arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۳

یازدهمین طلایی ایران/ خداحافظی یوسف کرمی از تکواندو پس از حذف زودهنگام/ عبدولی برنز گرفت، تنگی نفس شدید پس از مبارزه!/ ابارقی به نیمه نهایی رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تکواندوکار وزن 74-کیلوگرم مردان ایران نماینده ازبکستان را شکست داد و یازدهمین طلای کاروان ایران را کسب کرد.

در پایان روز اول مسابقات تکواندوی هفدهمین دوره بازیهای آسیایی 2014 اینچئون در فینال وزن 74- کیلوگرم مردان مسعود حجی زواره "نیکیتا رافالویچ" ازبکستانی را شکست داد و طلایی شد.

در راند اول دو مبارز با احتیاط کار را دنبال کردند تا امتیاز از دست ندهند و این راند بدون کسب امتیاز به پایان رسید،حجی‌زواره در تایم دوم یک امتیاز گرفت و البته با دو اخطار یک امتیاز از دست داد. در ادامه تکواندوکار ازبک هم اخطار دیگری گرفت و نماینده ایران 2 بر یک پیش افتاد. در ادامه مبارزه 2 بر 2 شد و در حالی که حجی‌زواره یک ضربه سر به حریف زد این امتیاز محسوب نشد. تا کار به راند طلایی کشیده شود.

در راند طلایی حجی‌زواره امتیاز اول را گرفت و با قهرمانی اولین طلای تیم تکواندو را به دست آورد.

وی برای رسیدن به این مرحله در دور اول "دوانگ" از ویتنام، "جاسوانت"از هند و "موریسون" از فیلیپین را شکست داده بود.

حجی زواره مسابقات قهرمانی آسیا در 2010 قزاقستان طلا و در مسابقات 2012 ویتنام نقره گرفت.

تکواندوی ایران در بازیهای آسیایی 2010 گوانگجو در همین وزن مدال طلایی شده بود که آن مدال را علیرضا نصرآزادانی گرفت.

تکواندوی ایران در رقابتهای امروز(سه شنبه) سه نماینده داشت که دروزن 53- کیلوگرم بانوان سوسن حاجی پور قزاقستان و تایلند را برد و به چین تایپه باخت و برنز گرفت؛یوسف کرمی در وزن 87- مردان هم در همان مبارزه نخست خود به نماینده ازبک باخت و حذف شد.

طبق برنامه فردا(چهارشنبه) ایران سه نماینده خواهد داشت که سمانه شش پری در وزن 57- بانوان و مهدی خدابخش در وزن 80- و سجاد مردانی در وزن 87+ کیلوگرم به مصاف حریفان می روند.

خداحافظی کرمی

 یوسف کرمی از تیم ملی تکواندو خداحافظی کرد.

کاپیتان تیم ملی تکواندوی ایران پس از ناکامی در بازی‌های آسیایی اینچئون اعلام کرد دیگر قصد مبارزه ندارد.

وی ضمن طلب بخشش از مردم ایران گفت: من از سال 1370 تا الان در تکواندو حضور داشتم و همیشه هر چه در توان داشتم برای افتخارآفرینی کشورم انجام دادم و بعضا در برخی مسابقات که زیاد هم نبود، توانستم مدال بگیرم. تمام تلاشم را کردم که در اینچئون هم مدال بگیرم اما شرمنده مسئولین شدم. ضمن قدردانی از تمام مردم عزیز که همیشه در عرصع قهرمانی حامی من بوده‌اند از تیم ملی خداحافظی کرده و برای ایران در رقابت‌های برون مرزی آرزوی توفیق دارم.



ابارقی به نیمه نهایی 200 متر رسید

ابارقی در دور مقدماتی 200 متر مردان سوم شد.

محمد حسین ابارقی در دورمقدماتی ماده 200 متر مردان با نمایندگانی از کشورهای مالدیو ،نپال،سنگاپور ، چین، تایلند و عربستان رقابت کرد.

ابارقی با زمان 20.80در جایگاه سوم قرار گرفت و به نیمه نهایی رسید.


سعید عبدولی برنز گرفت/تنگی نفس شدید پس از مبارزه!

سعید عبدولی با کسب مدال برنز اولین مدال تیم ملی کشتی فرنگی در بازی‌های آسیایی اینچئون را کسب کرد.

در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی اینچئون، سعید عبدولی ، نماینده وزن 71 کیلوگرم ایران برای کسب مدال برنز مقابل کریشانکات یاداف از هند به روی تشک رفت و در پایان موفق شد با نتیجه‌ 6 بر صفر حریف خود را شکست داده و به مدال برنز این بازی‌ها دست یابد.عبدولی پس از این مبارزه به علت تنگی نفس روی تشک کشتی دراز کشید و برای بهبود حال او دستگاه اکسیژن آوردند.

سعید عبدولی در کشتی رده‌بندی حریف هندی را در 30 ثانیه 4 بار فیتو زد و 8 امتیاز گرفت اما داوران امتیازها را از او گرفتند. کشتی صفر بر صفر دنبال شد!

در ادامه عبدولی حریفش را به پل زد و خاک کرد و 4 امتیاز گرفت. او در وقت دوم هم حریفش را خاک کرد و 2 امتیاز دیگر هم کسب کرد و در نهایت 6 بر صفر به پیروزی رسید.

عبدولی که دو طلای جهان در سال‌های 2011 و 2009 و همچنین مدال دو مدال برنز آسیا در سال‌های 2009 و 2014 را در کارنامه خود دارد در رقابت‌های صبح امروز (سه شنبه) در دور اول استراحت کرد و سپس در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ماکسات یرژپوف از قزاقستان چهار بر یک به برتری دست یافت.

نماینده 71 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران سپس در مرحله نیمه نهایی مقابل جی هیون یونگ از کره با ناداوری کاملا واضح 9 بر 6 بازنده شد تا از رسیدن به فینال باز ماند.

ا‌نتها‌ی پیا‌م

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان