arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۳

عبدالله دوم: داعش با نزديک شدن به اردن در حق خود جنايت کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 پادشاه اردن با تاکيد بر اينکه داعش با نزديک شدن به اردن، دچار اشتباهي بزرگ شد و در حق خود جنايت کرد، گفت: اقدام شنيع داعش در حق خلبان ما باعث وحدت جهاني و نيز همبستگي داخلي در اردن شد و اين گروه بايد منتظر جنگ جهاني سوم عليه خود باشد.

عبدالله دوم، پادشاه اردن در گفت‌وگو با شبکه خبري سي‌ان ان آمريکا که مشروح آن يکشنبه پخش خواهد شد، گفت: جنايت داعش در حق معاذ الکساسبه، خلبان نيروي هوايي اردن باعث شد ملت ما همه زير پرچم کشور جمع شوند و با اتحاد در مقابل اقدامات پست و شنيع اين گروه تروريستي بايستند. داعش مي‌خواست با قتل الکساسبه، ترس و وحشت را در دل مردم اردن بياندازد اما نتيجه آن کاملا برعکس شد. در گذشته نيز همين گونه بوده و اگر نگاهي به تاريخ اردن بياندازيد مي‌بينيد که ما پاسخ کساني را که عليه ما اقدامي انجام دهند، به شدت مي‌دهيم.

وي افزود: اقدام داعش باعث شد جهان متحدتر عليه اين گروه بايستد و افکار عمومي جهان در اين باره موضعي روشن‌تر اتخاذ کرده. همه براي نبرد با داعش آماده‌اند و جنگ جهاني سوم در انتظار اين گروه است.

ملک عبدالله دوم در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه "با کشته شدن معاذ الکساسبه، خلبان اردني چه احساسي پيدا کرديد؟" گفت: من آن ويدئو را نديدم و بسياري از ما از مشاهده اين فيلم خودداري کرديم چرا که آن را شکلي از تبليغات دروغين داعش مي‌دانيم. من ازآنچه رخ داد، بسيار منزجر شدم و مثل خانواده اين شهيد که در مناسبت‌هاي مختلف آنها را ديدم، غمگين شدم.

پادشاه اردن افزود: من براي والدين، برادران، خواهران و هسر وي که تنها پنج ماه از ازدواجشان گذشته بود، به شدت نارحت شدم و به عنوان يک سرباز و عضوي از ارتش عربي و نيروهاي مسلح اردن به شدت خشمگين شدم. معاذ يک سرباز واقعي بود من بر اين باورم که تمام سربازان حال حاضر اردن و سربازان بازنشسته از اين حادثه خشمگين هستند و از اقدام وحشيانه‌اي که اين قهرمان با آن مواجه شد، منزجر هستند.

براساس بيانيه دفتر پادشاهي اردن، ملک عبدالله دوم در اين گفت‌وگوي تلويزيوني، نظرات خود را درباره مسائل متعدد منطقه به ويژه موضوع مقابله با گروه تروريستي داعش ارائه مي‌دهد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان