arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳

صاحبان «اینتل ست» و «یوتل ست» امیدی به همکاری ایران با آنها ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با وجودی که تحریم های دو شرکت ماهواره ای اینتل ست و یوتل ست برای همکاری با ایران رفع شده اما مسئولان این دو شرکت امیدی به اقبال ایران ندارند.


 تحریم های دو شرکت ماهواره ای فرانسوی – لوکزامبورکی اینتل ست و یوتل ست برای همکاری با ایران رفع شده اما مسئولان این دو شرکت می گویند بعید می دانند بتوانند همه قراردادهای سابق خود با ایران را برای پخش کانال های ماهواره ای این کشور احیا کنند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا نوشته که تحریم های ایالات متحده آمریکا در ماه جاری میلادی لغو شد و وزیر خارجه آمریکا که باید برای اعتبار تحریم ها یک دوره شش ماهه دیگر قانون تحریم های ماهواره ای را تمدید می کرد در چارچوب توافقات با ایران در گفت و گو های هسته ای از این کار صرف نظر کرده است.

براساس این گزارش و به نقل از پایگاه جامعه اطلاع رسانی صدا و سیما، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا آخرین بار در فوریه سال جاری میلادی قانون تحریم های ماهواره ای ایران را امضا کرده بود که اعتبار آن در ماه آگوست به پایان رسید.

وال استریت ژورنال می نویسد از این پس شرکت های ماهواره ای اروپایی می توانند کانال های تلویزیونی ایران را بار دیگر تحت پوشش قرار دهند.

در همین راستا خانم دیان وانببر سخنگوی شرکت ماهواره ای اینتل ست نیز گفته است: بعید می دانیم سطح همکاری ها و قراردادهای مان با ایران پس از لغو تحریم ها به سطح گذشته برگردد. ما قرارداد زیادی با ایران نداشتیم اما همین مقدار را هم با تحریم ها از دست دادیم.

ایران از سال 2012 و از زمان آغاز تحریم های برخی شرکت های ماهواره ای اروپایی، کانال های ماهواره ای خود را از طریق پخش شرکت های روسی و دیگر شرکت های آسیایی عوض کرد.

شبکه های تلویزیونی ایران پس از قطع همکاری ماهواه ای اینتل ست و یوتل ست علاوه بر یافتن شرکت های دیگری برای انتقال امواج ماهواره ای و پخش برنامه هایشان، از طریق فعال کردن سایت های اینترنتی خود، مخاطبانشان را در سراسر جهان افزایش دادند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان