arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۰۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۳

مدیر حوزه‌ علمیه: سادات تمام کشورها باید شناسایی شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزاری مراسم تکریم سادات را اقدامی اخلاقی،‌ تربیتی و معرفتی خواند و گفت: سادات تمام کشورها باید شناسایی شوند زیرا این افراد در کشورهای غیر اسلامی نیز سکونت دارند.

به گزارش فارس، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رئیس و مسئولان سازمان ثبت احوال کشور که ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد،‌ برگزاری همایش تقدیر از سادات در روز ولادت حضرت زهرا(س) را اقدام مطلوبی دانست و بیان کرد: در روایات بسیاری بیان شده که احترام به سادات با نگه‌داشتن حرمت پیامبر اسلام(ص)‌ برابر است.

وی با اشاره به اینکه اگر مشکل مالی برای یکی از نوادگان ائمه اطهار(ع) به وجود آید، مردم و مسئولان به کمک او خواهند شتافت، تصریح کرد: تقدیر از سادات اقدامی فوق تکریم آن‌هاست که سبب بزرگداشت نام این افراد نیز خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اضافه کرد: این اقدام اداره ثبت احوال برای سادات تذکری خواهد بود که جایگاهشان را به آنان یادآوری خواهد کرد و مانع از انجام اقدامات ناپسند توسط این افراد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مردم با آگاهی از سیره زندگی سادات به دین اسلام هدایت خواهند شد، ادامه داد: آشنایی مردم با سادات، آن‌ها را به سمت شناخت معارف اهل بیت(ع) هدایت خواهد کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری برگزاری مراسم تکریم سادات را اقدامی اخلاقی،‌ تربیتی و معرفتی خواند و ابراز کرد: سادات تمام کشورها باید شناسایی شوند زیرا این افراد در کشورهای غیر اسلامی نیز سکونت دارند.

وی بر برگزاری گردهمایی سادات سراسر کشورها در ایران اسلامی تاکید کرد و گفت: با این اقدام سادات به انقلاب اسلامی پیوستگی پیدا خواهند کرد و این امر نیز سبب پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی خواهد شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری سخنرانی ائمه جمعه را محوریت برگزاری همایش‌های تکریم سادات در استان‌های کشور دانست و یادآور شد: ائمه جمعه در شهرستان‌ها و استان‌ها نماینده حوزه‌های علمیه بوده و در میان مردم نیز مطرح هستند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در گذشته سادات از نسل خود مراقبت می‌کردند‌، خاطرنشان کرد: در یمن نیز پرونده ویژه‌ای به سادات اختصاص داده شده است تا به آن‌ها خدمات مناسبی ارائه داده شود و آن‌ها به خوبی ساماندهی شوند.

وی افزود: در گذشته بسیاری از سادات در شناسنامه خود پسوند سید را نداشتند که این امر نیز در برخی اوقات سبب غفلت آن‌ها نسبت به مرتبه و جایگاهشان می‌شد اما به برکت انقلاب اسلامی امروزه این موضوع در سازمان ثبت احوال کشور مورد ملاحظه قرار می‌گیرد که رضایت‌ افراد بسیاری را نیز به دنبال داشته است.

آیت‌الله حسینی بوشهری عنوان کرد: برگزاری مراسم تکریم سادات در روز میلاد حضرت زهرا(س) سبب احیای فرهنگ اسلامی و گسترش معارف اهل بیت(ع) خواهد شد و در این راستا باید از ظرفیت‌های نهاد‌ها و سازمان‌های فرهنگی استفاده شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲۷
غیر قابل انتشار: ۱
سحر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
3
15
همسرمن هم از سادات است اما درهمین 100 کیلومتری قم بدون بیمه با ماهی 200 هزارتومان ومدرک لیسانس کار میکند شما به درد سیدهای این مملکت برس. دنیا پیشکش!
نظرات بینندگان