arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۳

استرداد تبعه ایرانی متهم به قتل از افغانستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس پلیس اینترپل نیروی انتظامی از استرداد تبعه ایرانی متهم به قتل از کشور افغانستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار «مسعود رضوانی» افزود: برابر اعلام پلیس آگاهی و بر اساس برگ جلب صادره از سوی مرجع قضایی دادسرای شهر ری، خانم «ث.ق» متهم به قتل مردی سالمند پس از رایزنی های فراوان با مراجع پلیسی کشور افغانستان، نهایتاً یاد شده از طریق مرز دوغارون به جمهوری اسلامی ایران مسترد شد.

وی گفت: این زن که به عنوان پرستار در منزل یک فرد 85 ساله مشغول به کار بود، به طمع دستیابی به اموال وی با همکاری دو نفر از اتباع افغانی در 11 تیر سال 1391 اقدام به قتل نامبرده کرده و سپس گاوصندوق مقتول را سرقت و متواری شده بود، بر این اساس موضوع ردیابی، شناسایی و استرداد متهم مورد نظر و همدستان وی در دستور کار پلیس بین الملل قرار گرفت.

رضوانی ادامه داد: در نهایت، پس از اقدامات پلیسی، متهمان در کشور افغانستان شناسایی و به درخواست پلیس بین الملل ناجا توسط پلیس آن کشور دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: در این چارچوب با ارسال مدارک و مستندات قضایی تهیه شده و براساس قرارداد استرداد مجرمین میان دو کشور و عمل متقابل، مرجع رسیدگی کننده به پرونده مذکور در افغانستان پس از احراز اتهامات وارده به متهم مورد نظر، رای بر استرداد مشارالیه به کشورمان صادر و برابر هماهنگی های انجام شده وی با حضور تیم استرداد این پلیس، در نقطه صفر مرزی دوغارون تحویل ماموران پلیس بین الملل شد.

به گفته رضوانی، متهم مذکور پس از طی مراحل اداری به ماموران اداره آگاهی تحویل شد تا از آن طریق به مراجع قضایی شهرستان ری منتقل شود.
نظرات بینندگان