arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۰۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۳

ایران هر کاری برای مقابله با داعش انجام می دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«افراعیم هالوی» رئیس پیشین سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی می‌گوید که «بعید است آمریکا و ایران برای مقابله با داعش به هم بپیوندند.»

به گزارش فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، رئیس اسبق موساد پیوستن آمریکا و ایران به هم برای مقابله با داعش را «بعید» دانست.

«افرایم هلوی» گفت: «ایرانی‌ها نیاز به مقابله با داعش به هر طریقی دارند چرا که آنها عامل مرکزی در بقای بشار اسد هستند.  ایران هر آنچه ضروری باشد انجام خواهند داد خواه آمریکا به این کشور رو بیاندازد و یا نیاندازد.»

هلوی با اشاره به حملات آمریکا به تروریست‌ها گفت: «اگرچه آمریکا در هفته‌های اخیر حملات متعدد هوایی ضد داعش انجام داده، اما بسیار زود است که شاهد عملیات زمینی ارتش آمریکا باشیم. آمریکاییها به این نتیجه رسیدند که شکست داعش با اعزام نیروهای زیاد به عراق و سوریه،  ایده خوبی نبوده و خوب به نظر نمی‌رسد.»

رئیس پیشین موساد گفت: «آمریکایی‌ها به عملیات‌های مخفی نیروهای ویژه دل بسته‌اند البته این عملیاتها در گستره وسیعی انجام خواهد شد. موضوع درباره عملیات انگشت شمار نیست بلکه تعداد زیادی از این نوع عملیات مدنظر است.»

اظهارات مقام پیشین رژیم صهیونیستی در حالی مطرح شده که در طول بیش از سه سالی که از بحران سوریه می‌گذرد، آمریکا اصلی‌ترین حامی دیپلماتیک و تسلیحاتی مخالفان سوریه بوده است. بخش زیادی از تسلیحاتی که اکنون در اختیار داعش و دیگر گروه‌های تروریستی است، تسلیحاتی است که به واسطه آمریکا و حمایت‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس راهی سوریه و حالا عراق شده است. از سوی دیگر مقامات ایرانی هم با تردید درباره «نیت واقعی آمریکا» در قبال مبارزه با داعش و گروه‌های تروریستی، ادعاهای واشنگتن در این موضوع را با چالش‌های جدی مواجه کرده‌اند.
نظرات بینندگان