arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۷ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۳

آخرين حرف‌هاي خالق «پدرسالار»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اميدوار بود تا برگردد و فيلمنامه‌ي ناتمامش را تمام کند. با حال و روز بيمارش هنوز هم احساس مسئوليت داشت و به بهبودي اميدوار بود اما گويا ديگر پيمانه‌ عمرش پر شده بود و بايد خودش را آماده‌ سفر به خانه ابدي‌ مي‌کرد.

اکبر خواجويي 68 سال سن داشت. او پس از سال‌ها دست‌ و‌ پنجه نرم کردن با بيماري قلبي شامگاه جمعه -31 شهريور ماه - به خاطر حمله قلبي دار فاني را وداع گفت تا براي هميشه با خاطرات «پدرسالار»ش خداحافظي کرد.

از ميان تمام کارهايش که طي اين سال‌ها براي سينما و تلويزيون انجام داده بود، «پدرسالار» برايش چيز ديگري بود و هميشه در حرف‌هايش اين سريال خاطره‌انگيز را محترم مي‌خواند.

خواجويي در روز‌هاي پاياني عمرش هم سريال «پدرسالار» را با اشتياق دنبال مي‌کرد و مي‌گفت هنوز هم با وجودي که اين مجموعه از تلويزيون چندين بار بازپخش شده است، انگار اولين بار است که در قاب تلويزيون «پدرسالار» را تماشا مي‌کنم.

اين کارگردان قديمي در آخرين گفت‌و‌گو و درددل‌هايي که با خبرنگار ايسنا داشت، درباره‌ي احساسش به کارهاي تلويزيوني‌ و به ويژه «پدرسالار» گفت: در اين سال‌ها خيلي‌ها تلاش کردند «پدرسالار» ديگري بسازند اما هيچ‌وقت موفق نشدند و نخواهند شد؛ چرا که افراد در تلويزيون پُست‌هاي ديگري گرفته‌اند و عوض شده‌اند.

او که در روزهاي پاياني عمر به سختي سخن مي‌گفت، با گلايه از ديده نشدن يکي از سريال‌هاي تلويزيوني‌اش گفت: بعد از سريال «پدرسالار» يک سريال با عنوان «پس از سال‌ها» براي تلويزيون ساختم که به نظرم يک عاشقانه‌ي بي‌نظير بود اما متاسفانه زماني سريال پخش شد که مصادف شده بود با ايام انتخابات و در آن بحبوحه کار حيف شد و اصلا ديده نشد اما در کل خوشحالم که چندين سريال را براي تلويزيون ساختم.

«پدرسالار»ي‌ها هنوز هم سراغي از شما مي‌گيرند؟" آخرين پرسشي بود که اکبر خواجويي به خبرنگار ايسنا پاسخ داد و از محمد علي کشاورز به عنوان با معرفت‌تريت فرد در «پدرسالار» ياد کرد.

او گفت که محمدعلي کشاورز با وجودي که خودش هم اين روزها خانه‌نشين شده، اما با معرفت‌ترين عضو «پدرسالار» است که هميشه نگرانش است و جوياي احوالش مي‌شود. او از همه با معرفت‌تر است و خصلت قديمي‌اش را حفظ کرده است.

اين کارگردان و نويسنده پيشکسوت سينما و تلويزيون متولد سال 1326 اصفهان است. وي فعاليت هنري‌اش را با تهيه و ساخت فيلم‌هاي تجربي و راه‌اندازي سينماي آزاد اصفهان آغاز کرد. از جمله آثار او در مقام کارگرداني مي‌توان به «محيا»،‌ «سيرک بزرگ‌» و «خانه ابدي» نيز اشاره کرد.

خواجويي در زمينه‌ي کارگرداني سريال‌هاي تلويزيوني هم فعاليت داشته که از جمله کارهاي او مي‌توان به سريال‌هاي «کهنه سوار‌»، «پدر سالار‌»،«هشت بهشت» و ... اشاره کرد.

اين کارگردان قديمي بهمن ماه سال 91 به علت عارضه قلبي در بيمارستان بستري شد و تحت عمل جراحي قرار گرفت.
نظرات بینندگان