arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۳

موساد: ايران هيچگاه در پي ساخت بمب اتم نبوده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 پايگاه خبري شبکه الجزيره در گزارشي به نقل از دستگاه جاسوسي اطلاعاتي رژيم صهيونيستي (موساد) نوشت: ايران در حقيقت هيچگاه در پي ساخت بمب اتم نبوده است.

اين پايگاه خبري امروز (دوشنبه) اعلام کرد: موفق شده است گزارش هاي فوق محرمانه زيادي از دستگاه هاي اطلاعاتي جهان را به دست آورد که اين گزارش ها با گزارش هاي اسنودن و ويکي ليکس متفاوت است.الجزيره افزود که به زودي شمار زيادي از اين نوع اسناد و چگونگي ارتباط دستگاههاي اطلاعاتي و جاسوسي کشورهاي مختلف با هم را با همکاري روزنامه انگليسي گاردين منتشر مي کند.

الجزيره اضافه کرد که اين پيام هاي اطلاعاتي و جاسوسي رد و بدل شده ميان نيروهاي اطلاعاتي کشورهاي مختلف در برگيرنده موارد بسيار مهمي است .الجزيره خاطر نشان کرد که به عنوان مثال در يکي اين پيام هاي اطلاعاتي، موساد دستگاه جاسوسي رژيم صهيونيستي يک ماه پيش از سخنراني بنيامين نتانياهو در سازمان ملل به متحدان و همپيمانان خود گفته است که ايران در حقيقت در پي ساخت سلاح هسته اي نبوده، اما نتانياهو پس از اين گزارش اطلاعاتي، ادعا کرد که تهران تنها يک سال با ساخت بمب اتم فاصله دارد و اکنون در حال ساخت آن است .

محور اصلي سخنان نتانياهو در مجمع عمومي سازمان ملل در سال 2012 برنامه هسته اي ايران بود. در اين سخنان او به زعم خود خط قرمزي براي برنامه هسته اي ايران تعيين کرد و در حالي که تصويري از يک بمب فرضي را به حاضران نشان مي داد، گفت که تهران در حال ساخت بمب اتم است و به زودي به آن دست مي يابد . پس از اين سخنراني افراد مختلفي تصوير نتانياهو در حال کشيدن خط قرمز را ويرايش کردند و آن را در شبکه اجتماعي به سخره گرفتند.

بنا بر اين گزارش، انتشار اين اسناد از سوي شبکه الجزيره نشان مي دهد که نتانياهو پيوسته در پي جنجال آفريني ضد ايران بوده و پيش بيني مي شود که با انتشار اين گزارش ها، وي بار ديگر در سطحي بسيار وسي عتر به تمسخر گرفته شود، زيرا دستگاه جاسوسي اين رژيم تاييد کرده که ايران در پي بمب اتم نبوده و غير ممکن است که نخست وزير رژيم صهيونيستي بگويد که از اين گزارش ها اطلاعي نداشته است .
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان