arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۲ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳

هکري که سه ميليون دلار براي آمريکا مي‎ارزد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 آمريکا از سه ميليون دلار جايزه براي اطلاعاتي که بتواند به بازداشت "اوگني ميخائيلوويچ باگاچف"، يکي از مهم ترين مجرمان کنوني اينترنتي خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، وزارت دادگستري آمريکا "اوگني ميخائيلوويچ باگاچف" روسي را به عنوان يکي از مهم ترين مجرمان کنوني اينترنتي معرفي کرده است.

هکري که سه ميليون دلار براي آمريکا مي‎ارزد

وزارت دادگستري آمريکا در بيانيه‎اي اعلام کرد باگاچف که با لقب‌هاي لاکي12345 و اسلاويک نيز شناخته شده است، متهم است مديريت شبکه اي را به عهده داشته است و روي بيش از يک ميليون دستگاه رايانه نرم افزار هک نصب کرده است.

بيانيه وزارت دادگستري آمريکا افزود کاربران برنامه زئوس يا نسخه تحول يافته تر آن موسوم به گيم اور زئوس توانسته اند اطلاعات بانکي را سرقت و کامپيوترهاي مربوطه را تخليه اطلاعاتي کنند.

اين منبع افزود کاربران اين نرم افزار در مجموع بيش از 100 ميليون دلار از حساب هاي بانکي شخصي يا شرکت هاي آمريکايي سرقت کرده اند.

"ويليام براونفيلد"، مسئول همکاري قضايي بين المللي وزارت دادگستري آمريکا در کنفرانسي مطبوعاتي اعلام کرد باگاچف شايد مهم ترين مجرم اينترنتي جهان باشد.

به گفته جوزف دزمارست، معاون مدير بخش جرائم اينترنتي پليس فدرال آمريکا، اف بي آي، يک بانک در فلوريدا که يکي از رايانه هاي آن به نرم افزار «گيم اور زئوس» آلوده شده بود، ناپديد شدن هفت ميليون دلار از يکي از حساب هاي خود را در سال 2012 شاهد بود.

بر اساس اطلاعات دستگاه قضايي آمريکا "باگاچف" در روسيه زندگي مي کند. اف بي آي اطلاعات مربوط به وي را به دستگاه اطلاعاتي روسيه موسوم به اف ب اس، انتقال داده است.
نظرات بینندگان