arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۵۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۱۹ دی ۱۳۹۳

۱۵ گجتي که انتظار مي رود در سال ۲۰۱۵ معرفي شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  اسمارت فون هاي معرفي شده در سال ۲۰۱۴ ٬ کم کم در حال آماده شده براي دوران بازنشستگي هستند.

 با پايان يافتن سال ۲۰۱۴ ٬ ديگر توجه مردم به موارد مذکور از بين رفته و علاقمندان به دنياي تکنولوژي٬ بيشتر دنبال موارد که امسال معرفي خواهند شد هستند. پس با ما همراه باشيد تا گجت هايي که انتظار داريم در سال ۲۰۱۵ معرفي شوند را مرور نماييم. از جمله انتظاراتي که ما از گجت هاي امسال داريم٬ مواردي مانند ظاهر مناسب تر٬ سرعت بيشتر٬ کيفيت تصاوير و طول عمر باطري بيشتر خواهد بود.

در سال ۲۰۱۴ ٬ شاهد بهبود عملکرد باطري در بسياري از اسمارت فون ها بوديم. به طوري که در بعضي از ديوايس ها٬ با وجود استفاده سنگين از دستگاه طول عمر باطري به دو روز مي رسد. همچنين با اضافه شدن قابليت Power Saving Mode به اکثر دستگاه ها٬ شاهد عملکرد بهتر باطري نسبت به قبل هستيم. انتظار داريم اين روند در سال ۲۰۱۵ نيز ادامه داشته و مصرف باطري دستگاه ها کمتر و کمتر نيز بشود.

اگرچه٬ اين تنها يکي از انتظارات ما در مورد بهبود يافتن عملکر گجت ها در سال ۲۰۱۵ است. با ما همراه باشيد تا شمارش معکوس خود در مورد گجت هايي که در سال ۲۰۱۵ انتظار مي رود رونمايي شوند را شروع کنيم.

۱۵ – OnePlus Two

زمان رونمايي طبق انتظار : آوريل ۲۰۱۵
تلفن همراه هوشمند OnePlus One در اوايل سال ۲۰۱۴ رونمايي شد و به دنيا نشان داد که متخصصان چيني٬ چگونه کاري که توسط ساير افراد غير ممکن به نظر مي رسد را ممکن کردند. آن هم قرار دادن قطعات با کيفيت بالا در يک اسمارت فون و عرضه آن با قيمتي متعادل در بازار بود. با اين وجود و با تکيه بر مشخصات خيلي خوب اين دستگاه٬ به زودي تبديل به يک اسمارت فون محبوب در بين علاقمندان به تکنولوژي شد. براي OnePlus Two٬ اميد داريم که کمپاني سازنده برخي از اشتباهات گذشته را کنار گذاشته و آن را با صفحه نمايشي نسبتا بزرگتر ( به عنوان مثال ۵.۲ اينچ ) به دنيا معرفي کند.

۱۴ – Moto X ( ويرايش ۲۰۱۵ )

زمان رونمايي طبق انتظار : سپتامبر ۲۰۱۵
Moto X ٬ يک شروع نسبتا خوب براي موتورولا در همکاري با گوگل بود که از سال ۲۰۱۳ شروع شد. براي اين اسمارت فون٬ شما مي توانستيد رنگ و حتي متريال بدنه دستگاه را به دلخواه خود سفارش دهيد. در سال ۲۰۱۴ دو اتفاق افتاد! Moto X ورژن ۲۰۱۴ عرضه شد و گوگل به اشتباهات خود در مورد مشخصات سخت افزاري آن پي برد٬ دوم هم خريد Motorola توسط شرکت Lenovo بود.
ما همچنان مشتاق هستيم ببينيم Moto X ويرايش ۲۰۱۵ چگونه خواهد بود٬ چرا که کمپاني Lenovo اعلام کرده امسال نيز در برخي کشورها٬ برند موتورولا را عرضه خواهد کرد.

۱۳ – Lumia 2020 PureView

زمان رونمايي طبق انتظار : بهار ۲۰۱۵
در دنياي تکنولوژي٬ همچنان در حال مشاهده موفقيت Lumia 1020 نوکيا هستيم. همانطور که مي دانيد٬ برند Microsoft Lumia باعث دردسر زيادي براي شرکت نوکيا شد٬ اما تکنولوژي PureView باعث شد روح تازه اي در محصولات جديد آن دميده شود.
در سال ۲۰۱۴ ٬ مايکروسافت تمام فکر و ذهن خود را روي عرضه يک آپديت عظيم براي ويندوز فون ۸.۱ گذاشت. نتيجه اين تحقيقات٬ در سال ۲۰۱۵ با نام Lumia 2020 ( و يا هر اسم ديگري که احتمال دارد باشد ) به دنياي تکنولوژي وارد خواهد شد.

۱۲ – Amazon Kindle Fire ويرايش ۲۰۱۵

زمان رونمايي طبق انتظار : اواخر سپتامبر ۲۰۱۵
خط توليد تبلت هاي Amazon Kinde Fire به سرعت در حال پيشرفت است تا در رقابت با سامسونگ به عنوان معروف ترين تبلت اندرويدي کم نياورد. اما از آنجايي که آينده تبلت ها در سال ۲۰۱۵ بسيار پيچيده و نامعلوم است٬ مشخص نيست تبلت Kindle Fire چگونه باشد.
از آنجايي که صفحه نمايش تبلت ها در حال بزرگ شدن و نزديک شدن به سايز لپتاپ ها مي باشند٬ بعيد نيست که نسل بعدي تبلت هاي Kindle Fire داراي صفحه نمايش ۱۲ اينچ و يا کمي بيشتر باشد. همچنين مي توانيم انتظار يک قيمت فوق العاده٬ سخت افزار نسبتا خوب و Android Lollipop براي اين تبلت را داشته باشيم.

۱۱ – Motorola Moto G ويرايش ۲۰۱۵

زمان رونمايي طبق انتظار : بهار ۲۰۱۵
Motorola Moto G انقلاب نسبتا خوبي را در سال ۲۰۱۳ شروع کرد. در سال ۲۰۱۴ نيز Moto G به روند موفقيت خود در مورد عرضه ديوايس هايي با قيمت مناسب ادامه داد.
اگرچه زمانه عوض شده و Snapdragon 400 که در Moto G هاي سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ قرار داشت٬ ديگر به دوران بازنشستگي رسيده و ديگر جوابگوي نيازها نيست. به همين دليل است که ما انتظار داريم Lenovo/Motorola از Snapdragon 410 با پشتيباني از سيستم ۶۴ بيتي و گرافيک و طول عمر باطري و دوربين پيشرفته تر در سال ۲۰۱۵ رونمايي کند.

۱۰ – Microsoft Surface Pro 4

زمان رونمايي طبق انتظار : مي ۲۰۱۵
بعد از اينکه مايکروسافت Surface Pro 3 ( اولين تبلت/لپتاپ ) خود را در نهايت عرضه کرد و با استقبال زياد علاقمندان روبرو شد٬ همه ما انتظار داريم که Surface Pro 4 با کيفيتي بهتر نسبت به آن رونمايي شود.
مايکروسافت مراحل و روند محل تا شدن ( قسمت لولا ) دستگاه هاي خود را به خوبي بهبود مي دهد و همچنين کيبوردهاي جانبي که براي آن عرضه مي شوند خيلي راضي کننده به نظر مي رسد اما انتظار بزرگي که ما براي Surface Pro 4 داريم٬ استفاده از پردازنده ۲۰ نانومتري Broadwell Intel است. اين تغيير باعث ميشود که طول عمر باطري دستگاه بيشتر شده و پردازش دستگاه با سرعت بيشتري انجام خواهد شد.

۹ – Sony Xperia Z4

زمان رونمايي طبق انتظار : فوريه ۲۰۱۵
به نظر مي رسد سوني از معرفي دو محصول Xperia Z در هر سال منصرف شده و به جاي آن٬ تمرکز خود را روي يک دستگاه که از هر لحاظ فوق العاده به نظر برسد صرف مي کند. آن هم Xperia Z4 خواهد بود.
بر اساس شايعات درز کرده٬ Xperia Z4 داراي صفحه نمايش ۵.۵ اينچي با رزولوشن Quad HD خواهد بود. همچنين کيفيت دوربين آن بهبود خواهد يافت و البته پردازنده آن با بهره گيري از Snapdragon 810 ٬ قابليت پشتيباني از تکنولوژي ۶۴ بيت را دارا خواهد بود.

۸ – Xiaomi Mi5

زمان رونمايي طبق انتظار : جولاي ۲۰۱۵
شرکت Xiaomi که شيائومي تلفظ مي شود٬ اميد دارد در سال ۲۰۱۵ وارد عرصه توليد تلفن همراه شود و به عنوان توليد کننده اول موبايل کشور چين شود.
محصولي که اين شرکت در سال ۲۰۱۵ انتظار مي رود رونمايي کند٬ Xiaomi Mi5 خواهد بود. اما در حال حاضر متأسفانه مشخصات آن براي دنبال کنندگان تکنولوژي مشخص نيست.

۷ – LG G4

زمان رونمايي طبق انتظار : مي ۲۰۱۵
LG G4 احتمالا اولين تلفن همراهي خواهد بود که با قابليت بهره گيري از سيستم هوشمند خانگي عرضه و دنباله روي LG G3 خواهد بود. انتظار مي رود G4داراي صفحه نمايش ۵.۵ اينچي Quad HD بهبود يافته باشد. چرا که صفحه نمايش G3 يکي از نقاط ضعف آن به شمار مي رفت. همچنين طبق سنت گذشته٬ انتظار مي رود که قيمت آن نيز متعادل و مطابق ميل کاربران باشد.

۶ – (HTC One (M9

زمان رونمايي طبق انتظار : اوايل مارچ ۲۰۱۵
HTC One M8 استاندارد جديدي در توليد تلفن هاي اندرويدي با بدنه کاملا آلومينيومي به دنيا معرفي کرد. اگرجه برخي افراد معتقد هستند که iPhone 6 اپل از آن ايده گرفته است. اما دوربين ۴ مگاپيکسلي آن اصلا چيزي مطابق ميل علاقمندان به تکنولوژي نبود.
انتظار مي رود HTC از اين اشتباه خود درس بگيرد و دوربين تلفن همراه جديد خود را بهبود ببخشد.

۵ – iPad Pro مدل ۱۲ اينچي

زمان رونمايي طبق انتظار : بهار ۲۰۱۵
شايعات زيادي مبني بر توليد iPad Pro مدل ۱۲.۲ اينچي شنيده ايم٬ اما سال ۲۰۱۵ ٬ قطعا سالي خواهد بود که اپل استاندارد جديدي در تبلت ها به وجود مي آورد که چرخه توليد تبلت در دنيا را دگرگون خواهد کرد. پيش بيني مي شود iPad Pro جانشين آيپد ميني ۷.۹ اينچي شود.
تعجب برانگيز نخواهد بود اگر اپل سيستم عامل iOS را براي آيپد باز طراحي نمايد تا از قابليت Multi-Window در آن استفاده شود.

۴ – Galaxy S6

زمان رونمايي طبق انتظار : مارچ ۲۰۱۵
Galaxy S6 انتظار مي رود تغييراتي را در خط توليد سامسونگ به وجود آورد. طبق شايعات مطرح شده٬ اين دستگاه مانند Galaxy Alpha و Note 4 داراي بدنه فلزي بوده و از Snapdragon 810 که از تکنولوژي ۶۴ بيت استفاده مي کند٬ بهره مي برد. همچنين در بخش دوربين٬ به احتمال زياد شاهد يک دوربين ۱۶ يا ۲۱ مگاپيکسلي خواهيم بود که اهمانند Note 4 ٬ از سنسور IMX240 سوني بهره مي برد. يک خبر خوشحال کننده هم وجود دارد. ظرفيت ۱۶ گيگ در اين نسل از اسمارت فون هاي سامسونگ جايي ندارد و ظرفيت ۳۲ گيگابايت٬ شروع کننده خواهد بود.

۳ – Galaxy Note 5

زمان رونمايي طبق انتظار : اوايل سپتامبر ۲۰۱۵
اگرچه مدت زمان زيادي از رونمايي Note 4 مي گذرد٬ اما شاهد شايعاتي در مورد Note 5 هستيم. طبق موارد درز کرده٬ Note 5 داراي صفحه نمايش کمي بزرگتر از ۵.۹ اينچ با کيفيت Ultra HD خواهد بود. اگرچه بايد به اين نکته توجه داشته باشيم که موارد مذکور٬ تنها در حد شايعه است و اين محصول هنوز وارد خط توليد نشده است.
ما انتظار داريم که پردازنده ۶۴ بيتي که در Note 4 موجود است٬ در Note5 بهبود يافته و همچنين قلم S Pen نيز داراي قابليت هاي بيشتري باشد.

۲ – Apple Watch

زمان رونمايي طبق انتظار : بهار ۲۰۱۵
اگرچه اپل واچ ديگر در حد يک معما نيست. تيم کوک به همراه ساير افراد٬ از آن در پاييز سال ۲۰۱۴ رونمايي کردند٬ اما محصول فوق چيزي که علاقمندان به دنياي تکنولوژي از آن انتظار داشتند نبود و انتظارات آنان را برآورده نکرد. اين دستگاه بيشتر چيزي شبيه يک وسيله ورزشي است و در نوع گران قيمت آن که از طلا براي ساخت آن استفاده شده است٬ بيشتر شبيه به طلا و جواهر به نظر مي رسد تا وسيله اي که در تکنولوژي مورد استفاده قرار مي گيرد.
بله٬ اين دستگاه يکي از گرانقيمت ترين وسايل تکنولوژي به شمار مي رود که ارزان ترين نوع آن٬ داراي قيمتي معادل ۳۵۰ دلار است و نوع مذکور که از طلا در ساخت آن استفاده شده است٬ داراي قيمتي معادل ۵۰۰۰ دلار است.

۱ – iPhone 6S يا iPhone 6S Plus

زمان رونمايي طبق انتظار : نيمه دوم سپتامبر ۲۰۱۵
iPhone 6 و iPhone 6 Plus يک رکورد فروش قابل قبول براي اپل در سال ۲۰۱۴ به جاي گذاشت. همچنين با بهره گيري از iOS 8 و طراحي مثال زدني٬ در صدر جدول تلفن هاي هوشمند سال ۲۰۱۴ ايستاد.
به نظر شما٬ iPhone 6S و iPhone 6S Plus در سال ۲۰۱۵ چه سورپرايزي را براي کاربران خود خواهند داشت؟ از آنجايي که ما تغييري در طراحي و سايز صفحه نمايش آن انتظار نداريم٬ مي توان منتظر پردازنده اي سريعتر٬ دوربين با کيفيت تر و البته يک نمونه سورپرايز که همواره اپل در کنفرانس هايش همراه داشته٬ بود.

منبع : گويا آي تي
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
0
0
وان پلاس وان صفحه نمایشش 5.5 ـه!!!!!
نظرات بینندگان