arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۸ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳

عارف: فضاي کشور بيش از اندازه سياست زده شده است/ حضور همه تفکرات درعرصه انتخابات مجلسي مقتدر تشکيل خواهد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينکه بفضاي کشور بيش از اندازه سياست زده شده است،تاکيد کرد: با حضور همه تفکرات درعرصه انتخابات مجلسي مقتدر تشکيل خواهد شد.

محمدرضا عارف در ديدار جمعي از جوانان استان لرستان شکل گيري فضاي اميد در کشور را نتيجه تلاش و حضور همه جانبه جوانان در انتخابات خرداد 92 دانست و گفت: اگر ميدان داري جوانان در انتخابات رياست جمهوري نبود مطمئنا جريان اصلاح طلب و اعتدالگرا نمي‌توانست به موفقيت دست پيدا کنند و بسياري از مدعيان اهل سياست که اميدي به تغيير فضا نداشتند بعد از به ميدان آمدن جوانان وارد عرصه انتخابات شدند.

وي با بيان اينکه عده‌اي مي خواهند تمام هزينه‌ها را متوجه جوانان کنند ،خاطرنشان کرد: جريان مقابل اصلاحات تا قبل از انتخابات رياست جمهوري سال گذشته حضور خود در ساختار قدرت را مادام العمر و دايمي مي‌دانست و بر اين باور بود اصلاح‌طلبان وارد عرصه انتخابات نخواهند شد ولي حضور با انگيزه جوانان در انتخابات، شور و نشاط را مجددا وارد فضاي سياسي کشور کرد و بسياري از معادلات را از بين برد.

رئيس بنياد اميد ايرانيان با تاکيد بر اينکه تجربه نشان داده است اگر مردم در صحنه باشند جريانات انحصارطلب هيچ جايگاهي در جامعه نخواهند داشت،يادآور شد: ادامه فضايي که در دانشگاه ها بود در شان انقلاب و نظام و جامعه دانشگاهي نبود و مشخص بود حاکميت تفکر امنيتي در دانشگاه به بن بست خواهد رسيد هر چند در مقطع فعلي عده‌اي که منافعشان به خطر افتاده است تمام تلاششان را براي احياء فضاي امنيتي در دانشگاه انجام مي‌دهند که بايد در مقابل اينگونه تحرکات هوشيار بود و تلاش کرد فضاي نشاط و اميدواري بر دانشگاه ها حاکم شود تا دانشگاه بتواند رسالت خود را در مقابل نظام و مردم به نحو احسن انجام دهد.

وي با بيان اينکه بايد تصميم گيري درباره دانشگاه و دانشگاهيان درچارچوب سياست‌ها و مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي توسط خود دانشگاهيان انجام شود، افزود: متاسفانه فضاي کشور بيش از اندازه سياست زده شده است. بايد سهم تشکلهاي غير سياسي و سمن‌ها در تصميم گيري‌هاي کشور افزايش پيدا کند به همين دليل بايد به دنبال تقويت نهادهاي مردم سالار بود و بهترين مکان براي تقويت نهادهاي مدني دانشگاه‌ است.

عارف با بيان اينکه عده‌اي به دنبال استفاده ابزاري از جوانان هستند، به انتخابات مجلس آينده اشاره کرد و گفت: بر اين باوريم که جوانان بايد در مجلس آينده نقش و حضور جدي داشته باشند. بايد تلاش کرد تا مشارکت بالاي مردم خوب کشورمان را در انتخابات آينده داشته باشيم و جوانان در اين راستا مسئوليت سنگيني بر عهده دارند.

وي تاکيد کرد: انشالله با حضور جدي همه تفکرات درعرصه انتخابات و مشارکت حداکثري مردم ،مجلس آينده مجلسي مقتدر، متخصص، کارآمد، دلسوز و همراه دولت باشد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشي در خصوص نحوه برخورد نهادهاي نظارتي با کانديداهاي انتخابات مجلس،گفت: همه دستگاه‌هاي متولي امر انتخابات بايد رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در حق الناس دانستن راي مردم را مورد توجه جدي قرر دهند و ملاک همگان اجراي دقيق قانون باشد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي همچنين درباره برخي مباحثي که اخيرا درخصوص تفکيک جنسيتي مطرح شده است،گفت: معتقدم طرح اينگونه مباحث هيچ منفعتي براي کشور ندارد مردم ما بسيار فهيم و تيزهوش هستند و عملکردها و تصميمات مسئولان را در دروه‌هاي مختلف با شعارهايشان مقايسه مي‌کنند. نبايد بگونه‌اي عمل کنيم که کرامت انسان‌ها بخصوص بانوان گرانقدر ما تحت تاثير نگاه سياسي خدشه‌دار شود.

عارف با تاکيد بر ضرورت حفظ فضاي آرامش در کشور و پاسخگويي به مطالبات به حق مردم، به اوضاع منطقه اشاره کرد و گفت: اوضاع منطقه با مديريت پشت پرده برخي کشورهاي غربي متلاطم است و در اين فضا اوضاع داخلي کشور بايد آرام باشد تا برخي کشورها چشم طمع به کشورمان نداشته باشند .ما مي توانيم در حل و فصل مشکلات حاد منطقه تاثير گذار باشيم و نقش اساسي خود را بازي کنيم.
منبع: فارس
نظرات بینندگان