arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳

سخنان تکاندهنده پدر عضو سابق داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پدر یکی از اعضای سابق داعش در بلژیک دولتهای غربی را مسئول رشد داعش دانست.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ، دولت بلژیک برآورد کرده است بیش از سیصد جنگجو از این کشور به صف گروههای شبه نظامی نظیر داعش در سوریه پیوسته اند. حدود یک چهارم از این تعداد ظاهرا با فواد بالقاسم رهبر گروه شریعت بلژیک ارتباط دارند. شریعت بلژیک گروهی اسلامگرا و تندرو در بلژیک است. هم اکنون بالقاسم مهمترین مظنون در بزرگترین دادگاه مرتبط با تروریسم است. او متهم است سازمانی تروریستی را رهبری کرده و مسلمانان جوان را جذب گروه خود می کرده است. پدر یکی از این جوانان گفت بالقاسم پسر او را شستشوی مغزی داده بود تا به فرقه او بپیوندد.

دیمیتری بونتنیک پدر جهادی سابق گفت او جوانان را تشویق می کرد به جهاد در مناطق جنگی نظیر سوریه ملحق شوند. کاری که او می کند همانند تزریق فکر به مغز جوانان است.

گروه شریعت بلژیک در حالی پسر دیمیتری را جذب کرده بود که او فقط شانزده سال سن داشت. او پس از آن به سوریه اعزام می شود و به گروه مجلس شورای مجاهدین می پیوندد. بالاخره پدرش برای پیدا کردن پسرش به ظاهر به جهادیها در سوریه ملحق می شود و پس از آنکه پسرش را متقاعد کرد به بلژیک باز می گردند. پدر و پسر پس از بازگشت به بلژیک همه ماجرا را برای پلیس تعریف می کنند و پسرش همکاری خوبی با پلیس دارد. این همکاری در حالی بود که اعضای گروه شریعت بلژیک او را به مرگ تهدید کرده بودند.

دیمیتری بونتنیک گفت پسر من همکاری خیلی خوبی با پلیس داشت و حقایق را به آنها گفت زیرا او عضو این گروهها و شاهد اعمال آنها بود.

دیمیتری بونتنیک معتقد است نباید فقط بالقاسم را مقصر دانست.

دیمیتری بونتنیک گفت من فقط بالقاسم را متهم نمی کنم. من دولتهای غربی را هم مسئول می دانم. آنها نیز دستشان آلوده است زیرا آنها بالقاسم را بازداشت نمی کردند. آنها می دانستند که بالقاسم کودکان و جوانان غربی را استخدام می کرد. بنابراین اگر شریعت بلژیک وجود نداشت پسر من هرگز به سوریه نمی رفت.
نظرات بینندگان