arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۰۶۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳

قرائتی: از سخنرانی‌هایم 10 هزار متن خنده حلال استخراج کردم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت الاسلام قرائتی خطاب به برنامه‌سازان تلویزیون تاکید کرد که هر برنامه‌ای که تولید می‌کنند و روی آنتن می‌برند، باید مشکل‌گشا باشد و مشکلی از فرد یا جامعه‌ای را حل کند.

او همچنین هشدار داد که برنامه‌سازان باید همواره در استفاده از روایات و احادیث دقت کنند؛ چراکه بسیاری از این احادیث جعل شده‌اند و سندیت ندارند.

در مراسم قدردانی از برترین‌های رمضان و تابستان 93 سیما، از سه دهه فعالیت های رسانه ای حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در زمینه گسترش احکام قرانی در صداوسیما تجلیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با حضور در جمع برنامه سازان تلویزیون در سخنانی نکاتی را یادآور شد.

وی در سخنان خود ابتدا از برنامه سازان خواست تا در کارها تقرب به خداوند را از یاد نبرند.

این مفسر قرآن، ایجاد اتاق فکر را در صداوسیما از اولویت‌های این رسانه خواند و اضافه کرد: باید از بهترین اسلام‌شناسان، جامعه‌شناسان و مردم‌شناسان دعوت شود تا در اتاق‌های فکر تمام تولیدات رسانه را کارشناسی کنند.

حجت الاسلام قرائتی ترویج ازدواج آسان را از مهم‌ترین وظایف سیما دانست و افزود: باید در زمینه نماز و ازدواج فرهنگ سازی شود، چون نماز دوای غفلت است و ازدواج داروی شهوت و هر دو از نیازهای اسامی جامعه و تاکید شده در روایات و احادیث ماست.

وی در ادامه به روایات و احادیثی تحریف شده اشاره کرد و گفت: باید همواره در استفاده از این روایات و احادیث دقت کنید؛ چراکه بسیاری از این احادیث جعل شده‌اند و سندیت ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی پخش 34 ساله برنامه «درس‌هایی از قرآن» را قابل قدردانی دانست و گفت: مردم نیاز به خندیدن دارند، ضف ما این است که برای خنداندن مردم به تمسخر دیگران روی می‌آوریم در حالی که از متن سخنرانی‌های خودم 10 هزار متن خنده حلال استخراج کرده‌ام.

رییس ستاد اقامه نماز در این مراسم افزود: هنر نباید مردم را به گناه آلوده کند، هنرمندی که گمراه باشد فرعون باید لقب گیرد. هنری که تک بعدی و در خدمت شخص خاص باشد نیز باعث سرمایه‌اندوزی، تزویر و نفاق می‌شود. هدف از هنر باید رضای خدا باشد.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما هدایت مردم به سمت رشد است، باید بر ترویج نماز در رسانه‌ها تاکید کنیم. مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی‌های خود از این اصل یاد کرده‌اند.

در ادامه این مراسم، دارابی معاون سیما ضمن قدردانی از سه دهه سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در سیما درباره وی گفت: همیشه میزان سخنرانی ایشان بسنده و در صدر است. ایشان معلم اخلاق، مفسر قرآن و معنا کننده واقعی شاگردان امام صادق در جامعه هستند.

*** تاکید پناهیان بر اعتماد مخاطب به رسانه

در مراسم قدردانی از آثار رمضان و تابستان 93 حجت الاسلام پناهیان به فضای پررقابت دنیای رسانه ای امروز اشاره کرد و اعتماد بینندگان به رسانه ملی را مهم توصیف کرد.

وی ایرانیان را مردمی فکور دانست و افزود: مخاطب فرهیخته کسی است که باید در دنیای رقابتی امروز مراقب او باشید، چرا که گاهی مشاهده می‌کنید برنامه‌ای با پشتوانه علمی و تحقیقی ساخته‌اید، در حالی که مخاطب فرهیخته از آن سال‌ها جلوتر است.

این کارشناس حوزه و رسانه در ادامه بهترین برنامه را برنامه ای دانست که مخاطب فرهیخته پس از مشاهده آن را برای دیگران بازگو کند.

وی در پایان تاکید کرد: همواره باید قدم های رو به جلو برداشت چرا که مردم جهان منتظر پیام های شما هستند.

*** سال‌ها زنان پیر ما در فیلم‌ها و سریال‌ها چادر داشتند

حاج مرتضی طاهری از مداحین اهل بیت (ع) در مراسم قدردانی از برنامه‌سازان رمضان و تابستان 93 با تجلیل از سریال‌های ماه مبارک رمضان با اشاره به مجموعه تلویزیونی «مدینه» گفت: در این سریال حجاب چادر مایه عزت زن مسلمان بود.

وی تاکید کرد: سال ها زنان فیلم‌های ما در نقش های کوچک و بعضا پیر چادر سر می‌کردند در حالی که در این سریال، مدینه زنی قدرتمند بود که بارها از صفر شروع کرد و توانست خانواده‌اش را از تنگناهای زندگی نجات دهد.

وی توجه به مقوله ربا را از دیگر ویژگی‌های برجسته سریال های ماه رمضان توصیف کرد و افزود: امروز مساله ربا یکی از مشکلات مبتلا به در جامعه ماست و سریال هایی از این نوع می تواند آگاهی بخش خانواده ها باشد.

توجه به نکات مهم اسلامی از تذکراتی بود که طاهری به برنامه‌سازان داد و گفت: گاهی در رسانه شاهد پخش دعاهایی هستیم که قرائت‌کننده آن هیچ گونه تخصصی در خواندن ندارند. گاه باید دعا با عظمت خوانده شود، گاه باید به حزن و اندوه دعا در قرائت توجه شود، این ها نکات ریزی است که باید به آن توجه شود.

***

دبیر شورای نگهبان از اهتمام سیمای جمهوری اسلامی ایران در تولید برنامه‌های اثرگذار معارفی در ماه مبارک رمضان و تابستان 93 ، به ویژه برنامه‌های شبکه‌های سیما در حمایت از مردم مظلوم غزه قدردانی کرد.

آیت الله احمد جنتی با اشاره به نقش تاثیرگذار صداوسیما در فراخوان مردم در همایش‌های عظیم اسلامی و انقلابی تاکید کرد: در جریان‌هایی همچون یوم الله 22 بهمن و روز جهانی قدس، محکومیت فتنه و حمایت از مردم مظلوم فلسطین ، رسانه ملی نقش تعیین‌کننده و اثرگذاری دارد.

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی گفت: صدا وسیما در دفاع از مردم مظلوم فلسطین، ظلم رژیم صهیونیستی و مظلومیت مردم ستمدیده فلسطین را به خوبی نشان داد و عواطف و احساسات مردم به نفع مظلومین را برانگیخت. مردم حقایق سرزمین اشغالی فلسطین را به چشم خود دیدند و از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام انزجار کردند.

وی با ابراز امیدواری درخصوص آزادی غزه و قدس شریف تاکید کرد فرمایش حضرت امام (ره) مبنی بر نابودی اسرائیل محقق خواهد شد.

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نقش تعیین کننده صداوسیما در عرصه های مختلف انقلاب از جمله خنثی کردن فتنه 88 گفت: هنوز مسئله فتنه مطرح است و رهبر معظم انقلاب مرتب بر این نکته تاکید می‌کند. صداوسیما باید اینها را شناسایی و خنثی کند تا عزت اسلام و اهلش و و ذلت نفاق و اهلش نشان داده شود.

دبیر شورای نگهبان توجه به ارزش‌های دینی و انقلابی از جمله حجاب و عفاف، ترویج فرهنگ ازدواج، مذمت طلاق، بالا بردن آستانه تحمل و نکوهش غرب زدگی را در رسانه ملی ضروری دانست و بر توجه ویژه برنامه سازان به این موضوعات تاکید کرد.

دبیر شورای نگهبان با برشمردن ویژگی های بارز شهیدان رجایی و باهنر از صداوسیما برای پرداختن به شخصیت و ویژگی های این دو شهید والامقام قدردانی کرد.

آیت الله جنتی در پایان سخنان خود ایستادگی رسانه ملی و به ویژه سیمای جمهوری اسلامی ایران در مقابل شبکه های ماهواره ای را ستود و خطاب به مدیران، کارکنان و برنامه‌سازان تلویزیون گفت: کاری کنید که خدا و مردم همیشه از شما راضی باشند.

اخبار تکمیلی در گزارش‌های بعدی ارسال می‌شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۹
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
0
6
واقعیتش تا به امروز موسیقی حرام و حلال شنیده بودم اما خنده حرام و حلال نشنیده بودم .خنده حرام چگونه خنده ایی میتواند باشد.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
2
9
پیشنهاد میکنم رسانه ملی یک شبکه تلویزیونی بنام " شبکه خنده حلال" راه اندازی کند.
محتوای از پیش تهیه شده هم که وجود دارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
1
6
خنده حلال و حرام ندارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
0
4
جا داره خسته نباشید بگم به دوستانی که فرق بین مسخره کردن پشت سر اقوام مختلف گفتن و نیش و کنایه و چیزای دیگه براشون اهمیتی نداره
نظرات بینندگان