arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۵ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳

شین آبادی ها مهمان نوبخت/دولت با تدبیر مناسب امید را به این کودکان برگرداند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وکیل کودکان شین آباد با بیان اینکه این کودکان امروز به همراه والدین شان مهمان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور بوده اند، گفت: دولت با تدبیر مناسب امید را به این کودکان برگرداند.


ˈحسین احمدی نیازˈ روز یکشنبه افزود: امروز همه کودکان مدرسه شین آباد به همراه والدین شان مهمان محمدباقر نوبخت معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور بودند و او به نیابت از دولت اعلام کرد که دولت خود را متعهد و پایبند به حقوق کودکان شین آباد و رسیدگی می داند و به خواسته های قانونی آنها رسیدگی می کند.

احمدی نیاز با بیان اینکه مصوبه های بسیار خوبی در جلسه امروز داشته ایم، اظهار کرد: از دولت تدبیر و امید انتظاری غیر از این نمی رفت و این دولت با تدبیر مناسب، امید را به کودکان شین آباد برگرداند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز دستورات شایسته ای برای چهار خواسته کودکان شین آباد یعنی دریافت مستمری، دریافت دیه کامل، بهبود معیشت و فرایند درمان صادر شد.

وکیل کودکان شین آباد در پایان از معاونت رییس جمهور به خاطر بذل توجه به این کودکان قدردانی کرد.

چهارشنبه 15 آذر 1391، یک کلاس درس مدرسه ابتدایی روستای شین آباد از توابع شهرستان پیرانشهر دچار آتش سوزی شد. بر اثر این حدود 30 دختر دبستانی دچار آتش سوزی شدید شدند و دو نفر از آنان نیز جان خود را از دست دادند.

این کودکان که تحت درمان هستند، نسبت به نصف بودن دیه اعتراض کردند و دو هفته قبل با حضور در مقابل دفتر ریاست جمهوری خواسته های خود را مطرح کردند.

چند روز بعد از این تجمع نشستی در دولت برای این کودکان برگزار و کارگروهی برای پیگیری حقوق کودکان شین آباد تشکیل شد.

از انجا که پیگیری حقوق این کودکان کمی طول کشید این کودکان روز گذشته باز هم در مقابل دفتر ریاست جمهوری حاضر شدند و یک بار دیگر خواسته های خود را مطرح کردند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: شین آبادی ، مصوب ، تدبیر
نظرات بینندگان