arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۰۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۷ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳

پیشنهاد ابقای هیئت رییسه شورای تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دوستی عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران به رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد داد تا با توجه به عملکرد خوب هیات رئیسه شورا، یکسال دیگر افراد حاضر در این سمت ابقا شوند.

به گزارش ایسنا، اسماعیل دوستی پس از نودمین جلسه شورا با حضور درجمع خبرنگاران، گفت: امروز طبق روال گذشته لایحه‌هایی که در دستور آمده بود در صحن بررسی شد.

وی افزود: برگزاری انتخابات هیئت رئیسه بند اول دستور بود که با رأی گیری به تعویق افتاد و قرار شد سه شنبه برگزار شود.

دوستی با بیان اینکه صبح سه شنبه اعضا با هم صحبت می‌کنند و بعد جلسه با حضور خبرنگاران ادامه می‌یابد، تاکید کرد: جلسه انتخاب هیئت رئیسه نمی‌تواند غیرعلنی باشد.

اسماعیل دوستی عضو اصلاح طلب شورای شهرتهران با اشاره به اینکه درباره انتخابات هیئت رئیسه در قانون ابهام وجود دارد، گفت: در آیین نامه هیئت وزیران آمده است که هیئت رئیسه شورا بعد از دو سال و در مصوبه مجلس آمده بعد از یک سال باید دوباره انتخاب شوند.

وی ادامه داد: مطابق اختلاف بین آیین نامه هیئت وزیران و قانون مجلس باید یک استفساریه انجام دهیم و این ابهام رفع شود که قطعا تا سه شنبه موضوع روشن می‌شود.

پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فضای جلسه امروز دوستانه و کارشناسی بود، گفت: بر خلاف برخوردی که در خارج وجود داشت و احساس دو دستگی و اختلاف می‌شد این موضوع در جلسه امروز نبود و ما فعالیت‌های صورت گرفته را رفع کرده و به این نتیجه رسیدیم که سه شنبه انتخابات را برگزار کنیم.

چمران با بالا ترین رای رئیس می‌شود

این عضو اصولگرای شورا در پاسخ به اینکه پیش بینی شما از نتیجه انتخابات سه شنبه چیست؟ گفت: به نظر من آقای چمران با بالاترین رای رئیس می‌شود.

وی تصریح کرد: مهمترین اصل این انتخابات تعامل بین اعضاست و نباید انتخابات عامل اختلاف و دو دستگی شود.

وی با بیان اینکه انتخابات بین خوب و خوب‌تر است، گفت: ما از زحمات آقای مسجدجامعی تشکر می‌کنیم؛ اما معتقدیم با توجه به تحصیلات، سوابق و عملکرد نقش آقای چمران مفیدتر است.

وی همچنین در بخش دیگری گفت: در جلسه امروز تصمیم گرفته شد که سه شنبه از ساعت 8 تا 10 بدون حضور خبرنگاران درباره انتخابات بحث شود و از ساعت 10 تا 12 جلسه با حضور خبرنگاران برگزار شود که من نمی‌دانم منظور این بود که در دو ساعت اول رای گیری می‌شود یا در دو ساعت دوم.

معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی نیز تصریح کرد: انتخابات باید قبل از دوازدهم برگزار شود و با توجه به مصوبات امروز و حضور دوستان شهرداری تصمیم گرفته شد که سه شنبه انتخابات را برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: اصرار خاصی برای برگزاری انتخابات در سه شنبه نبود و این یک تصمیم جمعی است.

آباد افزود: پیش بینی من این است که در هر دو صورت چه چمران رئیس شورا شود و چه مسجدجامعی، شورا با قدرت به روند همیشگی خود ادامه داده و تعامل خوبی بین شورا و شهرداری وجود خواهد داشت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
1
0
تو را به خدا اختلافی اگر دارید میان خودتان حل کنید و بگذارید شهر پیشرفت نماید
نظرات بینندگان