arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۳

بلاتر: جام جهاني 2022 به خاطر گرمی هوای قطر، حداکثر تا 18 دسامبر پايان يابد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سپ بلاتر رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال گفت مسابقات نهایی جام جهانی که قرار است در سال 2022 در قطر برگزار شود باید حداکثر تا هجدهم دسامبر آن سال برگزار شده باشد.

به گزارش انتخاب، بلاتر این اظهارات را هنگام ورود به ایرلند شمالی به منظور حضور در نشست شورای فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) بیان کرد و گفت این دیدگاه را به کمیته اجرایی فیفا که ماه آینده تشکیل جلسه خواهد داد پیشنهاد خواهد کرد.

کنفدراسیون فوتبال اروپا این هفته اعلام کرد مایل است جام جهانی 2022 قطر در تاریخ 26 نوامبر آغاز و تا 23 دسامبر یعنی دو روز پیش از کریسمس به پایان برسد.

بلاتر به خبرنگاران گفت: «قطعا جام جهانی تا 23 دسامبر ادامه نخواهد یافت. باید مسابقات تا 18 دسامبر پایان یابد. من با ادامه یافتن مسابقات تا تاریخ 23 دسامبر مخالف هستم».

گروه کاری که فیفا برای بررسی زمان برگزاری جام جهانی 2022 تشکیل داده است روز سه شنبه گذشته پیشنهاد کرد مسابقات جام جهانی به علت گرمای شدید هوا در ماه های ژوئن و ژوئیه در قطر، در ماه های نوامبر و دسامبر برگزار شود. باشگاه های بزرگ اروپایی به ویژه باشگاه های دسته برتر انگلیس از مخالفان سرسخت برگزاری جام جهانی در زمستان هستند.

بلاتر درباره این مخالفت ها گفت، ما هنوز هفت سال برای آماده شدن وقت داریم و اگر نیت ها خالصانه باشد به راه حلی دست خواهیم یافت و همه راضی خواهند بود.
نظرات بینندگان