arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳

بیوه سفید مسئول آموزش زنان داعشی

یک زن انگلیسی که از سه سال پیش یکی از مهم ترین زنان تحت تعقیب در جهان به شما ر می آید، آموزش اعضای زن داعش به منظور اجرای عملیا ت انتحاری را بر عهده دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه دیلی میرور با انتشار گزارشی در این باره نوشت: سامنتا لوسویت زن 30 ساله انگلیسی که پیش از این آموزش زنان جهادی در سومالی را برعهده داشت، اکنون به جنگجویان داعش در زمینه تبلیغاتی و آموزش های نظامی و جهادی  کمک می کند.

سامنانتا بیوه جرمن لیندسی است که به همراه سه اسلامگرای تندرو در انفجارهای  7 جولای 2005 که در جریان آن سه قطار در لندن هدف قرار گرفت، شرکت داشت.

این  انفجار 26 کشته بر جا گذاشت که لیندسی معرف به عبدالله شهید جمال  نیز یکی از قربانیان آن بود.

پس از مرگ لیندسی در انفجار مزبور سامانتا با یک انگلیسی به نام حبیب صالح غنی ازدواج کرد که او نیز مظنون  به ارتباط با گروههای تروریستی بود.

این زن بیوه انگلیسی متهم است که در کشتار مرکز تجاری وست گیت در نایروبی پایتخت کنیا شرکت داشت. این حادثه در سبتامبر 2013 به دست گروه موسوم به جوانان اسلامگرای تندروی سومالی رخ داد و 67کشته برجا گذاشت.

نکته قابل ملاحظه اینکه سامانتا از سه سال پیش تا این لحظه تحت تعقیب نهادهای امنیتی انگلیس، آمریکا و کنیا است اما همچنان  از چشم ها پنهان مانده است.

بر اساس گزارش این روزنامه، کارشناسان معتقدند که سامانتا علاوه بر آموزش زنان برای عملیات انتحاری، خدمات دیگری را نیز در اختیار داعش قرار می دهد که شامل آموزش اعضای این گروه در مورد چگونگی سوء استفاده از رسانه ها است.

اکنون احتمال می رود که این زن انگلیسی در تولید فیلم های ویدئویی وحشتناکی که داعش اخیرا از سربریدن گروگان های خود پخش کرد نیز دست داشته باشد.

اما اطلاعاتی که در مورد سامانتا درز کرده است مربوط به سربازان نیروی هوایی انگلیس است که به ائتلاف بین المللی علیه داعش ملحق شده اند.

گروه انتحاری القاعده، گارد محافظ سامانتا

دیلی میرور همچنین در گزارش ماه می گذشته نوشت: یک گروه انتحاری در القاعده گارد محافظ سامانتا را تشکیل می دهند و به عبارت بهتر 15 نیروی انتحاری از گروه موسوم به گردان شهادت طلبان القاعده محافظت از او در سومالی را برعهده داشتند به این ترتیب که او با پنهان شدن در جنگل ها به محافظان دستور می داد که تا لحظه مرگ از او حمایت کنند.

این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه  نوشت: گارد محافظ این بیوه انگلیسی تهدید کردند هر کس به جنگل نزدیک شود گردن زده خواهد شد.

با این حال سامانتا از مرگ در امان نبود  زیرا یک بار در ژانویه 2014 در بمباران نیروی هوایی کنیا به پایگاه آموزشی جوانان اسلامگرای تندرو در سومالی در چند قدمی مرگ قرار گرفت.

در این حمله 57 مبارز از  جمله شش نفر از فرماندهان خارجی این جنبش به هلاکت رسیدند.

این روزنامه در آن زمان به نقل از سرهنگ یاسین هیرو در ارتش ملی سومالی نوشت: بهترین مبارزان القاعده گارد محافظ سامانتا هستند  و او را به محل های مختلف منتقل کرده و در برخی موارد برای این کار از شتر استفاده  می کنند.

به گفته هیرو این مبارزان آماده اند جان خود را نیز برای سامانتا بدهند.

سامانتا نقشه عملیات جدید علیه غرب در آفریقا را طراحی می‌کند

بنابر اعلام این منبع، نهادهای امنیتی انگلیس معتقدند که این زن سفید پوست همچنان مدیریت عملیات تروریستی در سومالی را برعهده دارد و سرگرم طراحی نقشه سلسله عملیات جدید است تا انتقام کشته شدن شیخ ابوبکر شریف احمد از فرماندهان القاعده را  بگیرد.

شریف  احمد  ماه گذشته در کنیا به ضرب گلوله نیروهای کنیایی که در اسرائیل آموزش دیده اند، کشته شد.

همچنین دیلی میرور چندی پیش نوشت: منابع اطلاعاتی غربی بیم آن دارند که سامانتا که مادر چهار کودک است، به انتقام شریف احمد مواضع کشوهای غربی در سراسر آفریقا را هدف حمله قرار دهد.

در این میان تیم تحقیق کنیا که مامویت تعقیب سامانتا را برعهده دارد در اوت گذشته به دادگاه مومباسا فراخوانده شد تا توضیح دهد چرا نتوانسته است سامانتا را دستگیر کند.

تغییر ظاهری و محل اقامت، دستگیری سامنتا را دشوار کرده است

اما عبدنیگو کیلونز بازجوی ارشد پلیس کنیا گفت که این زن سفید پوست همواره در حال تغییر ظاهر و نیز اسم و محل اقامت خود است و به طور مداوم در فرار و گریز به سر می برد.

وی گفت که احتمال دارد که این زن  چند بار تحت عمل جراحی زیبایی قرار گرفته باشد از همین رو با توجه به تغییر ظاهر، دستگیری او دشوار است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان