پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دنیای اقتصاد نوشت: در تازهترین اعتراض و انتقادها، فعالان صنعت خودرو عنوان کردهاند که «برخی واردکنندگان با به خدمت گرفتن افراد، در حوزه پخش شایعات پیرامون صنعت خودرو داخلی و ضعیف و بد جلوه دادن آن فعال هستند.» به گفته آنها، «تبلیغات و سیاه نماییهایی که پیرامون صنعت خودرو صورت میگیرد در افکار عمومی تاثیر گذاشته و موجب نارضایتی مردم از تولیدات داخلی میشود.»
این اظهارات در شرایطی است که بهنظر میرسد بابت کیفیت و خدمات فعلی خودروهای داخلی، یک نوع نارضایتی عمومی از صنعت خودرو کشور در بین ایرانیها وجود دارد. خودروسازی ایران با وجود گذشت حدود پنج دهه از آغاز فعالیتش، هنوز هم در حوزههای کمی و کیفی با مشکل روبهرو است و مردم رضایت زيادي از تولیدات این صنعت ندارند. در کنار کیفیت نه چندان مناسب، قیمت بالا نیز گریبان خودروهای داخلی را گرفته تا نارضایتی مردم بیشتر و بیشتر شود و آنها حس خوبی به دومین صنعت بزرگ کشور نداشته باشند.
با این حساب بهنظر میرسد آنچه در مورد کیفیت نامناسب و قیمت بالای خودروهای داخلی نقل میشود، بیش از آنکه شایعه باشد، به واقعیت نزدیک است، واقعیتی که نمیتوان آن را به بهانههای مختلف کتمان کرد. این واقعیت را نه تنها میتوان در بازار داخل و از میان گله و شکایات مشتریان ایرانی بیرون کشید؛ بلکه از حضور بسیار کمرنگ خودروسازان کشور در بازارهای خارجی نیز توان لمس آن وجود دارد.
من در حدود بیست ساله که مشتری محصولات ایران خودرو هستم.آخرین خرید من پژو پارس مدل TU5 بوده که متاسفانه از ابتدا سیستم کلاج ماشین مشکل داشت وعلی رغم تعویض دیسک وصفحه توسط نمایندگی رفع عیب نشد و در شروع حرکت ماشین لرزش شدیدی داره و در مراجعات بعدی متاسفانه جوابی که به من داده شد این بود که کاری بیشتر از این نمیشه کرد و این مدل همشون همینجورند که باعث سرخوردگی شدید من از انتخابم شد
ملت خودشون به اندازه کافی درحال کسب تجربه هستن .
وقتی خودروی صفر کیلومتر ایران خودرو و سایپا ظرف یکهفته پس از تحویل احتیاج به تعمیر پیدا میکند دیگه شایعه سگ کی باشه در مورد شما حرف بزنه
یک ملت را?
آن را که عیان است چه حاجت به بیان است
اگر هم پول دادن بابت تبلیغات منفی سرشون کلاه رفته چون نیازی به اینکار نبوده و همه چی واضحه
اگر بازار آزاد شود خود رو ساز بایستی غاز بچراند
ضمنا" وقتی دریافتی یک کارگر که در خط تولید کار میکند نهایتا" نهصد هزار تومان ، و دریافتی یک مدیر بالای پنج میلیون تومان در ماه است . شما فکر میکنید باید محصول با کیفیت تولید کنیم ؟؟؟
ناگفته نماند الان اگثر کارگران یا مدرک فوق دیپلم فنی دارند یا لیسانس ، و مدیران عزیز هم لیسانس .
کولرش گاز نداشت
شیشه برقی سمت شاگردش خراب بود
شیشه را جوری با چسب چسبوندن که ...
تایری استفاده کردن که مجبوری همون اول عوضشون کنی،چون بگفته همه فروشندگان تایر قابل اعتماد نیستن و یهیویی می ترکن
یه ضبط صوت گذاشتن ...
صفحه کلاچ صدا می داد و نمایندگی می گفت که طبیعیه و اگه می خوای صدا نده باید خارجیشو نصب کنی
شیشه کیلومتر شمارش کلا لکه بود و هنوزم مونده لکه هاش
مجبوری یه بسته چراغ ترمز با خودت داشته باشی،چون همین طوری یهویی چراغاش خراب می شه
و...
یعنی اینقد با کیفیتن
اینکه از پژو یا شرکت های کره ای یا شرکت های درپیت چینی ماشین وارد کنید یک اسم ایرانی روش بزارین می شه خودروسازی ؟
همچین می گه صنعت خودروسازی مثل اینکه جنرال موتورزه !
داداش چهار تا خط مونتاژ با قطعات آشغال چینی داری بیشتر از این هست ؟!