر لجبازی آقایون مجلس برنامه ها را عقب انداخت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
51
1154
آقای زاکانی آنچنان صحبت می کرد که انگار فقط خودش دوستدار انقلاب است و سایرینی که مخالف ایشان فکر می کنند مخالف ایشان هستند. واقعا این چه نظری است که ایشان دارند!!!
آقای زاکانی واقعا فکر می کنید شما بهره ای از دولت قبل نبردید؟!!! قرارداد میلیاردی شما با دولت در مورد امور فرهنگی را چگونه توجیه می کنید؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
49
1127
استیضاح کنندگان در برابر خدا وملت شرمسار خواهند شد.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
40
841
واقعا متاسفم ....تا یکی میاد تا یه حرکت درست انجام بده هرروز احضارش میکنن و استیضاح و.......بعضیا از سر ما زیادن...حیف شد این دکترم مثل خیلی از ایرانیایی که بعضیا فراریشون دادن...خدا از بعضیا نگذره که ما هم نمیگذریم...
عابر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
39
690
زنده باد دولت دکتر روحانی ، برای تمامی وزرای محترم این دولت متین و مدبر ، از صمیم قلب و با تمام وجودم آرزوی موفقیت می کنم، علی الخصوص آقای فرجی دانا
پاسخ ها
همت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
چشم بسته نمي توان تمام وزراي روحاني را تاييد كرد. دكتر فرجي دانا از بهترين وزراي علوم كل دولتهاي بعد از انقلاب است. اما در بين وزراي روحاني آدمهاي بسيار بسيار ضعيف و بي لياقتي هم هستند. اي كاش استيضاح كنندگان سراغ آن وزرا مي رفتند نه دكتر فرجي دانا!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
30
548
این مخالفان خود مشکل دارند.شما مگه رای اعتماد ندادید چرا استیضاح میکنید .در همه امور دخالت میکنید به مردم هم بگید اگر از عملکرد شما ناراضی باشند چطور میتوتنند شما را استیضاح نمایید.شما خود را حق میدانید در صورتیکه اینگونه نیست.
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
رای اعتماد دادن که بورسیه های فرزندانشون لو ندن اونم که لو رفت !!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
28
475
آقای غضنفرآبادی اشاره به حمایت bbc میکند در مواردی bbc از مواضع برخی نمایندگان مانند ایشان نیز حمایت می کند آیا این دلیل بر استیضاح می شود؟!!!!
استاد جوان دانشگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
30
496
سلام
دکتر فرجی دانا حمایت جامعه دانشگاهی بدرقه راه شما و دولت تدبیر وامید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
50
276
عجیب است آقای روحانی نرفتند مجلس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
قای روحانی امروز به اردبیل سفر کردند وگرنه برای حمایت از اقای فرجی دانا به مجلس می امدند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
چون ازقبل برنامه سفر تعیین شده بود اگر نمیرفتند اردبیل که صدای دلواپسان به آسمان میرفت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
الان چه وقت اردبیل رفتن بود آقای روحانی؟
علی آمل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
28
334
انشاا... که به امید به خدا دوباره رای اکثریت و قاطع را می‌آورد و اگر غیر خواسته مردم نمایندگان مجلس رای بدهند در اسفند 94 مردم می دانند چگونه با آنها برخورد کنند
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
22
245
چقدر هم روز امتحان است براي شما، وقت ملت رو گرفتين كه چرا بعدا استعلام كردين ، خوب وقتي كسي حكمي ندارد اصل براىت قانون اساسي ميگويد مشكلي ندارد ، افرين به وزرا كه همكارشان را تنها نذاشتن
یا حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
18
243
مخالفت با فکر و فکر کردنِ
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
20
295
کاش آقای زاکانی در زمان آقای احمدی نزاد هم اینجوری فکر میکردند و این تفکراتو داشتند
آقای زاکانی و دوستاشون بدونن مردم ایران و ملت شریف و بزرگ و شهید پرور از نیات و اهداف این گروه تندرو آگاه هستند و چه آقای فرجی دانا استیضاه بشه چه نشه این افراد نیاتشون فقط سیاسی و لطمه به نظام زدن همون جور که هشت سال با این افکار کشورو نابود کردن
فرزاد
|
United States
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
60
215
کاش آقای روحانی ذره ای از جسارت احمدی نژاد را داشت که با تمام قدرت از اطرافیانش دفاع میکرد. آقای فرجی دانا با این سوابق بسیار خوب الان تنهاست. حیف.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
تنها نيست ماشااله نصف بيشتر هيات دولت الان توي مجلسن...
شمیم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
دوست عزیز یه جوری میگید انگار از عمد نیومدن . خب کارداشتن
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
اتفاقاً او را تنها نذاشته بلکه رفته این اقدام ناصواب( استیضاح ناحق) را در نقطه دیگری از خاک این مملکت به اطلاع مردم برسونه.
سام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
کار احمدی جسارت نبود ....بود!!!
دوما :او به اطرافیانش هم رحم نمی کرد و وزیر امورخارجه را در حال ماموریت و وزیر بهداشت خود را به خاطر گفتن حقیقت برکنارکرد....
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
13
216
من دارم پخش مستقیم گوش میدم نمیدونم بخندم یا
پاسخ ها
kamy
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
گریه کن عزیزم به خاطر نمایندگان خوبی که این ملت دارند...
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
14
256
خدا پشت و پناهت باشه دکتر. فارغ از نتیجه استیضاح در قلب همه مردم ایران جا گرفتی. صداقت، شجاعت و متانتتون قابل تحسین و افتخاره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
15
214
خدا پشت و پناهت دکتر فرجی دانا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
11
201
اقای نماینده کاش این مسئولیت شرعی را زمانیکه ارزش سرمایه مردم عادی در طی مدت کوتاهی یک سوم شد و سرمایه سرمایه داران سه برابر شد نیز حس می کردید اما متاسفانه حسگر شما فقط در یک مورد کار می کند و در بقیه موارد بی حس است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
بله آقا جان ! حسگر اين آقايون و خانم هاي به اصطلاح نماينده مردم زماني كار مي كند كه منافعشان به خطر افتاده باشد و الان هم افشاگريهاي آقاي وزير تن اينها رو به لرزه انداخته است .
یک دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
10
296
ایران تنها کشوریست در دنیا

که وزیر علومش توسط مجلس استیضاح می شود
به این علت که

1_چرا تعدادی دانشجو و استاد نخبه ودانشمند اخراجی را به دانشگاه ها باز گردانده!!!

2 _چرا میخواهد چند هزار نفرکه با معدل 12 _13 با پارتی و رابطه در عین بی سوادی مثلا دانشجوی دکترا واستاد شده اند را از دانشگاه اخراج کند!!!


کجا زندگی می کنیم!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
20
160
حقش بود روحانی میرفت و از این وزیر محجوبش دفاع میکرد
پاسخ ها
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
آقای روحانی نخواست برنامه سفرش به اردبیل را کنسل کند. این نشانه احترام رئیس جمهور به مردمی است که منتظر این سفر بودند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
2
35
تقريبا همه موارد مطرح شده در استيضاح عجيب است و يکي از آنها اعتراض به نحوه انتخاب روساي دانشگاه! آيا وزير نميتواند از حق خود استفاده کند و انتصاب روسا را با مشورت اعضاي هيات علمي انجام دهد؟!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
2
44
به زودی مردم هم نمایندگان را استیضاح می کنند...
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
53
7
مطمئن باش جناب انتخابیها اگر رییس جمهور خیلی علاقمند به دفاع از فرجی دانا بود خودش شخصا در جلسه استیضاح حضور می یافت واز او دفاع میکرد !!
این عدم حضور ریاست جمهوری دارای پیام است که انشاالله همه نمایندگان ومخصوصا استیضاح کنندگان متوجه آن خواهند شد وبه استیضاح ایشان رای قاطع میدهند تا یک فرد معتدل جانشین ایشان شود وسکان این وزارتخانه مهم علمی را در دست بگیرد! انشاالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
2
20
واقعا دردناک هست این جلسه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
15
128
خدا دکتر فرجی دانا و سایر وزرای دکتر روحانی و خود آقای دکتر روحانی را برای این ملت مظلوم حفظ کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
7
110
از ماست که بر ماست!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
3
23
خدا پشت و پناهت دکتر فرجی دانا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
7
112
تقریبا تمام کابینه وزیر علوم را همکاری میکنند. این دوستان الان باید توی وزارتخانه‌ی مربوطه در حال حل هزاران مشکلی که گریبانگیر این مردمه باشند اما به لطف دلواپسان عزیز هر روز در حال رفت و آمد به مجلسند اون هم برای مسائل پیش پا افتاده. البته از این مجلس انتظار بررسی مشکلات اساسی را نمیشه داشت چون در سطحش نیستن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
10
112
خخخخخخخخخ اصن مهم نیست رای نیاره.هر چی ادم حسابیه حاضرن بیان تو کابینه روحانی.گذشت اونموقع ها که احمدی نژاد دکترا میداد فامیلاش بعد میزاشتشون وزارت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
11
91
آقای فرجی لشکر کشی کرده؟کاش دکتر روحانی میومد دهن همه نماینده ها رو می‌بست...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
5
115
انگار وزير هر چه ميخواهد بکند بايد از ايشان اجازه بگيرد. معلوم ميشود وزير دولت قبل به استيضاح کنندگان امتياز و سهم ميداده تمام اين افراد استيضاح کننده ميگويند ما مگر سهم ميخواهيم اين خودش اثبات ميکند قبلا سهم ميگرفتند و الان اين سهم داده نميشود . استيضاح کنندگان واقعا استدلال هاي ضعيفي دارند و مصيبت براي ما است با اين نمايندگان کوچک و ضعيف هم در فکر و هم در منطق . همه آنها چيز هاي تکراري را تکرار ميکنند . فتنه و دشمن . اهداف شوم . ضد انقلاب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
2
18
دکتر روحانی اشتباه کرد که دکتر فرجی دانای دانشمند ومظلوم را تنها گذاشت وبه مجلس نرفت

البته علت اصلی این وضعیت تقصیر مردم است
اگر در انتخابات گذشته مجلس مردم با صندوق ها قهر نمیکردند اینگونه نمیشد که در حوزه شهر تهران و شمیران اسلامشهر شهرری با 14 میلیون جمعیت افرادی با 200_ 300 هزار رای یعنی 3_5 درصد مثلا نماینده مردم تهران شوند!!!
مهدی احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
10
114
سلام
امروز روز استیضاح اکثریت توسط گروه اقلیت است. روز خشم تندروی از عقلانیت اعتدال است.
امیدوارم امروز روز دانایی باشد.
خدا و دعای اکثریت ملت ایران پشت و پناهتان...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
9
82
حقش بود روحانی میرفت و از این وزیر محجوبش دفاع میکرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
5
119
اینا نماینده مردم نیستند تو تمام صحبتها معلومه که فقط دنبال حفظ همفکران خود هستند و از این ناراحتند که چرا دوستانشان از مدیریت ها کنار گذاشته شدند . اصلاً مجلس هم خصوصی سازی کنید تا دوستان بتوانند راحت تر به اهداف شخصی و گروهی خود برسند . مردم هم که این وسط هیچ نقشی ندارند. اگه مردم این طرز فکر را می خواستند که دولت همان رویه قبلی را ادامه میداد و با همان افکار و همان افراد
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
23
درود بر این قهرمان ملی، تاریخ به نیکی ازت یاد خواهد کرد ای بزرگ مرد
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
18
درود بر این قهرمان ملی، تاریخ به نیکی ازت یاد خواهد کرد ای بزرگ مرد
امیرحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
2
13
آقای رییس جمهور باید حتما برای دفاع از وزیر و عقاید ملتی که به ایشان رای دادند به مجلس می آمدند، سفر به اردبیل مهمتر بود یا دفاع از وزیر علوم!!؟
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
9
74
خدا پشت و پناهت باشه دکتر. فارغ از نتیجه استیضاح در قلب همه مردم ایران جا گرفتی. صداقت، شجاعت و متانتتون قابل تحسین و افتخاره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
56
24
هرچه پیش اید خوش اید.
یک دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
6
97
زنده باد دکتر فرجی دانا که نمونه ای از یک انسان عدالت خواه و زحمت کش است خدا پشت و پناهش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
2
12
اگر رای نیاره، بهترین گزینه سرپرستی سه ماهه دکتر توفیقی هست
ملت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
9
82
امیدوارم که استیضاح کنندگان امرز ناکام شوند
حسسام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
5
87
نمایندگان مجلس هر وقت منافعشون به خطر می افتد...زمین و آسمان را به هم میریزن ولی برای منافع مردم و ایران سکوت می کنند آنچنان که توی این مملکت اتفاقی رخ نداده است....مثال(بابک زنجانی.خاوری.رحیمی معاون اول دولت پیشین و هزازان شاهکار دولت پیشین....
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
5
چرا برای دفاع یا گفتن حرف خود همه را محارب و فتنه می نامند بر همه واضح است که فتنه و فتنه گران چه کسانی بوده و هستند همه مشکلات کشور حل شده....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
4
74
بحث حضور در دانشگاه ؟
آقای هاشمی را میگه که رفت دانشگاه امیرکبیر؟
ایشان رییس مصلحت نظام هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
نه عزیز منظورش دکتر سید محمد خاتمی که به دعوت انجمن اسلامی تهران رفتند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
8
83
اگر رای نیاره، بهترین گزینه سرپرستی سه ماهه دکتر توفیقی هست
پاسخ ها
محمد
| United States |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
آفرین ، دقیقا روحانی باید همین کار رو بکنه
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
6
107
پايداري چي هاااااااااا عاقبت خوشي در انتخابات آينده نخواهند داشت.......


از همه جور رانت در دولت احمدي نجادددددد استفاده كردن وحالا دستشوت كوتاه شده...

درود بر فرجي داناااااااااااااااااااااااااااا

درود بر علم وايمان....وعجل فرجهم......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
3
91
دانشگاه متعلق به ملت ايران است كساني كه هشت سال بزرك ترين اجحاف فرهنگي و اقتصادي را كردند حق تحميل نظرات غير
منطقي و جناحي خود را ندارند
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
5
83
فرجی دانا عزیز
خدا با راستگویانه
هيچ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
10
همونجور كه استيضاح هاي دوره احمدي نژاد نتونست در خرابكاري اون گروه افراطي و انحرافي خللي ايجاد كنه ...

اين استيضاح ها هم فقط خودشيريني براي جرياني خاص توسط چند نماينده هست كه هيچ تاثيري بر اراده ملي مردم ايران كه پشت و پناه دولت هست نخواهد گذاشت ....

ما مردم .... از راي كه داديم و انتخابي كه كرديم تا پاي جون دفاع خواهيم كرد ......

درسته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
5
58
عجب دلایل قانع کننده ای برای استیضاح دارند چرا فلانکس را گذاشتی رئیس دانشگاه بشه اصلا سیاسی نیست وزیر با لیاقت خدا پشت و پناهت از حقت دفاع کن هر چند نمیدونم چرا گفتی اسامی را افشا نمی کنم ولی تو رو خدا از خودت جانانه دفاع کن در مقابل رانت خواران
فرشید علیزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
4
67
حتی اگر استیضاح رای نیاورد با این فشار ها و توهینهایی که به وزیر علوم کردند دیگر انگیزه و انرژی ای برای ایشان نمیماند که به مانند گذشته پرشور کار کنند. کسانی که با علم و دانش، سیاسی کاری میکنند و یک وزیر صادق، کاربلد و بی حاشیه را اینگونه ناجوانمردانه میکوبند بدانند که با این کار فقط باعث نابودی علم و دانش و بی انگیزگی خیل عظیم دانشگاهیان و مغزهای گرانبها در این مملکت میشوند که نتیجه آن تضعیف امنیت ملی و به خطر انداختن آینده نظام و کشور است. نتیجه این دوستی خاله خرسه ها را نظام خواهد دید. من فقط یک سوال از این ها میکنم و آن اینست که " به نظر شما قدرت آمریکا در داشتن نفرات بیشتر یا منابع بیشتر است و یا بهره گیری و مدیریت مغزها و استعدادهای دنیا؟". چند وقت پیش یکی از سناتورهای ذی نفوذ آمریکا گفته بود آمریکا جنگ ابرقدرتی را به چین خواهد باخت فقط به یک دلیل آنهم پیشرفت و سرمایه گذاریهای بلندمدت چین در زمینه توسعه دانشگاهها وعلم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
حال مقایسه کنید که ما چگونه با نخبگان خود رفتار میکنیم.
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
4
75
آقاي نماينده باشعور اين چه صيغه ايه كه شخصي كه بعنوان وزير راي نياورده چرا در فلان منصب گذاشتي ببخشيدها حالا كه راي نياورده دليلي نداره كه بنده خدا بره بميره.ئ شما اونو بعنوان وزير شايسته ندونستيد... اي خدددااا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
4
45
استیضاح رو دارم از طریق اینترنت گوش میدم، رادیو فرهنگ هی قطع میشه. بقیه رادیو ها ندیدم این مشکل رو داشته باشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
6
96
بهتره بنویسید
استیضاح دانایی در مجلس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
5
116
خطاب به استیضاح کنندگان میگویم "نوبت مردم هم میرسد"
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
5
83
مهم این نیست که وزیر باشد مهم اینست که تو روی مردم خودش سفید رو باشد . من نمیدانم نمیندگان مجلس نمایندگان کدام مردم هستند که اینقدر نظرشون با مردم فرق دارد فقط کافی است تعداد مثبت ها و منفی ها رو با هم مقایسه کنیم تاببینیم حق با کیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
5
94
نماينده اي که راي 200 هزلر يا 300 خزار نفر از مردم رو داره بيجا ميکنه از طرف مردم حرف ميزنه! ضمنا توي دانشگاه مگه همه مثل شما تندروهاي سياست باز بايد فکر کنند؟ کدوم دادگاهي خاتمي عزيز رو محروم از فعاليت اجتماعي کرده که اجازه ورود به دانشگاه رو نميدين؟ مگه همه توي دانشگه بايد از تفکر شما حمايت کنند؟ بسه لطفا چماغتون رو از سر دانشگاه برداريد.
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
6
خدا پشت و پناهت باشه دکتر. فارغ از نتیجه استیضاح در قلب همه مردم ایران جا گرفتی. صداقت، شجاعت و متانتتون قابل تحسین و افتخاره
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
14
3
بابا چرا انقدر شلوغ می کنید
مجلس مگه حق نداره استیضاح کنه ؟؟
چرا انقدر جار و جنجال میکنید ؟
مگه آقای انصاری نگفته که نفر بعدی راه همین آقارو میره پس مهم نیست که .
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
164
21
بابا چرا انقدر شلوغ می کنید
مجلس مگه حق نداره استیضاح کنه ؟؟
چرا انقدر جار و جنجال میکنید ؟
مگه آقای انصاری نگفته که نفر بعدی راه همین آقارو میره پس مهم نیست که .
پيمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
6
174
اولا اين فتنه فتنه گفتن و فتنه گر خواندن اين و ان شده نون دوني بعضيها، جالب اينجاست كه همه نمايندگان هم احساس تكليف شرعي كردن براي استيضاح چقدر هم دلسوز ملت و انقلاب شدند اون هشت سال چرا خواب بوديد اون موقع كه احمدي نژاد اينقدر به مجلس بي احترامي كرد چرا احساس تكليف شرعي نكرديد وقتي كه كارتهاي هديه بانكي از مرتضوي ميگرفتيد چرا دلتون براي مردم و انقلاب نمي سوخت يادتون رفته ليست پولهايي كه مرتضوي داده بودبهتون دست احمدي نژاد بود و همه جا ميگفت نماينده ها باج ميگيرن اين مجلس در راس امور نيست اونوقت خودتونو زده بوديد به خواب حالا شدين حاكم شرع و احساس تكليف ميكنين كه همين وزيري كه جلوي رانت و پارتي بازي رو گرفته استيضاح كنين، خدا از دلتون بگه كه دردتون چيه فتنه ديگه قديميه بهتره بزرگاتون مثل رسايي و كوچك زاده و اقاي ام پي تي يه داستان جديد درست كنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
11
خدا پشت و پناه دولت روحانی و وزیر نخبه و دانشگاهی اش.
ماهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
11
آقایان مجلسی اگر آقای توفیقی مشکلی دارد چرا محاکمه نکردید؟ کسی که محاکمه نشده و جرمی به او ثابت نشده نباید بکارگیری شود؟ هر کس اصلاح طلب هست از دید شما مجرمه؟ این شد موضوع استیضاح؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
7
احمدی نژاد هر بدی که داشت ، شجاعت داشت از کابینه خود به خوبی دفاع کند چیزی که در دولت های آقای خاتمی و روحانی دیده نمیشود ، کاش آقای روحانی به مجلس میرفتند...
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
17
شرم باد بر تند رو ها و زنده باد فرجی دانا فردا او محبوب تر از امروز است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
16
من به عنوان یک اراکی از همه به خاطر چنین نماینده بی ... معذرت میخوام .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
11
درود بر فرجی دانا

درود بر روحانی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
13
«و همه این بلاها سر ما بیاید، از اصولمان،‌ انقلاب،‌ اسلام، خون شهدا و حجابی که همسر وزیر علوم دارد، دفاع می‌کنیم.»از اول انقلاب یک تعداد نان به نرخ روز خور و ظاهرساز برمصدر امور نشستند و دمار از روزگار مردم آوردند، به بهانه دلسوز بودن و انقلابی بودن هرچه بیسواد بود را بعنوان استاد دانشگاه قالب کردند کسانی را می شناسیم که به هیچ اصولی پایبند نیستند که هیچ بلکه مسلمان نیستند ولی برای اینکه به پستهای مهم برسند خود را بسیجی فعال جا زدند در حالیکه یک روز هم در بسیج آموزش ندیده و در هیچ کار بسیجی شرکت نداشته اند قطعاً اگر آقای فرجی دانا غصب کنندگان حقوق نخبگان و دریافت کنندگان بورسیه های غیر قانونی و غیر انسانی و تبعیض آموز را افشا کنند اکثریت مردم ایشان را حمایت خواهند کرد و اگر جا بزنند مردم باید سالهای سال این تبعیضهای ضد انسانی و ناعادلانه را تحمل کنند تا به نقطه انفجار برسند و این وضعیت اسف بار نیز کماکان ادامه خواهد یافت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
17
"من شکلات نیستم، مروارید نیستم، وسیله تفریح نیستم، اسباب زیاد نسل نیستم، عامل فساد مردان نیستم، ناموس هم نیستم، من یک زن هستم،‌ یک انسان که برابر و آزاد آفریده شده "اين حرف ها كجاش ايراد داره؟!!درضمن جناب اصفي وقتي رييس جمهور قبلي در مصاحبه تلويزيوني مي گفتند مجلس ديگر در راس امور نيست چرا گلو پاره نكرده وفرياد وا اماما سر ندادند؟!!
فدائي انقلاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
11
3
استيضاح حق نمايندگان است
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
6
درود بر روحانی و وزرایش. انشاالله رای میدن نمایند گان فهیم هم هستند . این ملت گرفتار چند تا نماینده افتاده که با وقت مجلس و دولت فقط به منافع خودشون فکر میکنند
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
6
خدا پشت و پناهت باشه دکتر. فارغ از نتیجه استیضاح در قلب همه مردم ایران جا گرفتی. صداقت، شجاعت و متانتتون قابل تحسین و افتخاره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
9
زنده باد روحانی و کابینه دانشمند و روشنفکرش، ذلیل و خوار باد هر آنکس که راه را بر این عزیزان ناهموار میکند.
اسحاق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
16
4
حقشه عزل بشه
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
11
یکی سالی 1000 کیلومتر جاده به عرض 3 متر درست میکنه و سالی هزاران نفر رو میده به کشتن !! یکی میاد 500 کیلومتر جاده میسازه و تلفات رو کاهش میده و همه یقه ش رو میگیرن که جاده کم ساختی !!!!!
الان میگن رتبه دانشگاهها پایین آمده !!
ایشون هم میتونستن مثل قبلیها آمار دروغ بدن و هیچ اتفاقی هم نمیافتاد !!
پرهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
18
2
با این همه روشنگری نمایندگان این نظرات بالا خیلی عجیبه!!! /دانشگاه نیازمند پیشرفته نه فتنه/ امیدوارم نمایندگان باعزل وزیر به تکلیف خود عمل کنند.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
2
12
آقای جعفر زاده نماینده محترم رشت افتخارما گیلانی ها هستی.با این دفاع جانانه از وزیر مردمی، دوره بعد با تمام توانم برای رای آوردنت تلاش خواهم کرد.
اکبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
12
من دانشجوی سال آخر دکتری تو دانشگاه شهید بهشتی هستم. به خدا قسم فرجی دانا رای نیاره دیگه مطمئن می شم که اینجا جای ما نیست!
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
7
خدا پشت و پناهت باشه دکتر. فارغ از نتیجه استیضاح در قلب همه مردم ایران جا گرفتی. صداقت، شجاعت و متانتتون قابل تحسین و افتخاره
علی
|
United States
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
13
الان شبکه خبر در هنگام بیان وزیر علوم در مجلس درباره جنگل فندقلو و آب و هوا پخش می کند!!
این تلویزیون مال ملت هست با ارثیه یک حزب تندرو؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
8
جالبه حتی این نمایندگان صلواتی که دکتر فرجی برای شادی روح شهدا غزه خواستند که نمایندگان بفرستند...نفرستادند
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
7
اینجا اردبیل همه اومدن واسه خوش امدگویی واسه این مرد بزرگ . دوست داشتن رو نمیشه از مردم گرفت
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
7
اصولا هر وزیری که کارت زرد بیشتری از مجلس میگیرد موفق تر و محبوب تر است، نه تنها در ایران بلکه در اکثر موارد در تمام کشورها همینگونه است، می توانید بررسی کنید.
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
11
من موندم این نمایندگان محترم که انقد نگران علم کشور و انتصابات بدون لحاظ شایسته سالاری هستند چرا زمانی که جناب دانشجو با آن مدرک دکترای پر حرفو حدیثش شد وزیر علوم این مملکت و یکی پس از دیگری برادران عزیزش رو به ریاست پست های مختلف منصوب می کرد دلواپس نبودند؟. چرا زمانیکه جناب شریعتی فرزندانش رو یکی پس از دیگری بورسیه می کرد دلواپس نبودند؟
پیراسته فر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
4
ظاهراً رئیس حمهورنیامدند به مجلس چون آقایان مخالفین وزیرعلوم "موافقین استیضاح"بدون "رودروایستی"حرفهاشونو بزنند وازاتهاماتی همه که به دولت می زنند "خجالت"نکشند.
ودیگراینکه درطول این 9ماه90روز وزیررا به مجلس کشاندند!رئیس جمهوررفت بدنبال خدمت رسانی به مردم
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
12
اکنون می گویم درود بر فرجی دانا چون فهمیدم چه کرده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
11
واقعا آدم تاسف می خورد مدیری پاک مانند فرجی دانا باید به میز محاکمه کشیده بشوند ولی احمدینژاد و مدیرانش که این همه تخلف کرده اند راست راست میگردند ای نمایندگان باید پاسخ خدا را بدهید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
15
2
استیضاح حق نیمایندگان است بگدارید از حقشان استفاده کنند و جنجال نکنید وزیر با رای نمایندگان وزیر میشود نا با لشگر کشی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
7
اقای فرجی دانا عزیز خدا با شما هستش
مشهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
5
زنده باد نماینده قائنات.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
9
چه فایده تو مملکت ما اصلا مردم دیده نمی شن و نماینده ها فقط برای مناقع خود تلاش می کنن. آقای وزیر خیلی خوب کار کردن و ادم شجاعی هستن، فقط مشکلی داره زیر بار زور آقایان نمره و بر اساس مصلحت مدیریت می کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
8
من دانشجو هستم .و در دانشگاه به عینه اوضاع رو می بینم کاش ریاست این وزیر قبل تر ازین اتفاق می افتاد.کاش مجلس به خود بیاید. دست از لج بازی بردارد
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
6
درود خداوند بر انسانهای با روح وجسم پاک وخدایی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
9
دکتر فرجی دانا در پناه حضرت حق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
17
1
حقش بود
علی رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
4
این نماینده ها هم خودشونو مسخره کردن............
شما اگه راست می گید که به فکر مردمید وزیر صنایع رو بابت خودرو باید استیضاح می کردید!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
7
با این نماینده های مجلس خدا به دادمون برسه، یکی هم که خالصانه و درست میخواد کارکنه چوب لا چرخش میزارند.
امیر
|
United States
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
6
اصلاحطلبان از زمان امیر کبیر تا به امروز نشان داده اند که افرادی پاک و صادق اند. و این باعث افتخار ایرانیان است.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
5
به جای این سیاسی یازی ها مشکل دانشگاه و دانشجو را حل نمایید کشور و جوانان در معرض حطراند و گزوهی در مجلس نشسته اند فقط به استیضاح و شبنامه فکر می کنند/
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
8
امضاء کنندگان زمان آقای دانشجو کجا بودند؟؟؟؟؟؟؟ احتمالا اون موقع حکم دلسوز ملت رو رو نگرفته بودند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
6
این آقای نوباوه مثل اینکه دو سال دیر یادش افتاده که از وزیر علوم پرسش داشته باشد کلیه مواردی که مطرح کرد ربطی به این وزیر نداشت
آقای دکتر نادران هم انگار صبح تا حالا خواب بوده است که جوابها را نشنیده است
دوستدار فرجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
23
1
فرجی بای بای، فرجی بای بای
الان دارم مجلس رو گوش میدم انگار دکتر خودش هم به این نتیجه رسیده رفتنی هستش،زیاد التماس نکنند. برن خارج از کشور مثل آقای مهاجرانی و دیگران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
12
اصولگرا هم اصولگراهای قدیم والله قدیما ماهواره روقبول نداشتند و برای همه مردود بود حالا طبق این گفته ها برای اثبات سخنانشان از فیلم های ماهواره استفاده می کنند پس همه ی اون اخباری که ماهواره پخش می کنه درسته فقط بستگی به منافع دوستان دارند.
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
4
دکتر رای نیاورد :(
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
5
41
آقای نوباوه همان کسی نبود که پس از پایان ماموریتش در آمریکا به عنوان خبرنگار صدا وسیما حاضر به بازگشت به ایران نبود ؟ همان کسی نبود که قصد داشت تابعیت بگیرد؟
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
7
بهتره از ایران بره میشه نخبه اینجا بمونه با این ادما میشه هیچ!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
7
متاسفم.ان شاالله موفق باشی.همگان می دانند که این تصمیم فقط جناحی بود و بس.
حاج صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
10
الان که خبر عدم رای اعتماد دکتر فرجی دانا رو خوندم و به همکارانم گفتم، تمامی 7 نفری که شنیدن خبر رو بسیار ناراحت شدند و بر این مجلس بی کفایت و بی لیاقت لعنت فرستادند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
5
7
اولین کارت زرد مردم به روحانی که تو این شرایط نیومد و از وزیرش دفاع نکرد. آقای روحانی کارت صد در صد غلط بود. فرجی دانا یکی از بهترین وزیران کابینه بود ولی شما می دونستی رای نمیاره نخواستی وزنت در مجلس کم بشه. از روزی که احمدی نژاد رفته بدی هاشو گفتیم و شنیدیم اما با همه ی اشتباهاتش پای آدماش تا لحظه ی آخر می نشست و براشون همه کار می کرد کاری که شما نکردی. اردبیل خوش بگذره.
انصاف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
10
متاسفم برای نماینده ای که وزیری را که تحصیلات عالیه را بدون وقفه از کارشناسی تا دکتری در بهترین دانشگاههای جهان با بهترین رتبه به پایان می رساند و در دوران کوتاه صدارتش در وزارتخانه با قاطعیت جلوی رانتهای تحصیلی را گرفت با کسی مقایسه می کند که ددیپلم داشت و با مدرک قلابی می خواست وزیر شود. از خدا نمی ترسید از خاطرات تلخی که تاریخ در سینه خود ضبط خواهد کرد بترسید موضوع اخلاقی یکی از وزرای دولت قبل در آسانسور وزارتخانه مشاهده کرده اید ؟ در برابر خون شهدا و سوگندی که یاد کرده اید با رای اعتمادی که به اون وزیر دادید چطور رو دارید به فرجی دانا بگوئید که شما شایسگی خدمت در دولت منتخب مردم را ندارید؟
ebrahim
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
9
اگر کسی که به اصول دین اعتقاد داشته باشد فرجی دانا مدیر شایسته دولت را استیضاح نمیکرد خداوند عادل است و در همین دنیا جوابشان را خواهد داد درود بر فرجی دانا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
2
8
بنازم محمود احمدی نژاد را.اصلا گوشش بدهکار این آقایان نماینده نبود.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
6
خدایش هرموقع هرکس کارگروه پیش می بره سنگ اندازی شروع می شود ما که نفهميدم آیا نمایندگانی که با نمرات آنچنانی بورس شدن چه کسانی بودند!!!!!!@@@!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
9
زنده باد وزیر خرمند آقای دکتر فرجی دانا
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
10
واقعا از اینکه شما اسمتون نماینده مردم هست خجالت میکشم تاکی میخاین چوب لای چرخ ملت و دولت بزارید خجالت بکشید دکتر باعدالت به خدا واگذار کن انشاالله درجای دیگه موفق باشی امیدوارم رییس جمهور نترسه وکسی که دنباله رو راهه شماست انتخاب کنه
ایرانی غمگین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
10
مشکل نمایندگان استیضاح کننده اینده علمی کشور نیست ودلیلش هم وزرای 8 سال ...مشکل انان با یک تفکر واندیشه غیر خودی است/بهتر است خود را اصلاح کنند زیرا بارها در انتخابات عادلانه میزان محبوبیت خود را دیده اند بهتر است ارای قاطبه مردم را نادیده نگیرند که صدمات ان جبران ناپذیر است.
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
10
جناب دکتر روحانی مطمئنا یک نفر دیگه میذاره که این لرزون ها بیشتر می لرزند
saeed
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
11
بدرد این مجلس همون احمدی نژاذ میخوره که اصلا ادم حسابشون نمیکرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
12
بهترین گزینه برای اموزش عالی در حال حاضر / برادر حسین شریعتمداری است زیرا نه مخالف دارد ونه استیضاح میشود وخودی است...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
15
باید به وزیر گفت دغدغه مجلس مگر جوان 22 ساله است.خوب این جوان برود سارق مسلح شود تا زودتر اعدام بشه و دیگه مشکل حل بشه.مجلس کارهای مهمتری مثل وازکتومی و ساپورت داره و شما دارید وقت مجلس رو بابت این مسایل بی ارزش می گیرید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
13
کسانی که در مجلس لیدر هستند تصمیم گیری میکنند که همه ی ملت ایران اونارو میشناسن
در کمال نامیدی امیدوارم روزی برسه که مشکلات واقعی مردم حل بشه.
اما مطمئنم این نماینده ها مجاس بعدی رای نمیارن
نعمت
|
Germany
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
12
اين نمايندگان كه شعاراسلامي مي دهندمي داننددانشجونان ندارددانشجواميدبه بازاركارندارد
یاسمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
1
20
من حالا می فهمم چرا امام علی سر در چاه فرو میبرد حرفهای این نمایندگان به قدری غیر منطقی ودور از عقل بود که من تنها میتوانم بگویم اقای فرجی دانا باید به شما تبریک گفت که از این حرفها راحت شدید تاسف برای جامعه دانشگاهی است وملت
دلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
4
24
اين نمايندگان حقشون همان مرد بي ادبي است كه پشيزي برايشان ارزش قايل نبود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
2
2
در دولت قبلي هيچ كدام از نمايندگان اعتراض نكردند چرا افرادي بورسيه شده اند كه داراي ضريب هوشي پايين تري نسبت به ديگر دانشجويان دارند با اين نوع اساتيد ضعيف ميخواهيد آينده كشور روشن باشد؟ متاسفانه وزير به خاطر مسائلي استيضاح شد كه وظيفه دانشگاه و هر نظامي است كه ميخواهد با قدرت در آينده با ديگر كشورها رقابت كند. اساتيدي كه در دوره دولت قبلي جذب شده اند اكثرا ضعف دانش و مطالعه دارند و به خاط ضعف علمي مورد تمسخر قرار ميگيرند آيا اين دانشگاهي است كه در يك نظام ديني بايد بر جامعه حاكم باشد؟
نظرات بینندگان