arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۳۴۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۰۴ مهر ۱۳۹۳
آسوشیتدپرس گزارش داد:

پیشنهاد جدید آمریکا: ایران می تواند بیش از 4500 سانتریفیوژ خود را فعال نگه دارد

آمریکا به دنبال نرم کردن موضع خود در قبال برنامه غنی سازی ایران و موافقت با حفظ نیمی از برنامه غنی سازی تهران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


آسوشیتدپرس نوشت: آمریکا به دنبال نرم کردن موضع خود در قبال برنامه غنی سازی ایران و موافقت با حفظ نیمی از برنامه غنی سازی تهران و البته اعمال محدودیت های دیگری بر روی استفاده ی احتمالی از این برنامه به عنوان راهی برای رسیدن به تسلیحات هسته ای است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، این طرح درحالی ارائه شده که حسن روحانی رئیس جمهور ایران در سازمان ملل اعلام کرد که همکاری امنیتی ایران و دیگر کشورها تنها در صورت توافق هسته ای اتفاق می افتد.

به گفته ی دیپلمات های غربی، پیشنهاد جدید آمریکا به ایران این اختیار را می دهد که بیش از 4500 سانتریفیوژ خود را فعال نگه دارد.

ایران می گوید که می خواهد از فناوری غنی سازی برای تامین سوخت راکتور هسته ای و دیگر مصارف صلح امیز استفاده کند و تاکید می کند که حداقل باید 9400 سانترفیوژ فعال داشته باشد.

این دیپلمات های غربی گفتند که این طرح آمریکا یکی از چندین پیشنهادی است که پنج بعلاوه یک تهیه کرده و هنوز به طور رسمی به ایران ارائه نشده است.

دیگر طرح های موجود شامل اجازه فعالیت 1500 سانتریفوژ و از بین بردن زیرساخت های لازم برای استفاده از آن ها می شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۹
غیر قابل انتشار: ۱۳
خداوردی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
6
11
قبول نکنید ،کمتر از 10هزار تا اشتباهه.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
11
12
عالی آقا
توافق کنید بره دیگه
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
10
6
به منابع علمی فن آوری هسته ای مراجعه کنید می بینید که حداقل تعداد سانتریفیوژ لازم برای غنی سازی صنعتی اورانیوم طبیعی نیم میلیون 500000 عدد است . از لطف غربی ها برای ما ؟؟؟؟؟؟؟
بهمن تهرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
2
9
چرا نمی گند که 4500 تا سانترفیوژ باشه و بقیه نیاز ایران رو باید تضمین کنند از بازار آزاد بشه خرید و شرط کنند به محض تاخیر یا ممانعت از خرید بازار آزاد ایران مجددا حق داره راه بندازه بقیه سانتریفیوژها رو.... البته این بهتره برای یک دوره مثلا 10 ساله باشه و بعدش ایران آزاد باشه هر کاری دلش خواست بکنه.... ایران به نظر من باید از این 10 سال که تحریم ها برداشته میشه استفاده کنه و به ابرقدرت اقتصادی و نظامی تبدیل بشه تا بعد از ده سال دیگه جز همکاری کاری نتونند با ایران بکنند... بشرطی که اقتصاد مقاوم سازی و متنوع بشه و قدرت اقتصادی بشه...یعنی از سرمایه گذاریهای ناشی از رفع تحریم ها استفاده کنه و 10 سال حداقل سالی 8 درصد رشد اقتصادی داشته باشه... در این صورت ایران جی دی پی حدود 1500 میلیارد دلار بر اساس دلار و حداقل 2500 میلیارد دلار پی پی پی خواهد داشت که دیگه مشکله مقابله باهاش..البته اگر بازارهای صادراتی رو آنقدر متنوع کنیم که نشه محدودش کرد
سنگر ساز بی سنگر
|
UNITED STATES
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
5
14
آفرین به تیم هسته ای از حمله به نیروگاه ها رسیدیم به 4500 تا سانتریفیوژ . یکم دیگه چونه بزنید شاید بیشتر شد .مچکرم
نظرات بینندگان