arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۳

وزير اسرائیلی: شايد جان کري چيزي را که ما درباره برنامه هسته‌اي ايران مي‌دانيم نمي‌داند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزير امور راهبردي رژيم صهيونيستي در پاسخ به اظهارات وزير خارجه آمريکا تاکيد کرد که شايد جان کري آنچه را که ما درباره برنامه هسته‌اي ايران، مي‌دانيم، واقعا نمي‌داند.

به گزارش "اسرائيل نشنال نيوز"، يووال اشتاينيتز وزير امور راهبردي اسرائيل در حالي پاسخ اظهارات وزير خارجه آمريکا را داده است که جان کري قضاوت بنيامين نتانياهو در خصوص برنامه هسته اي ايران را زير سئوال برده است.

جان کري در سخناني پيش از شرکت در نشست کميته روابط خارجي مجلس نمايندگان آمريکا تاکيد کرد که نتانياهو بسيار رک و صريح درباره توافق موقت بين ايران و غرب صحبت کرده ولي در نهايت درباره اين مساله دچار اشتباه شده است.

اشتاينتيز در واکنش به اين اظهارات جان کري گفت: شايد (کري) همه چيز را درباره آنچه ما مي دانيم، نمي داند. ما همه چيزي را که لازم است، مي دانيم و يک تصوير عالي از مذاکرات داريم.
وي در ادامه افزود: اسرائيل در تماس نزديک با تيم هاي مذاکره کننده است که نمايندگاني در مذاکرات هسته اي با ايران دارند.

اشتاينيتز در ادامه مدعي شد که اطلاعاتي که اسرائيل تاکنون به دست آورده، علت اصلي نگراني ما است. روابط بين آمريکا و اسرائيل يک دارايي راهبردي است ولي زماني که مساله امنيت اسرائيل به ميان مي آيد، ما براي مبارزه نيز آماده هستيم.

وزير امور راهبردي اسرائيل در خصوص سخنراني هفته آينده نتانياهو در کنگره آمريکا نيز گفت: اين يک مساله حساس براي موجوديت ما است، بنابر اين بايد هر تلاشي را براي جلوگيري از دستيابي به توافق انجام دهيم يا حداقل مانع از رسيدن به يک توافق بدتر شويم.

تصميم نتانياهو براي پذيرش دعوت بينر رئيس کنگره آمريکا براي ايراد سخنراني عليه مذاکرات هسته اي با ايران با مخالفت هاي زيادي در آمريکا روبرو شده است. اين اقدام نتانياهو همچنين موجب افزايش تنش در روابط واشنگتن و تل آويو شده و کاخ سفيد آن را نقض پروتکل از سوي رئيس کنگره ارزيابي کرده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان