arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۲۱۰
تعداد نظرات: ۷۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی:

تعارف ندارم، بسیاری از این آقایان نه در انقلاب بودند، نه در حاشیه آن / امام می خواست ارتباط ایران با همه دنیا برقرار باشد

چه اتفاقی افتاده است که برخی تلاش می‌کنند چهره اسلام را مخدوش کنند؟ / تندروهای افراطی دشمن اسلام و انقلاب هستند/ هر کس که به دین لطمه می‌زند، دشمن اسلام است. من اسم نمی‌خواهم ببرم، خود مردم بروند پیدا کنند / چه شد در دولت قبلی نفت با 150 تا 200 دلار فروخته شد، و مشکلات ما حل نشد و اضافه هم شد؟ / ساده‌زیستی چرا از علما رخت بربسته است؟/ تحمل شنیدن حرف حساب در میان بعضی‌ها کم شده
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تعارف ندارم، بسیاری از این آقایان نه در انقلاب بودند، نه در حاشیه آن / امام می خواست  ارتباط ایران با همه دنیا برقرار باشد / تحمل شنیدن حرف حساب در میان بعضی‌ها کم شده / خدواند می خواهد کسانی را که با آبروی مردم و بزرگان بازی می‌کنند بی‌آبرو کند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی، استاد اخلاق اظهار کرد: مردم را نمی‌توان با زور به عبادت و تقوا دعوت کرد،‌ مردم را باید باعمل صالح و ساده زیستی و دوری از افراط و تندروی به اسلام خواند.

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی گفت: ما در دوران جنگ و انقلاب این مملکت را با نفت بشکه‌ای 7 دلار اداره کردیم، چه شد در دولت قبلی نفت با 150 تا 200 دلار فروخته شد و مشکلات ما حل نشد و اضافه هم شد؟

متن سخنان حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی در گفتگو با روزنامه جمهوری اسلامی در زیر می آید:

یکی از تلاشهای امام خمینی در طول زندگی مبارزاتی‌اش این بود که سعی می‌کرد متهم به استبداد نشود. لذا بر آراء مردم تکیه فراوانی داشت. در ابتدای پیروزی انقلاب، بسیاری مخالف تشکیل مجلس بودند. می‌گفتند زود است، برای اول انقلاب زود است. اما امام خمینی اصرار داشتند هرچه سریعتر مجلس با انتخابات آزاد مردم تشکیل شود، همین‌طور بر حفظ آراء مردم تکیه زیادی داشتند. پیامی هم که امام خمینی به مجلس اول دادند، بزرگترین سند این ادعای بنده است. امام خمینی خیلی مصر به حضور مردم در انتخابات بودند و از نمایندگان مجلس هم خواستند طوری عمل کنند که این انقلاب مقبول مردم واقع شود.

در قضیه عزل آقای بنی‌صدر هم امام خمینی شخصا دخالتی نکردند و موضوع را واگذار به مجلس کردند و گفتند مجلس باید برای عزل آقای بنی‌صدر رای بدهد. در حالی که شرعا، قانونا و اخلاقا می‌توانست حکم تنفیذ خود را از آقای بنی‌صدر بردارد.

مطلب بعدی این است که امام تاکید داشت همه کارها به مجلس و رای مردم واگذار شود. حتی موضوع گروگانها را هم به مجلس واگذار کرد.چرا امام خمینی این‌گونه عمل می‌کرد؟ او هدفش از این کارها این بود که چهره اسلام را چهره آزادیخواهانه و مردمی نشان بدهد. و امروز ما داریم از این دو منظر لطمه می‌خوریم. چهره دین توسط برخی‌‌ها دارد به مردم مخدوش نشان داده می‌شود. قدرت ایمانی مردم را دارند تضعیف می‌کنند.

مطلب دیگر که امام خمینی خیلی مقید بود که اسلام عزیز بماند، چندین جا می‌فرماید به من خادم بگوئید. رهبر نگوئید. او می‌‌خواهد بگوید در اسلام همه خادم هستند. خادم به دین و ملت. مطلب دیگر اینکه امام خمینی مقید بود همه کارها را واگذار کند به نخبگان و خبرگان. می‌گفت خبرگان بیایند جلو و کارها را انجام دهند.

مسئله بعد که خیلی باز جالب‌تر است ایشان می‌‌خواست ارتباط ایران با همه دنیا حفظ و برقرار باشد. البته چند قدرت را همیشه می‌کوبید آمریکا و انگلیس را. روسها هم بعدها زائل شدند. اجمالا می‌خواهم عرض کنم امام مقید بود چهره اسلام و انقلاب را حفظ کند. الان چه اتفاقی افتاده است که برخی تلاش می‌کنند چهره اسلام را مخدوش کنند؟

روزی نیست که پدرها یا مادرها به نزد بنده نیایند و از من نپرسند با فرزندانمان که دین باور نیستند چه کنیم؟ گریه می‌کنند. شوخی نیست. باید به این مسئله حساس بود. توجه کنید که پدر چاقوکش و منحرف پیش من نمی‌آید تا ازبی‌دینی فرزندش گلایه کند. پدر و مادرهائی متدین می‌آیند و گله می‌کنند و از من راه و چاره می‌خواهند تا فرزندشان دین‌دار و دین‌باور تربیت شود. چرا این جور شد؟ چرا به اینجا رسیدیم؟ شما عکس یک آدم را بردارید و کاریکاتور کنید. کاریکاتور همان عکس است. بزرگ و کوچک کردن عکس و آن را از تناسب انداختن می‌شود کاریکاتور. دشمن هم دارد یک کاریکاتور از اسلام را به عنوان اسلام نشان می‌دهد. افراط و تفریط می‌شود کاریکاتوری از اسلام. هر کس که به دین لطمه می‌زند، دشمن اسلام است. من اسم نمی‌خواهم ببرم، خود مردم بروند پیدا کنند. کسانی که افراط و تفریط می‌کنند دشمن اسلام و انقلاب هستند. تندروهای افراطی دشمن اسلام و انقلاب هستند. اسلام دین عطوفت و عقلانیت است. مردم را نمی‌توان با زور به عبادت و تقوا دعوت کرد، مردم را باید با عمل صالح و ساده‌زیستی و دوری از افرطی‌گری و تندروی به اسلام خواند.

مسئله بعد من اقتصاد است. ما در دوران جنگ و انقلاب، این مملکت را با نفت بشکه‌ای 7 دلار اداره کردیم. چه شد در دولت قبلی نفت با 150 تا 200 دلار فروخته شد، و مشکلات ما حل نشد و اضافه هم شد؟ از امام جعفر صادق(ع) روایت داریم که می‌فرمایند هرگاه اجناس گران شوند و مردم بی‌پول شوند، راستگویان، دروغگو می‌شوند. فشار اقتصادی به ‌مردم، به دین آنها لطمه می‌زند.

مسئله بعدی علما هستند. علما باید ساده‌زیست باشند. باید زندگی ساده داشته باشند. من با هیچ کس تعارف ندارم. بیش از ده مورد همین اخیراً به من گزارش از بی‌توجهی برخی علما نسبت به ساده‌زیستی داده‌اند. ساده‌زیستی چرا از علما رخت بربسته است؟ همین اخیراً یک خانم دکتر و آقای مهندس آمدند برای حساب خمس سال خود. آنها اعتراف می‌کردند که حاضر نیستند خمسشان را به جایی غیر از اینجا بدهند و گلایه‌شان از عدم ساده‌زیستی بود. می‌گفتند حرف و عمل برخی از علما و روحانیون یکی نیست. تناقض وجود دارد. فکر نکنید چون رئیس شده‌اید می‌توانید هر هزینه‌ای را انجام دهید. من از همه آقایان که با برخی از آنها هم دوست و رفیق هستم گله می‌کنم. وقتی اخلاق نباشد و ساده‌زیستی نباشد و تندخویی باشد و درد دل گوش نکردن باشد، آیا به مقصد می‌رسیم؟ هی می‌گویند من... امام خمینی می‌فرمایند «من» شیطان است. خیلی از حرف‌ها در مملکت گفته می‌شود و می‌گویند به نظر من. تو کی هستی نظر می‌دهی؟ نظر دین باید در مملکت جاری باشد. هی نظر من، نظر من، می‌کنند.

مطلب بعدی، درباره دعواها و درگیری‌ها است. نمی‌خواهم اسم کسی را ببرم. آیه صریح قرآن است. خداوند می‌فرماید: تنازع نکنید که سست می‌شوید. خدا می‌داند اگر بدون دعوا، هر گروهی و هر فردی، با آرامش با هم صحبت کنند، حق پیدا می‌شود. با تعصب، باطل ظهور می‌کند. مطلب دیگر، این است که ما در عرصه بین‌المللی تا حالا، تا حدودی موفق بوده‌ایم. امروز نسبت به دولت بی‌احترامی می‌شود. یک نکته‌ای که خیلی مهم است و برایتان می‌خواهم عرض کنم. خواهش می‌کنم از همه کسانی که قلم دارند، یا تربیون دستشان است، هر آنچه می‌خواهند بفرمایند اول بسنجند و بعد بفرمایند. بفهمند و بفرمایند. نفهمیده حرف نزنند. خیلی از حرکات انجام می‌شود، که ما نمی‌دانیم چیست؟ چرا بیجا حرف می‌زنید؟ در اختلافات باید با مهربانی نظر داد، نه با تندی و بی‌ادبی.

توسعه فرهنگی، توسعه اقتصادی و توسعه سیاسی را نباید با هم قاطی کرد و همه آنها را به هم ریخت. همه اینها در جای و جایگاه خود باید انجام شود.

در پایان عرایضم عرض می‌کنم به همه، به همه آقایان و خانم‌ها، به آنهایی که در ابتدای انقلاب مورد توجه امام خمینی بودند، به آنها توجه کنند. به آنهایی که ریشه‌دار هستند به اینها توجه کنند. به آنهایی که برای خدا کار می‌کنند، توجه کنند. امروزه تحمل شنیدن حرف حساب در میان بعضی‌ها کم شده است. پرگویی و پرحرفی زیاد شده است. بخصوص در جامعه. تهمت زدن آسان شده است. رفع تهمت مشکل شده است. عقل گرایی به محورگرایی تبدیل شده است. انحطاط زندگی و انحطاط اخلاقی فراوان شده است. بپذیریم که برخی از کارها انجام می‌شود، اما دیر انجام می‌شود. به برخی از اشتباهات و خطاها اعتراف می‌کنند، ولی دیر اعتراف می‌کنند. بعد از روز عاشورا،‌ در کربلا، خیلی‌ها پشیمان شدند. ولی چرا فقط اسم حربن یزید ریاحی زنده است؟ برای اینکه حر زود پشیمان شد. همه ما قبل از مردن باید پشیمان بشویم. دم مردن همه پشیمان می‌شوند.

من 6 تا قاضی سراغ دارم که در اول انقلاب خیلی تند بودند و قبل از بیماری‌شان پیش من آمدند و یا من رفتم عیادتشان. بعضی از آنها از من خواهش کردند و من رفتم دیدنشان. آنها اظهار عجز از گذشته و عذرخواهی از نصیحت‌های من می‌کردند. من قابل این حرف‌ها نیستم، ولی اخلاقاً، در گذشته، خیلی به این آقایان تذکر می‌دادم. دقیقاً نامه به آنها می‌دادم. آبرویشان را نمی‌بردم. می‌رفتم پیش خودشان و می‌گفتم نوکرتم، چاکرتم، این کارها را نکن. حتی تلفنی هم نمی‌گفتم. می‌گفتم دقت کنید، تا بی‌عدالتی نشود. از آقایانی که فوت شده‌اند، شش تایشان من را خواسته‌اندو اظهار پشیمانی کرده‌اند. گریه کرده‌اند. ولی چه فایده. کار از کار گذشته است. به قضات عالی رتبه عرض می‌کنم که نکنند کاری که وقت مردن پشیمان شوند. فکر نکنند همیشه زور دارند. زور هم از دست آدم می‌رود.

نکته بعدی این است که برای مسائل مهم کشور تصمیم‌گیری نکنید، دعوا نکنید. مسائل مهم را رهبر تصمیم‌گیری می‌کند. خیلی از کارها طبق قانون اساسی به عهده رهبری است. بیخود دخالت در کارها نکنید و دعوا راه نیندازید.

خیلی چیزها معضلات کشور نیست، بعضی‌ها نیآیند برای کشور معضلات درست کنند. خیلی چیزها معضل نیست، شما معضل درست می‌کنید.مملکت این قدر که تندروها می‌گویند معضل ندارد. برای مملکت معضل درست نکنید. بسیاری از این آقایان در انقلاب نبودند. تعارف هم نداریم. در حاشیه هم نبودند. این دسته از آقایان نمی‌توانند باور کنند که به این پست و مقام‌ها رسیده‌اند. دائم می‌خواهند کمبودهایشان را با خودنمایی جبران کنند. هی می‌خواهند خودشان را نشان بدهند. حفظ نظام واجب است. حفظ دستاوردهای انقلاب واجب است. من دوران پهلوی اول و پهلوی دوم را دیده‌ام. دیده‌ام که دارم عرض می‌کنم. بچه نیستم. دستاوردهای انقلاب را باید حفظ کنیم. رهبری و مرجعیت دینی را باید حفظ کنیم. در مساجد، در مجلس، در هیئت‌ها دقت کنند حرف‌هایی زده نشود که باعث تحریک مردم شود. آبروریزی نکنید. خداوند بنا دارد کسانی را که با آبروی مردم و بزرگان نظام بازی می‌کنند، بی‌آبرویشان کند. حرمت‌ها را باید حفظ کنیم. حرمت و حریم باید حفظ شود. بسیاری از آدمها بدون اطلاع قبلی تهمت می‌زنند.

تذکر دیگری هم به مسئولین می‌خواهم بدهم. آقایان و خانم‌ها و نویسندگان و گویندگان، همه و همه؛ ابرقدرتها، دشمنان ایران و اسلام، یکی از کارها و توطئه‌هایشان این است که افرادی را در داخل کشور، نسبت به امور جزیی، تحریک می‌کنند. به حرکت در می‌آورند. این افراد باید بفهمند در هر موضوعی،‌ به اندازه ضرورت، باید تحریک بشوند و سخن‌پراکنی و فعالیت کنند. با این کارها دشمن شاد نشوید. دشمن را از تحریکات بی‌جا و سخنان تحریک‌آمیز خوشنود نکنید. گاهی چیزهایی را مطرح می‌کنند که نیست. به آنچه نیست، مردم را گرفتار نکنید.

سر قبری فاتحه می‌خوانند که درون قبر اصلاً مرده‌ای نیست. مردم را دنبال نخودسیاه نفرستید. کاری نکنید که آمریکا و انگلیس ما را دنبال نخودسیاه بفرستند. مواظب باشید دشمن، شما را دنبال نخود سیاه نفرستد. هشدار می‌دهم شما را به حق حق، حفظ نظام کنید، حفظ دستاوردهای نظام بکنید. ستون‌های انقلاب را حفظ کنید. دینداران واقعی را بشناسید. از تملق‌گویی به درست کاری و صداقت گویی سوق پیدا کنید. از شما متشکرم که این امکان را برای من فراهم آوردید تا پیام خود را به ملت شریف و مسلمان ایران برسانم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۵
در انتظار بررسی: ۴۷
غیر قابل انتشار: ۳۸
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
11
529
آفرين تو دهني زد به احمدي نژاد
پاسخ ها
اردشیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
از این نوع حرفها تو زمان ضرغامی از تلویزیون خیلی خیلی کم داشتیم. چون جناب ضرغامی عاشق بگم بگم بود و برای برنامه دیروز امروز فردا و شناسنامه کلی انتن و پول خرج میکرد تا حسابی به مخالفان طیف خودش تهمت و افترا بزنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
تفسیر به رای نکن اخلاق مدار باش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
7
546
الان تندروهای مجلس این بنده خدا رو فتنه گر می خوانند
BAHRAM
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
3
26
من دیگه حرفی ندارم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
5
20
فقط غر زدن فایده نداره
ناصر هشترودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
6
463
درود بر شما حاج اقای عزیز که همیشه حرف حق زدید .قابل توجه دلواپسان دروغین
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
4
372
همیشه معتدل و حقگو هستند ایشان...خدا نگهشون داره...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
با پوزش از علما ایشان یاد روحانیون دوران انقلاب را در اذهان زنده کرد. فقط و فقط نگران مردم بودند.در میان مردم بودند.ذلشان برای مردم میطپید. خلاصه که حاج آقا را خدا حفظ کند انشاءالله.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
2
268
سلام خدا برشما باد براستي كه كساني كه به نام دين و اسلام حق مردم رو ميخورند و دست در كيسه بيت المال ميكنند دشمن اسلام وانسانيت هستند
سیدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
1
30
خداحفظ‌کند‌این‌آقاسیدطباطبایی‌را‌که‌آدم‌بااخلاصی‌است‌،‌به‌همین‌
جهت‌صحبت‌هایش‌به‌دل‌می‌نشیند‌ازدوران‌طفولیت‌خودم‌،می‌شناسم
ازکسانی‌بود‌که‌تحت‌تعقیب‌ساواک‌‌درژیم‌شاه‌بود‌ومدتی‌رازندگی‌مخفی‌
داشت‌وچه‌بسا‌اگر‌دستگیر‌می‌شد‌به‌اعدام‌ویاحبس‌ابد‌محکوم‌می‌گردید
السابقون‌امثال‌ایشان‌هستند‌که‌واقعا‌دلسوز‌این‌نظام‌ومردم‌هستند‌نه
یک‌عده‌افراد‌تازه‌به‌دوران‌رسیده‌ی‌دلواپس‌که‌به‌دنبال‌خوشه‌چینی
هستند.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
8
221
درود بر انتخاب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
5
298
به خدا قسم حرف دل مردم و زدی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
21
احسن، اما چه عاملي باعث شده كه اين جريان تندرو ميدانداري مي كند!!؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
16
درود برعالمان عاملي كه حجتهاي خدابرروي زمين هستند و مسير حق و درستي را به مردم نشان مي دهند تا در آخرالزمان مردم دچار دجالهاي زمانه خود نشوند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
28
1
حرف حاج آقا درسته!

الان اين رئيس جمهور ما اصلا تحمل انتقاد رو نداره!
saeid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
17
درود بر این سید عزیز حرف دل مارو زدی بعضی سایت ها حسابی افتادن به خودشون بگن رحیمی اصلاح طلب بوده خخخخخخ متاسفم براشون چقدر به این دنیا دل بسته اند امام خمینی صحبت هاشون همیشه بود مملکتی که دروغ فساد باشه رو به نابودی میره متاسفم
روح الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
1
15
سلام انتخاب که انتخاب واقعی میلیونها ایرانی هستی
لطفا در خصوص سفر استانی اقای روحانی به اصفهان بیشتر اطلاع رسانی کنید. با تشکر
جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
12
دمت گرم آمو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
14
به این میگن آخوند روشن فکر دمت گرم حاجی حرفات عین دل مردمه
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
13
میان ماه ما تا ماه گردون تفاوت از زمین تا اسمان است
حرفی که از دل گفته بشه ، قطعا به دل هم مینشیند، چقدر لذت بردیم از صحبتهای حاج اقا...
ايراني مسلمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
11
احسنت...


درود بر سيد خدا....
آرزومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
12
آفرين به تنها كسي كه در زمان دولت قبل هم حرفهايش را زد.
واقعا" برخي روحانيون فكر ميكنند با پيروزي انقلاب ديگر وظايف تاريخي ايشان به سر آمده ؟ يك روحاني واقعي هميشه بايد ظلم ستيز باشد در هر دولت و نظامي بايد حرف حق را بگويد و انتقاد و روشنگري نمايد.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
14
ایشان مصداق عالم خدا ترس می باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
11
درود خدا ورسولش بر این عالم آزاده
مجیدکازرون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
12
خدارحمت کنه اموات شماراقابل توجه نمایندگان پول گرفت ازرحیمی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
16
چرا چنين آدمي نبايد امام جمعه تهران باشه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
9
lمرسي حاج آقاي خدا عمرباعزت بشما عطاء كند كه حرفهاي زيبا وبه حقي زديد . سيد دوست داريم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
14
4
این آقا هم یه طرفه قاضی میره فقط به نفع اصلاح طلبان حرف میزنه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
14
سیدی و سروری
آفا سیدمهدی طباطبایی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
15
باعناوین ارتباط با امریکا رقبای خود را حذف میکنید.حالا هرچه به سرمردم میاد به جهنم .مردم خواهان حل موضوع هسته ای هستند. مردم انتظار دارند با برنامه ریزی مشکلات حل شود،و اگر قرار بود با شعار مشکلات حل شود در دوره گذشته بیشترین شعار در تاریخ کشور برای مبارزه با فساد داده شد اما بیشترین فسادها و بزرگ ترین فسادهای قرن اتفاق افتاد.ما طرفدار این نیستیم که مردم یک وعده غذا بخورند و این حرف سخن خوبی نیست. در این سال ها شعار زیاد داده شده است و ما هم بخشی از زندگی خود را با شعار گذرانده ایم، تصریح کرد: مسایل پیچیده نیاز به تدبیر و برنامه ریزی دارد هیچ وقت برای عبور از این مسایل نباید کسانی دولت را وادار کند که با یک سری شعار مردم را سرگرم کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
12
درود بر حاج آقا طباطبایی عزیز که همیشه حرف حق را مي گويد ، زنده باد افراديكه از روي عقل و منطق سخن مي گويند و هميشه اعتدال را در زمان اظهار نظر نمودن رعايت مي نمايند .
مجیدالدین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
1
13
آبروی دیگران را نریزید خداوند بنا دارد کسانی را که با آبروی مردم و بزرگان نظام و انقلاب بازی میکنند بی آبرویشان کند. ) خدا میداند که چقدر به این جمله ایشان ایمان دارم .
ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
13
درود خدا بر شما اولاد پیامبر ای کاش دها مثل شما ومطهری داشتیم با این زیبایی مردم ومسئولین را دعوت به ارامش ووحدت میکنید ای کاش شما نماز جمعه میخوانید
نسل انقلاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
12
تاانقلاب شدعده ای به اسم تحصیل سالهارفتنداروپاوبعدازسالهابرگشتندومقام ومنصب گرفتندعده ای هم که اصلن درانقلاب نقشی نداشتند.بچه های انقلاب شهیدشدندآنهاهم که ماندندفقط غم وغصه خوردندحاج آقا خداخیرت بدهد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
11
درود بر انسان فهمیده وانلاین.
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
7
همان طور که ایشان فرمودند باید در خط ولایت بود و از حزب بازی و جناح بازی دوری کرد باید برای خدا و اسلام کار کرد که اگر این گونه شد هم در دنیا و هم در آخرت رستگاریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
1
8
درودبرشمااگرشیعه همیشه ماندگارشده است به واسطه وجودمردان حق پرستی چون شماست درکسوت روحانیت ماناباشید
اعتدال ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
11
کسانی که مورد خطاب آقای طباطبائی هستند ، گوش به حرف هیچکس نمیدهند .
مگر رهبر نظام هر بار به اینها نصیحت نمیکند ؟
اصلا گوش شنوا ندارند . اینها چون تبدیل شدند به کانونهای قدرت ، هیچ کس جز خدا زورش به این افراد نمیرسه . ولی به قول حاج آقا یه روزی همه این قدرت و باند و پول هم از بین میره . وای به حالشون آنروز ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
9
این ادم خیلی پاک سیرت است . مرحبا این نمونه یک روحانی واقعی است . ایت الله هاشمی و ایشان را دوست دارم چون صداقت دارند و صبور هستند
احمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
5
جناب طباطبايي حق ميگويي اما چرا در لفافهء زمان در لفافهء نصيحت كردن ديگر گذشته.گر قرار بود به اين شكل اصلاحي انجام پذيرد فكر نميكنيد زمان كافي بود؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
10
این بزرگوار خار چشم دلواپسان است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
7
باید به شما آفرین گفت که گوشه ای از حال وروز این کشور را گفتی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
9
درود و صد درود به ایشان و ضمیر پاکشان. ایکاش حداقل هفته ای یکبار ایشان بجای آقای ازغدی در صدا و سیما مسئولان و مردم را نصیحت کنند.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
8
حاج آقا قربان جدت از این حرفها زدید که دیگردر تلوزیون شمارا زیارت نمی کنیم.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
7
ایشان یکی از معدود افرادی است که اکثر مردم احترام ویژه ای هم رای خودشان و هم برای حرفهایشان دارند بدلیل اینکه نه چپی است نه راستی و همیشه حرف حق میزنند . خدا ابشان را حفظ کند چقدر از این سخنان در زمان احمدی نژاد میزدند ولی دولت توجهی نمی کرد.
رائفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
8
درود بر حاج آقا طباطبایی
احمد زارع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
7
سلام بر سید عزیز! دست مریزاد. حرف دل مردم همین است. خداوند به کلامتان برد وسیع تر بدهد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
8
مرد بزرگ ! همیشه حرف دل مردم را زدی .
مجتبی زارعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
7
سلام حرف حق قیمت ندارد خدا یا انسان با خرد باید 1000سال عمرکند سلمت باشی
تاش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
12
سلام خدمت حاج آقا واقعا گل گفتی . میخوام بدونم این رسایی..... چه نقشی تو انقلاب داشته ؟
رضا زنجانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
16
سید دوست داشتنی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
15
یکی اینو به آقای مصباح بگوید
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
8
خیلی آموزنده بود. ممنون از انتخاب
ان قسمت که در مورد شش قاضی پشیمان , خیلی تکان دهنده بود.
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
13
درود بر سید عزیز و دوست داشتنی
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
6
باسلام خدمت عزيزومهربان أمت اسلام سخنانتات خدا پسندانه ومورد مرضي خداوند بود بدون نيش وكنايه سخن رانديد خداوند بشما خير عظيم عنايت فرمايد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
9
مشکل اینجاست که وقتی از آقایونی که در انقلاب نقشی نداشتند سؤال می‌شود که چرا علیرغم نظر امام جشن نیمه شعبان گرفتید و در ده سال حضور امام شما هیچ حکمی از ایشان نداشتید، مدعی مأموریت کار فرهنگی می‌شوند و متأسفانه از جانب برخی محترمین هم با شهید مطهری مقایسه می‌شوند.
در کمال احترام باید بگوییم که ما چشم و گوش و عقل خودمان را با نقل عوض نمی‌کنیم.
خسرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
8
شیر مادر حلالت حرف دل مردم را زدی خداوند عمر با عزت به شما عطا فرماید این ملت پشتیبان افرادی همانند جنابعالی هستند خداوند به شما جزای خیر بدهد
خسرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
13
قربان کلامت که همیشه حق میگویی و در قید و بند مال دنیا نیستی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
1
7
مصداق آیه شریفه "ان تتقوالله یجعل لکم فرقانا"
بابک خرم دین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
1
14
خدا حفظش کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
7
کاش می شد این مرد خدا را تکثیر کرد. گاش می شد حرفهای او را قاب طلا گرفت و ستایش کرد
من که این حرفها را می زنم فقط یکی از آحاد ملتم و نه چیز دیگر اما حرف دلنشین اثر خود را به جا می گذارد
ما را چه شده است ؟ چه اتفاقی افتاده است که دیگر حماسه های یکرنگی و و باهم بودن رنگ باخته اند؟ اگر نمیدانید من می گویم: وامصیبتا پای اسکناس در میان است. خدایا به دادمان برس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
0
15
آقای طباطبائی عزیز ، جانا سخن از زبان ما میگوئی ، پاینده باشی. بالاخره شما خرف دل این مردم را بر زبان آوردید. در کامنتی به خودکار مرحوم شهید رجائی اشاره شده که 2 تا خودکار داشتند. یکی با پول شخصی برای امور شخصی و یکی از اموال دولتی برای امور کشور. آن مسئولان کجا رفتند؟ قرار ما با آنان همان بود که بر قول خودشان پایبند ماندند. اینها اما نه دلی بر ملت میسوزانند و نه تلاشی برای رفاهشان. سید عزیز کمر مردم زیر بار فشار تورم و گرانی و انزوای سیاسی و تحریم و ....... هزار درد بی درمان دیگر خرد شده. آقایان اصلآ تا همین چند سال پیش نامی از آنها نبود. امروز اما آمده اند و بیشتر از همه انقلابی شده اند و انقلابیون شناخته شده 50 سال اخیر را به چالش میکشند و مردود میدانند. درد بزرگی است استاد گرامی. دغدغه آنها دغدغه خودشان است و هزار مسئله دیگر که در اینجا جای اشاره به آنها نیست. سید بزرگوار ، خدا پدر و مادرت را بیامرزد. چه آرامشی گرفتم از همین چند کلام کوتاهی که فرمودید. شما را بخدا زبان حال این مردم درمانده باشید.
تقریبا ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
1
12
انچه ازدل براید لاجرم بردل نشیند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
1
9
ساده ذلان و ذلسوزان اول انقلاب را خانه نشین کرده اند. آنقدر من من کردند و گفتند که بزرگان اول انقلاب فراری شده اند. تهمتشان زدند. اتهام انحراف چسباندند. شما بگوئید بیایند .بگوئید مردم آنها را میخواهند. مردم کسانی را میخواهند که در اول انقلاب و در کنار آمام راحل(ره) پیمان بستند. خیلی از اینها چند سالی است پیدایشان شده. اصلآ سن خیلی از آنها به انقلاب و انقلابی بودن قد نمیدهد. اما خودشان را انقلابی تر از همه میدانند. انقلابیون شناخته شده و شکنجه دیده ساواک را قبول ندارند. خلاصه بد روزگاری شده حاج آقا. خیلی بد روزگاری شده.
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
9
0
دانایان فقط در حاشیه حرف بزنن چه فایده بین این هیاهو و جنگ وجدال بر سر مقام وپول این حرفا به دل که هیچ به گوش کسی هم نمی رسد .وای بر ما.من یکی غیر رهبر به هیچ کدوم اعتمادی ندارم دیگران خود دانند
امرایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
0
11
جانا سخن از زبان ما میگویی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
0
9
خدا رو شکر امثال ایشان هستند وگر نه همین یه ذره اعتقادات مردم هم به باد رفته بود
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
1
7
بعد از مدتها يك حرف حساب هم شنيديم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
1
6
ایکاش بود و باشد گوش شنوائی!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
0
11
خدا پشت وپناهت
منیری
|
United States
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
1
7
بخشی از حرف هاشون کاملا درست و بخش دیگرش کاملا غلط بوووووووووود
مملکت بیش از اون حدی که فکرشو کنیم مشکل داره
جوری که دولت امروز در وضعیتی قرار گرفته که به معنای واقعی فلج شده !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
0
8
درود بر انسانهای مستقل و آزاد با ایمان ولی افسوس که نتوانستید در این چند سال تاثیری بر اخلاق و رفتار ناپسند عده ای بگذارید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
0
16
درود بر شرفت که منطقی سخن می گویید. سخنی که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند.
ربیعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
1
12
روحانی و دیندار واقعی ایشون سید بزرگوار هستند ای کاش گوش شنوایی باشد.چه بر سر این انقلاب با این همه شهید آورده اید
نظرات بینندگان