arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۰۶ مهر ۱۳۹۳

فینال های 100 متر زنان و مردان آسیا / مریم طوسی هفتم شد، رضا قاسمی پنجم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نمایندگان ایران در فینال های 100 متر زنان و مردان بازی های آسیایی به مدال نرسیدند.
در فینال 100 متر بانوان، مریم طوسی نماینده ایران به مقام هفتم رسید. او با زمان 11 دقیقه و 73 ثانیه از خط پایان گذشت. در این رقابت ورزشکار چین با ثبت زمان 11:48 به مقام نخست رسید. ورزشکار ازبکستان هم دوم شد. 
اما در رقابت 100 متر مردان رضا قاسمی نماینده ایران به مقام پنجم دست یافت. رضا قاسمی نماینده ایران که با عینک دودی می دوید، پیش از شروع رقابت و در حالی که گوینده ورزشگاه در حال معرفی کردن دونده های کشورهای مختلف بود، پس از اعلام نامش رو به دوربین کرد و نام ایران را که روی بازوی خود خالکوبی کرده بود به دوربین نشان داد. 
در این ماده دونده قطری با ثبت رکورد 9:93، رکورد آسیا را شکست و طلا گرفت. البته دونده ای که به عنوان نماینده قطر در این رقابت ها شرکت کرده بود و طلا گرفت، آفریقایی بود. اوگاندو آفریقایی مثل فرانسیس، دیگر دونده آفریقایی تیم ملی قطر، با تغییر ملیت توانسته بود به عنوان نماینده این کشور عربی در رقابت ها شرکت کند. البته فرانسیس در میانه راه دچار آسیب دیدگی جزئی شد و آخرین نفری بود که از خط رد شد. اما اوگاندو توانست چهارمین طلای قطر در بازی های آسیایی را به نام خود ثبت کند. جالب اینجا بود که این دونده، در مصاحبه ای که پس از کسب عنوان قهرمانی انجام داد حتی نمی توانست به زبان عربی صحبت کند و با زبان انگلیسی حرف می زد. او چند ماه قبل، بعد از جاستین گاتلین نفر دوم 200 متر لیگ الماس شده بود. در همان رقابت ها بود که او قول داد در المپیک ریو برای قطر یک مدال از دو سرعت کسب کند. قطری ها حالا توانسته اند با دلارهای نفتی خود در ظاهر پیشرفت خوبی در ورزش داشته باشند و با خرید ستاره های دیگر کشورها و تغییر ملیت آن ها، مدال هایی بگیرند. آن ها حالا 4 مدال طلا در بازی های آسیایی دارند.
نکته جالب در رقابت های امروز فینال دوومیدانی این بود که سالن تقریبا خالی بود و تماشاگر زیادی در ورزشگاه حضور نداشت. معمولا در رقابت های المپیک، فینال دوومیدانی شلوغ ترین مسابقات هستند اما از آنجا که کره جنوبی در دوومیدانی حرفی برای گفتن ندارد، ورزشگاه امروز خلوت بود. در دوومیدانی اکثر مدال ها به چین می رسد و کره ای ها که امیدی به کسب مدال در این رقابت ها ندارند، علاقه ای هم برای تماشای این رقابت های جذاب از خود نشان نمی دهند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان