arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۳

نهاوندیان:در توسعه شبکه ملی و ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، اتفاقات امید آفرینی روی داده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس دفتر رییس جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در پیامی به برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال تاکید کرد: خوشبختانه امروز با حضور فعال و خلاق تلاشگران حوزه اطلاعات و رسانه های کشور در زمینه توسعه شبکه ملی و ارائه خدمات الکترونیکی به مردم ، اتفاقات نوید بخش و امید آفرینی روی داده است.

متن پیام محمد نهاوندیان به این شرح است:

«در فضای پیچیده ارتباطات و اطلاعات دنیای امروز، برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، فرصتی مغتنم برای معرفی توانمندی های نخبگان علمی کشور در این عرصه گسترده و تاثیرگذار است.

خوشبختانه امروز با حضور فعال و خلاق تلاشگران حوزه اطلاعات و رسانه های کشور در زمینه توسعه شبکه ملی و ارائه خدمات الکترونیکی به مردم ، اتفاقات نوید بخش و امید آفرینی روی داده است . انتشار مقالات و کتاب ها، تشکیل نمایشگاه ها و برگزاری همایش های مستمر و گوناگون اخیر در حوزه فناوری اطلاعات در سطح کشور، همگی گویای موفقیت اقداماتی است که دولت تدبیر و امید در مسیر رسیدن به اهداف و اولویت های مذکور در سند نقشه جامع علمی کشور، پیش روی دارد.

بی شک ، نگاه راهبردی ، اعتلای اخلاق و معنویت در سطح ملی و دست یابی به جامعه و اقتصاد دانش بنیان و همچنین نیل به توسعه و پیشرفت پایدار، درون زا و متوازن، از طریق معماری شبکه ملی اطلاعات و بهره گیری از قابلیت ها و امکانات گسترده و متنوع آن ممکن است. از این رو ضروری است نقص ها و کاستی های این شبکه،اصلاح و رفع شود و شبکه فیبر، امکانات انتقال دیتا و شبکه ملی ip کشور که سه سطح زیر ساختی فضای تبادل اطلاعات در دنیای مجازی را تشکیل می دهند، به شکلی مطلوب و شایسته ارتقا یابند.همچنین انتظار می رود اجرای برنامه هایی که بر محور دولت الکترونیک برای توسعه خدمت رسانی به مردم شریف و کاربردهای فناوری اطلاعات تدوین شده، با سرعت ، دقت و ابتکار، وجهه همت و همه متخصصان ، کارشناسان و زحمتکشان صدیق این حوزه قرار گیرد.

امید است این نمایشگاه با بهره گیری ار تجارب علمی و عملی حوزه های مختلف ارتباطات، اطلاعات و رسانه، بتواند نشاط بخش این حوزه باشد و در راه پیشبرد، بهره وری و شکوفایی علمی و ظرفیت سازی برای توسعه فناوری و گسترش مرزهای دانش، همراه با پاسخ به نیازهای کشور و آموزش و تربیت جامعه ای کارآفرین، توانمند و خلاق به وجود آید.

ضمن قدردانی این حرکت موثر، آرزوی توفیق بیشتر دست اندرکاران آن را از خداوند بزرگ خواهانم.»

منبع: ایسنا
برچسب ها: پیام ، نمایشگاه ، فناوری ، رسانه
نظرات بینندگان