arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۳

سخنگوی دولت: نباید نفت از اقتصاد ایران جدا شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اعتقاد به این‌که نباید نفت را از اقتصاد ایران جدا کرد، بلکه باید تاثیر آن در بودجه کمتر شود، تاکید کرد که رشد اقتصادی در برنامه ششم و هفتم باید تا 12 درصد محقق شود.

محمدباقر نوبخت در همایش ملی بهره‌وری با تاکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی برای حفظ اقتصاد در مقابل تکانه‌های خارجی خاطر‌نشان کرد: این در حالی است که با توجه به شوک نفتی اخیر وارد شده ما باید اقتصادی که در سال جاری با 60 میلیارد دلار درآمد نفتی را اداره می‌شد را با منابع 40 میلیارد دلاری اداره کنیم، بنابراین اگر اقتصاد ما مقاوم باشد حتی می‌توان با کمتر از این منابع آن را کنترل و مدیریت کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان این‌که برخی عنوان می‌کنند که نفت موجب عقب‌افتادگی اقتصاد ایران شده است، اما من در این مورد نظر دارم، گفت: این در حالی است که در قرن اخیر نفت نقش مهمی در رشد اقتصادی ایران داشته و چه بسا اگر وجوه نداشت وضعیت ما از شرایط پیش آمده هم نامساعد‌تر بود، بنابراین نباید نفت را از اقتصاد ایران کاملا جدا کرد. بلکه باید تاثیر آن در بودجه کمتر شده و از این منابع در بخش‌های دیگر استفاده کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان