arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۹ - ۱۳ دی ۱۳۹۳

معرفی رئیس جدید کمیته تحریم ایران در سازمان ملل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اسپانیا در ماه اکتبر 2015 میلادی ، علاوه بر ریاست دوره ای نشست شورای امنیت سازمان ملل ، ریاست کمیته نظارتگر بر تحریم ها علیه ایران را بر عهده خواهد داشت.
 
 به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه ال پاییس ، اسپانیا قرار است ریاست دوره ای ماهانه در شورای امنیت سازمان ملل متحد را در ماه اکتبر سال جاری تجربه نماید.

این اتفاق در دسامبر سال 2016 هم تکرار خواهد شد. اسپانیا در مدت حضور غیر دائم خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد، ریاست کمیته هایی از جمله کمیته نظارت بر تحریم ها علیه ایران و کره شمالی و همچنین کمیته نظارت بر خلع سلاح هسته ای را بر عهده خواهد داشت.

به گفته مقامات آگاه ، مساله نظارت بر تحریم ها علیه ایران ، سخت ترین مسوولیت اسپانیا خواهد بود زیرا مذاکرات بین تهران و گروه 5+1، تا ماه ژوئن تمدید شده ا ند و در آن زمان باید گزینه ای را بین یک توافق نهایی یا یک تشدید بیشتر تحریم ها علیه ایران ، انتخاب کرد .

ال پاییس نوشت:حتی اگر به توافقی نیز دست یافته شود، وضعیت برای اسپانیا آسان نخواهد بود زیرا این کشور مجبور است بین تقاضای ایران در لغو فوری تحریم ها و احتیاط غرب که مدافع لغو تدریجی تحریم ها و یا حتی برگشت احتمالی به عقب است،حرکت کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان