arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۷ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳

کی یف: سربازان و خودروهای زرهی روسیه وارد مرز اوکراین شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کی یف روز چهارشنبه اعلام کرد که کاروان گسترده ای متشکل از خودروهای زرهی و تسلیحات سنگین از روسیه به سوی شهرهای شرقی اوکراین در حرکت هستند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه از ˈروزدولنˈ ارتش اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد: کاروانی متشکل از 100 تانک، خودروهای زرهی و پرتابگر راکت در حال حرکت به سوی ˈتلمانوفˈ، شهری در 80 کیلومتری جنوب ˈدونتسکˈ دیده شده اند.

ارتش اوکراین در مورد نظامیان در این خودروها یا اینکه هنگ یادشده چه زمانی وارد اوکراین شده است اطلاعات بیشتری ارایه نداد؛ اما یک مقام مطلع نظامی اوکراینی گفت:این کاروان خودروها از روسیه وارد اوکراین شده است.

وی افزود: باور داریم این تجهیزات روسی است، هیچ کس نمی تواند در بازارهای دونتسک یا ˈلوهانسکˈ 100 تانک بخرد. بنابر این تجهیزات از روسیه وارد اوکراین شده اند.

ارتش اوکراین همچنین پیشتر اعلام کرده بود گروه کوچک تری از خودروهای زرهی از مرز روسیه وارد اوکراین شده و به سوی مقر جدایی طلبان حرکت می کنند. این کاروان شامل 6فروند پرتابگرهای موشک ˈگرادˈ و چندین دستگاه کامیون های زرهی دو بوده است.

برکناری ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری پیشین اوکراین به دلیل امضا نکردن توافق تجاری با اتحادیه اروپا و روی کار آمدن دولتی جدید در کی یف، بخش های شرقی اوکراین را که اکثریت مردم آن روس زبان هستند، به عرصه فعالیت طرفداران حفظ هویت روسی تبدیل کرد.

دولت اوکراین 22 آوریل (دوم اردیبهشت) دستور عملیات ˈضد تروریستیˈ برای مبارزه با جدایی طلبان هوادار روسیه را صادر کرد، عملیاتی که تاکنون قربانیان قابل توجهی را از میان دو طرف درگیر و غیر نظامیان گرفته است.

این در گیری ها در روزهای گذشته با نزدیک شدن ارتش اوکراین به مهمترین مواضع جدایی طلبان شدت بیشتری یافته است.
نظرات بینندگان