arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۶ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۳

بشار اسد در ديدار نماينده دبيرکل سازمان ملل: از طرحي که به حل بحران کمک کند حمايت مي‌کنيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئيس جمهور سوريه مي‌گويد دمشق از طرحي که به حل بحران کمک کند حمايت مي‌کند.

بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه امروز چهارشنبه (22 بهمن) با استفان دي ميستورا نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل متحد در امور اين کشور و هيئت همراه ديدار کرد.

در خلال اين ديدار درباره جزئيات جديد طرح دي ميستورا براي توقف درگيري‌ها در حلب در فضايي مثبت و سازنده بحث و گفتگو شد.

بشار اسد در اين ديدار با اشاره بر بر علاقمندي کشورش بر حمايت از هرگونه طرح يا فکري که به حل بحران کمک کند و جان شهروندان را حفظ کند، بر ضرورت فشار بر کشورها براي اجراي قطعنامه شماره 2170 و 2178 شوراي امنيت سازمان ملل متحد مبني بر توقف حمايت‌هاي مالي از تروريست‌ها و اعزام آنها به سوريه تأکيد کرد.

از سوي ديگر استفان دي مستورا نيز ابراز اميدواري کرد که همه طرفهاي درگير از پيشنهاد وي مبني بر بازگرداندن امنيت به شهر حلب به عنوان نقطه آغاز بازگرداندن امنيت و ثبات به همه مناطق سوريه حمايت کنند.

در اين ديدار وليد المعلم وزير خارجه سوريه، بثينه شعبان مشاور سياسي و رسانه‌اي رياست جمهوري، فيصل مقداد معاون وزير خارجه، و احمد عرنوس مشاور وزير خارجه اين کشور حضور داشتند.

نماينده دبيرکل سازمان ملل متحد در امور سوريه دوشنبه (20 بهمن) به منظور ديدار با مقامات سوري، وارد دمشق پايتخت اين کشور شد.

دي ميستورا با وجود تمرکز بر موضوع توقف درگيري در حلب، در تلاش براي ارائه «نقشه راه » روشني است که مبتني بر حل و فصل بحران سوريه طبق الگوي لبنان است، به اين ترتيب که يک مرکز قدرت با مشارکت همه گروههاي سوريه تشکيل و روند امور به سمت توافق سياسي سوق داده شود تا مقدمات تشکيل دولت وحدت ملي فراهم شود و دولتي تشکيل شود که قانون اساسي را اصلاح کرده و انتخابات سراسري را برگزار کند.

بر اين اساس دي مستورا در واقع نقطه مشترک ديدگاه آمريکا و روسيه يا همان تصميم گيري در مورد آينده بشار اسد با برگزاري انتخابات را مطرح مي کند به گونه‌اي که بشار اسد در روند سياسي حاصل از انتخابات مشارکت داشته باشد.

منبع : سانا
نظرات بینندگان