arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۷ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳

آمادگی امان برای تحویل ساجده الریشاوی به داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  در پی تهدیدهای داعش، سخنگوی دولت اردن اعلام کرد که امان آماده است ساجده الریشاوی را با خلبان اردنی گروگان گرفته شده توسط داعش مبادله کند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، محمد المومنی، سخنگوی دولت اردن بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) برای آزادی ساجده الریشاوی، فرد محکوم به حبس در اردن در مقابل معاذ الکساسبه، خلبان اردنی اعلام آمادگی کرد و گفت: موضع دولت اردن از ابتدا بر حفظ جان خلبان الکساسبه مبتنی بوده است.

گروه تروریستی داعش پیش از این در یک فایل که در اینترنت منتشر شد، تهدید کرد در صورتی که تا 24 ساعت دیگر الریشاوی که در اردن بازداشت است، آزاد شوند، کنجی گوتو، گروگان ژاپنی و معاذ الکساسبه، خلبان اردنی را خواهد کشت.

ساجده الریشاوی 44 ساله که داعش خواهان آزادی وی در مقابل آزادی گروگان ژاپنی است، از حدود 9 سال پیش در اردن محکوم به اعدام شده اما تاکنون این حکم اجرا نشده است. الریشاوی در 9 نوامبر 2005 در بمب گذاری‌های هتل شهر امان مشارکت داشت اما در آن عملیات کمربند وی منفجر نشد.

در همین حال،‌ سفیر ژاپن در اردن اطمینان داد به زودی خبرهای خوبی از گروگان ژاپنی و خلبان اردنی منتشر خواهد شد.

سفیر ژاپن در اردن و با اشاره به اینکه به زودی و تا ساعاتی دیگر اخبار خوبی از پرونده گروگان ژاپنی و خلبان اردنی که در اسارت گروه تروریستی داعش هستند، منتشر خواهد شد، گفت: ما اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می‌دهد ساجده الریشاوی به داعش تحویل داده خواهد شد.

پدر معاذ الکساسبه، خلبان اردنی که در اسارت داعش است در نامه‌ای خطاب به ملک عبدالله دوم از وی خواست، به هر شکلی که شده پسرش را بازگرداند.

پدر الکساسبه در گفت‌وگو با سایت سی ان ان گفت: این رژیم اردن و ائتلاف بود که پسرم را برای جنگ به خارج از مرزهای اردن فرستاد. ما با ائتلاف کاری نداریم. نقش ما تنها حفاظت از مرزهای اردن است اما ما در مناطق دیگری هم می‌جنگیم که جنگ ما نیست. بنابراین کسی که پسرم را برای نبرد به دیگر مناطق فرستاده باید به هر نحوی که شده پسرم را بازگرداند. ما تنها یک خواسته داریم و آن هم بازگشت معاذ به کشور در سلامت کامل است.

این پیام پدر الکساسبه پس از این منتشر شد که تشکیلات تروریستی داعش یک نوار ویدیویی از کنجی گوتو، گروگان ژاپنی منتشر کرد.

در این ویدئو اعلام شده اردن باید طی 24 ساعت آینده، ساجده الریشاوی را آزاد کنند و گرنه داعش گروگان ژاپنی و خلبان اردنی را اعدام خواهد کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان