arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۱ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۳

حسنین هیکل: آمریکا اهداف خود را با پول کشورهای عربی عملی می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نویسنده، روزنامه نگار و اندیشمند مطرح جهان عرب گفت: آمریکا همه اهداف خود را درمنطقه با پول کشورهای عربی عملی می کند.

'محمدحسنین هیکل' در برنامه 'اینجا پایتخت است' شبکه سی بی سی مصر افزود: ما جوانان و ثروت هایمان را برباد دادیم و اکنون سازندگان داعش و مشارکت کنندگان در ایجاد تروریسم رهبری مبارزه با تروریسم را برعهده گرفته اند.

وی با بیان اینکه نگرانی هایی درمورد داعش و کشاندن مصر به این بازی ها وجود دارد ادامه داد: اکنون بزرگترین و تنها ارتشی که با تروریست های داعش می جنگد ارتش سوریه بوده ولی بسیارجالب است که این ارتش درائتلاف مبارزه با داعش حضور ندارد.

هیکل گفت: این نگرانی وجود دارد که فردا فاکتورهای وحشتناکی را بابت جنگی بی معنی به کشورهای عربی ارایه و با این ادعا تمام ثروت هایشان را مصادره کنند.

روزنامه نگار مطرح مصری درمورد چگونگی تشکیل داعش تاکید کرد که آمریکا، ترکیه و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس آن را ساخته اند.

این اندیشمند مصری افزود: اوباما را در آمریکا یک رییس جمهور ناموفق می شناسند و درحدی نیست که بتواند در زمینه نظامی یا سیاسی موفقیتی کسب کند.

هیکل گفت: تنها ابزار مصر برای برقراری امنیت ملی نیروی غیر نظامی است ولی باید با دو کشور ایران و ترکیه ارتباط محکمی برقرارکند.

وی درمورد سخنرانی سیسی در سازمان ملل نیز گفت: احتمال دارد هیات های برخی کشورها مانند ترکیه هنگام سخنرانی سیسی سالن جلسات را ترک کنند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان