arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۸ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۳

بیانیه بان‎کی‎مون در حمایت از حقوق مردم فلسطین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به این که به رغم نامگذاری سال 2014 به عنوان سال همبستگی با مردم فلسطین، این سال یکی از دردناک ترین سال های زندگی مردم فلسطین بوده است، خواستار تلاش های بیشتر جامعه جهانی برای احقاق حقوق مسلم فلسطینیان شد.

در سیصد و شصت و هشتمین نشست شورای اجتماعی اقتصادی سازمان ملل ' اکوسک ' که روز سه شنبه درمقر این سازمان درنیویورک برگزار شد، معاون دبیرکل سازمان ملل متن بیانیه بان کی مون دبیرکل سازمان ملل را درحمایت از حقوق مردم فلسطین قرائت کرد.

دبیرکل سازمان ملل در این بیانیه با اشاره به وقایع دردناک ناشی از حمله نیروهای صهیونیستی به نوارغزه در تابستان سال گذشته و کشتار بی رحمانه مردم غیر نظامی این سرزمین تاکید کرد، همزمان با نامگذاری سال 2014به سال همبستگی با مردم فلسطین جهان شاهد خشونت ها و کشتار های بیشتری درحق آن ها بود.

وی بر این نکته تاکید کرده است که در اثر جنایت هایی که درسال گذشته درحق مردم فلسطین صورت گرفت، هم اکنون ما شاهد زندگی اسفبار شمار زیادی از این مردم در سرزمینی ویران وتحت محاصره هستیم.

بان کی مون در این بیانیه درگیری های تابستان گذشته غزه را موجب سرایت تنش ها و نا آرامی ها به کرانه باختری رود اردن و شعله ور شدن آتش جنگ های مذهبی در منطقه و جهان دانسته و غفلت و بی توجهی جامعه جهانی ومسئولان دولت خودگردان فلسطینی و سران رژیم صهیونیستی را عامل اصلی شکست مذاکرات صلح فلسطین ذکر کرده است.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه از تلاش کشورهای عضو این سازمان از جمله اتحادیه کشورهاتی عرب و سایر گروه های فعال سیاسی برای حل مسالمت آمیز بحران فلسطین قدر دانی کرده است.

وی با تاکید مجدد بر حمایت خود از حقوق مسلم مردم فلسطین از اعضای شورای اجتماعی اقتصادی سازمان ملل خواسته است تا از هیچ تلاشی برای تحقق حقوق و آرمان های این مردم دریغ نکنند.
نظرات بینندگان