arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۳
آیت الله جنتی:

کسی که قبول نکند فتنه، خط قرمز است باید در خیلی چیزهایش شک کرد/همینطور دارند در وزارت علوم و جاهای دیگر بچه های انقلابی را حذف می کنند/کسانی که در مورد فتنه سکوت کردند، استحاق نفرین دارند

دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: انقلابیون باید نگران باشد و ببیند که کجا دارد اعتقادات تخریب می شود و فرهنگ غربی رشد می یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: انقلابیون باید نگران باشد و ببیند که کجا دارد اعتقادات تخریب می شود و فرهنگ غربی رشد می یابد.

به گزارش «انتخاب» مهمترین محورهای سخنان آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در خطبه های نماز جمعه امروز تهران به شرح زیر است:

- دفاع مقدس برای ما مانند عاشوراست و میراثی برای آیندگان. باید این فرهنگ حفظ و برای نسل های آینده ماندگار شود  ‫کسانی که می گویند ما فتنه را قبول نداریم مگر حرف اسرائیلی ها را نشنیدند که گفتند بزرگترین سرمایه ما در ایران همین فتنه گران هستند

-شکر می کنیم به درگاه خداوند که مقام معظم رهبری سلامتی خود را بازیافتند و عمل جراحی که انجام شد بسیار موفق بود و مدت نسبتا کوتاهی در بیمارستان ماندند و استراحت کردند و بعد با سلامت و نشاط به خانه پر خیر و برکتشان برگشتند.

- فتنه مساله براندازی بود؛ من دلم نمی آید نفرین کنم ولی کسانی که این فتنه را نپذیرفتند و حقیقتش را انکار کردند، استحقاق نفرین دارند و با سکوتشان یا با چراغ سبز نشان دادنشان به فتنه گران و خانواده فتنه گران، فتنه را نادیده گرفتند و گاهی تعبیراتی می کنند و اجمالا قبول ندارند؛ چه چیز را قبول ندارید؟ مگر اسرائیلی ها نگفتند که بزرگترین سرمایه ما در ایران اینها هستند؟ اگر حرف ما را قبول ندارید حرف آنها را قبول کنید.

-ایشان (رهبر معظم انقلاب) در ملاقات هیات دولت فرمودند فتنه، خط قرمز ماست. سه سال از قضیه می گذرد اما ایشان بیش از 100 مرتبه و شاید حدود 200 مرتبه در مورد این قضیه صحبت کرده اند و باز هم رها نمی کنند چون می دانند که قضیه چیست؛ می دانند یک عده می خواهند این فتنه را ادامه دهند؛ ایشان فرمودند خط قرمز است؛ هر کسی که قبول نکند خط قرمز است باید در خیلی چیزهایش شک کرد، در ولایت فقیه او باید شک کرد هر چند مدام شعار دهد؛ در انقلابی بودن و بصیرتش باید شک کرد.

-از شاخه های این حرکت ضد انقلابی و فتنه، حذف نیروهای انقلابی است؛ ایشان فرمودند به اسم اعتدال نیروهای مومن را کنار نزنید؛ مگر این جمله برای ایشان نیست؟ پس چرا در یک وزارتخانه ای - که کاش می توانستم اسم ببرم - 74 مهندس را با سطح بالای علمی به اسم بی سواد بیرون می کنند و این 74 نفر جدول نوشتند که موجود است که سوابق تحصیلی ما این است و ما درس خوانده ایم، رتبه های بالای علمی داریم و مهندسیم؛ بعد می گویند ببینید ما بی سوادیم یا شما بی سوادید و مغرض؟

-رهبری فرمودند که نمایندگان مجلس باید به تعهدی که داده اند عمل کنند؛ تریبون مجلس باید جلوی این حرف ها بگیرد و تنها نماز جمعه نباشد؛ اینها همینطور دارند در وزارت علوم و جاهای دیگر این بچه ها را حذف می کنند؛ اگر اینها بروند چه کسانی می آیند؟ پیداست چه کسانی می آیند؛ آنهایی که با فتنه آشنا هستند و فتنه دوست هستند و یار فتنه گران هستند می آیند.

- باید به فرهنگ کشور پرداخته شود، چشمهای بینای انقلابیون باید نگران باشد و ببیند که کجا دارد اعتقادات تخریب می شود فرهنگ غربی رشد می یابد و نیرویهای انقلابی کنار زده می شوند.

- رهبری آبروی آمریکا را برد. کیست که نداند اسلحه های داعش از کجا می آید از آمریکا اسرائیل و عربستان که امروز شعبه ای از آمریکا و اسرائیل است می آید.‫اینها آمده اند و ائتلاف کردند و می گویند که می خواهیم با داعش مبارزه کنیم.

- دانشگاه ها و حوزه ها امسال مسئولیت بزرگی دارند و آن حفظ  فرهنگ است. دانشجویان و استادان سربازان انقلاب هستند و نباید بگذارند عناصر منحرف وارد دانشگاه ها شوند.دانشگاه ها جای رشد علمی است و باشگاه سیاسی سیاستمداران نیست

- علی عبدالله صالح از یمن رفت و معاون خود را جای خودش گذاشت تا همچنان روند کشتار مسلمانان در یمن ادامه یابد
نظرات بینندگان