arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۳

تدوین لایحه مقابله با پیری در مجلس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی رقم خوردن نتایج معکوس علیه رژیم صهیونیستی را یک سرشکستگی برای این رژیم توصیف و عنوان کرد: پیش‌بینی‌های حضرت امام (ره) مبنی بر محو شدن اسرائیل از جغرافیا محقق می‌شود و اکنون اسرائیل در سرازیری اضمحلال قرار دارد.

  حجت‌الاسلام احمد سالک در جمع مسئولان شهرستان لارستان با اشاره به شکست‌های تحقیرآمیز رژیم صهیونیستی در جنگ‌های مختلف با مردم مظلوم فلسطین، خاطرنشان کرد: در جنگ اخیر، بیش از 700 سرباز و افسر بلندپایه اسرائیل به هلاکت رسیدند.

حجت‌الاسلام سالک با بیان اینکه تا زمانی که گروه‌های فلسطینی و متجاوزان اسرائیلی با تکیه بر مکاتب شخصی لائیک و غیرلائیک حرکت می‌کردند، شکست می‌خوردند، تصریح کرد: از هنگامی که حماس، فتح، جهاد و سایر گروه‌ها به اسلام فکر کردند ایران اسلامی را الگو قرار دادند، شیوه و تاکتیک حزب الله را در پیش گرفتند، اسرائیل را به خاک سیاه مالیدند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 9 کیلومتر تونل‌های زیرزمینی در سرزمین‌های اشغالی وجود دارد، افزود: ساقط شدن 3 پهپاد اسرائیلی در ایران، غزه و بغداد در یک هفته نشان از اقتدار اسلام دارد.

حجت‌الاسلام سالک امنیت کنونی ایران اسلامی در حلقه آتش دشمنان را نتیجه قرارگیری قطب اسلام روبه‌روی قطب شرق و غرب دانست و تأکید کرد: قطب اسلام به سرعت در حال پیشرفت است و مرز و حدی را نمی‌شناسد و ترجمه قرآن به بیش از 200 زبان زنده دنیا، اثبات کننده این حرف است.

نماینده مردم اصفهان همچنین آیت‌الله سیدعبدالحسین لاری(ره) را شخصیتی تأثیرگذار معرفی و تصریح کرد: این شخصیت بزرگ با پایه گذاری حکومت اسلامی جامعه را در سه محور اصلی رشد اندیشه دینی با معیار توحید و فکر الهی، گسترش فرهنگ اخلاق و تربیت جامعه با بصیرت و سوق دادن جامعه به سوی عمل صالح، هدایت کرد که سبب رشد معنوی و مادی منطقه لارستان شد.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله سید عبدالحسین لاری(ره) با عامل اصلی فساد در جامعه مبارزه کرد، خاطرنشان کرد: آن عامل اصلی انگلیسی‌ها بودند که آن مرحوم با روحیه جهادی و بصیرت خود توانست تحول عظیمی در این زمینه ایجاد کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به شخصیت وارسته عارف دینی، حضرت آیت الله سید عبدالعلی آیت‌اللهی(ره)، عنوان کرد: اخلاق نیکوی آن بزرگوار هنوز در این جمع پدیدار است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله سید مجتبی موسوی لاری (ره)، تصریح کرد: این عالم فرهیخته دینی با تنی نحیف اما با فکری بلند یک تنه توانست به اندازه 5 وزارتخانه کار کند.

حجت‌الاسلام سالک درباره نفوذ فکری آیت الله موسوی لاری(ره) گفت: آن شخصیت برجسته دینی توانست از قم، با زندانیان آمریکا ارتباط برقرار کند و نامه‌های رسیده از نقاط مختلف دنیا به ایشان اثبات کننده این مدعاست و ایشان با اقدامات خود خدمت کم نظیری به دنیای اسلام کرد.

وی با بیان اینکه حضرت آیت‌الله سیدمجتبی موسوی لاری(ره)، یک تنه وزارت ارتباطات و وزارت ارشاد بود، اظهار کرد: علامه موسوی لاری(ره) یک تنه اسلام ناب را به دنیا شناساند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تدین مردم منطقه لارستان بزرگ را ریشه در اعتقادات آنها دانست و تصریح کرد: مردم این خطه از کشورمان با آنکه مردمش با کشورهای خلیج فارس ارتباط دارند، به فرهنگ غلط غرب و سبک زندگی آنان دچار نشده‌اند.

وی هدف از انجام این سفر را بررسی عملکرد مسئولان و سنجش توجه آنان به مسائل فرهنگی، بررسی مشکلات و رفع آنان از طریق قانونی نام برد و پیام حضور کمیسیون فرهنگی در لارستان را شناسایی محرومیت‌ها، ضعف‌ها و غیره عنوان کرد.

حجت‌الاسلام سالک کار اصلی کمیسیون فرهنگی مجلس را جامه عمل پوشاندن به مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری و حضرت امام(ره) معرفی و افزود: از ابتدای سال تاکنون 10 طرح در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از وظایف این کمیسیون را مقابله با پدیده پیرسالاری اشاره و گفت: لایحه ای با 4 فصل آماده ارائه به صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

براساس این گزارش اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در سفری دو روزه با لارستان سفر کرده و ضمن ملاقات با مسئولان این شهرستان، مسائل و مشکلات فرهنگی این منطقه را بررسی کردند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان