arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۲۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۳ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۳

اولتیماتوم وزیر بهداشت درباره طرح تحول سلامت/عقبگرد ممنوع!

وزیر بهداشت با تاکید بر این که مسلما در ادامه راه با دشواری‌های بیشتری مواجه خواهیم شد، بیان داشت: با ادامه طرح تحول سلامت، قطعا نگرانی‌های مردم برای ماندگاری آن بیشتر خواهد شد. از این رو باید تمام تمرکز ما از این به بعد نظارت بر نحوه اجرای خدمات طرح تحول سلامت باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم حضور تیم‌های نظارت بر نحوه اجرای طرح تحول سلامت در استان‌ها، گفت: برای پیشبرد اهداف‌مان نباید به هیچ وجه وارد حاشیه‌ها شویم و به عقب نگاه کنیم؛ چراکه نتیجه این کار فرصت سوزی است.

به گزارش انتخاب ؛ دکتر سیدحسن هاشمی صبح امروز در جلسه کارگروه طرح تحول نظام سلامت، با اشاره به رضایت مردم از نحوه اجرای طرح تحول سلامت در بیمارستان‌های دولتی گفت: رضایت مردم در استان‌های مختلف نشان می‌دهد هدفگیری ما در راستای اصلاحات حوزه سلامت درست است.

وی ادامه داد: اگرچه کارهای زیادی هنوز بر زمین مانده، اما در یک سال گذشته مسیر را به درستی طی کرده‌ایم و باید از زمان محدودی که تا پایان دوره خدمت در دولت داریم، برای ارائه خدمت هر چه بهتر به مردم استفاده کنیم.

هاشمی با اشاره به سفر اخیر هیات دولت به استان خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های این استان بویژه در حوزه اصلاح هتلینگ، اقدامات خوبی ارائه داده‌اند و این موضوع نشان دهنده آن است که فعالیت شبانه‌روزی مدیران در فضای صمیمی علاوه بر آنکه سرعت فعالیت‌ها را بیشتر می‌کند در ارائه خدمات با کیفیت‌تر نیز موثر خواهد بود.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که مسلما در ادامه راه با دشواری‌های بیشتری مواجه خواهیم شد، بیان داشت: با ادامه طرح تحول سلامت، قطعا نگرانی‌های مردم برای ماندگاری آن بیشتر خواهد شد. از این رو باید تمام تمرکز ما از این به بعد نظارت بر نحوه اجرای خدمات طرح تحول سلامت باشد.

هاشمی با تاکید بر ضرورت تعریف و نگارش راهنماهای بالینی و پایداری بسته‌های خدمتی حوزه درمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: اعتبارات بیمارستان‌ها در طرح تحول سلامت تا آخر سال تعیین شده و ضروری است به موقع در اختیار آنها قرار گیرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در بحث هتلینگ بیمارستان‌ها و کیفیت خدمات ویزیت، نظارت‌ها باید دقیق‌تر و بیشتر شود، اعلام کرد: در حوزه مقیمی پزشکان متخصص در بیمارستان‌های دولتی نیز باید اصلاحات لازم هرچه سریع‌تر صورت گیرد.

ناوگان ویژه اورژانس نیازمند تشویق بخش خصوصی

هاشمی خاطرنشان کرد: بسته خدمات اورژانس هوایی نباید جنبه نمایشی داشته باشد، بلکه نحوه عملکرد آن نیز باید تحت کنترل قرار گیرد. ضمن این که ضروری است برای ایجاد ناوگان ویژه اورژانس، مشوق‌هایی را برای بخش خصوصی تعریف کنیم.

خدمات اورژانس زمینی سرعت گیرد

وزیر بهداشت با بیان این که خدمات اورژانس زمینی نیز باید سرعت بیشتری پیدا کند، گفت: عملکرد اورژانس بیمارستانی، تابلوی خدمات وزارت بهداشت است. بنابراین اصلاحات این بخش باید جزو اولویت‌های تمام بیمارستان‌ها باشد.

نیروهای طرحی حمایت شوند

وی با اشاره به اینکه در گذشته عملکرد وزارت بهداشت به نفع نیروهای طرحی نبوده، افزود: هم اکنون وظیفه ما است که در کنار این نیروها باشیم. نقدها را از زبان آنها شنیده و آنها را حمایت کنیم. ضمن اینکه رفتار مدیران دانشگاه‌ها با این نیروها باید حمایتی باشد تا بتوانیم آنها را تشویق به ماندگار شدن در مناطق محروم کنیم.

هاشمی در عین حال تاکید کرد وقوع تحول در نظام سلامت، بدون اصلاح حوزه فناوری اطلاعات میسر نیست.

لزوم نظارت بیشتر بر آزمایشگاه‌های دانشگاهی

وی با اشاره به ضرورت نظارت بیشتر بر نحوه فعالیت آزمایشگاه‌های دانشگاهی گفت: باید هزینه‌های لازم برای این آزمایشگاه‌ها اعمال شود تا بتوانیم از تخلفات در حوزه آزمایشگاه‌ها جلوگیری کنیم. ضمن اینکه تا آخر سال هر کدام از مراکز دانشگاهی باید یک آزمایشگاه مرجع داشته باشند.

عقبگرد ممنوع!

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش افزود: حمایت رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری از حوزه سلامت انگیزه‌ای برای پیشبرد هرچه بهتر و سریع‌تر اقدامات ما در این حوزه است. برای پیشبرد اهدافمان نباید به هیچ وجه وارد حاشیه‌ها شویم و به عقب نگاه کنیم؛ چراکه نتیجه این کار فرصت سوزی است.

وی با تاکید بر این که حضور تیم‌های نظارت بر نحوه اجرای طرح تحول سلامت در استان‌ها بسیار موثر است، گفت: در این زمینه لازم است دبیرخانه‌هایی برای سفرهای استانی شکل گیرد تا کمی و کاستی‌های طرح به خوبی بررسی و پایش شده و اصلاحات لازم در این زمینه صورت گیرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: سلامت ، عقبگرد ، تحول ، بالینی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
1
3
خدا حفظت کنه انشالله
نظرات بینندگان