arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۷۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۳

درس بزرگ روحانی به تندروها

* آیت الله غرويان
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس‌جمهور پس از اعلام نتیجه آرای استیضاح و برکناری وزیر علوم با بیان اینکه «کسی نباید از این اتفاق ناراحت شود بلکه همه‌ ما باید تمرین دموکراسی دینی کنیم و طبق قانون به آنچه قانون گفته است، مطیع باشیم»، تاکید داشتند «مجلس حق استیضاح دارد و باید به این حق احترام گذاشت.»

این سخنان و حرف‌ها نکات آموزنده‌ای دارد و به نوعی پیام برای همگان است در باب رعایت موازن قانون اساسی است. رعایت قانون بر همه واجب است. از روسای قوا تا مسئولان، همه باید مطیع قانون باشد که اطاعت از آن تنها راه اصلاح امور است. آقای روحانی اکنون به عنوان رئیس‌جمهوری منتخب مردم و به پشتوانه آرای آنها، طبق قانون مختار است تا وزیری در خط‌مشی خود و در جهت پیشرفت اهداف کشور و مردم انتخاب کند.

ادبیات رئیس‌جمهوری یک ادبیات خوب و پسندیده در جهت وحدت درونی و رفع هرگونه جنجال و نزاع منتهی به مشکلات است. مردم دیدند که در گذشته بعضا از سوی رئیس‌دولت، مجلس مورد بی‌توجهی قرار می‌گرفت. ادبیات آن دوران باید با ادبیات این دوران مقایسه شود چراکه در این مقایسه یک درس آموزنده و بزرگ نهفته است.

این مقایسه مشخص می‌کند که احترام به قانون یا عدول از آن چه نتایجی دارد و چه مشکلاتی برای کشور به‌ویژه مردم و مشخصا اقشار ضعیف‌تر جامعه بر جای می‌گذارد. رفتار دولت قبل چه کشمکش‌ها که در عرصه‌های مختلف ایجاد نکرد که همگی با اطاعت از قانون -یعنی آنچه دولت یازدهم در دستور کار خود قرار داده است- قابل رفع بود. سخنان اخیر آقای روحانی درس بزرگی برای مردم، مسئولان و کارشناسان به‌ویژه استیضاح‌کنندگان و تندروهاست تا بدانند تنها با اخلاق‌مداری و رعایت قانون اساسی کشور و توجه به متن صریح آن می‌توان به مردم، کشور و نظام جمهوری اسلامی خدمت‌رسانی کرد که غیر از این تنها مردم را با مشکلات رو‌به‌رو خواهیم کرد.

* استاد حوزه و دانشگاه

منبع: آرمان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۲۷
غیر قابل انتشار: ۲
yass64
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
11
303
بازهم متین و با وقار و سر شار از ادب مثل همیشه
ادب مرد به زدولت او
Admin
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
5
175
غرویان هم در کنار دولت تدبیر و امید داره روز به روز محبوب تر میشه...
نظرات بینندگان