arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۲۵۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۸ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
واکنش کاخ سفید به لایحه جدید تندروها در کنگره علیه توافق هسته ای:

باید به مذاکره کنندگان آمریکا فرصت داد، نه اینکه آن ها را با مشکل مواجه کرد / اوباما این طرح را وتو خواهد کرد

بر اساس «لایحه بررسی موافقتنامه هسته ای ایران»، متن هر گونه موافقتنامه نهایی با ایران باید حداکثر تا پنج روز پس از دستیابی به این موافقتنامه به کنگره ارائه شود. این لایحه همچنین مانع آن خواهد شد که اوباما بتواند تحریم های تصویب شده توسط کنگره علیه ایران را به مدت 60 روز پس از امضای موافقتنامه، تعلیق یا لغو کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باید به مذاکره کنندگان آمریکا فرصت داد، نه اینکه آن ها را با مشکل مواجه کرد / اوباما این طرح را وتو خواهد کرد

کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، لایحه ای را که اخیرا در سنا معرفی شده است و بر اساس آن، به کنگره اجازه داده می شود در خصوص هر گونه موافقتنامه میان آمریکا و سایر کشورهای مذاکره کننده با ایران درباره توانایی های هسته ای این کشور اعمال نظر کند، وتو خواهد کرد.

به گزارش «انتخاب»، «برنادت میهان» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این باره اعلام کرد: «رئیس جمهور به وضوح اعلام کرده است که اکنون برای کنگره زمان مناسب جهت تصویب قوانین مضاعف درباره ایران نیست. در صورتی که این لایحه به رئیس جمهور ارائه شود، وی آن را وتو خواهدکرد.»

آمریکا و پنج کشور مذاکره کننده با ایران در تلاش هستند تا در پی مذاکرات با این کشور در خصوص محدود کردن برنامه هسته ای آن، در ازای کاهش تحریم های اقتصادی به توافق برسند.

بر اساس «لایحه بررسی موافقتنامه هسته ای ایران»، متن هر گونه موافقتنامه نهایی با ایران باید حداکثر تا پنج روز پس از دستیابی به این موافقتنامه به کنگره ارائه شود.

این لایحه همچنین مانع آن خواهد شد که اوباما بتواند تحریم های تصویب شده توسط کنگره علیه ایران را به مدت 60 روز پس از امضای موافقتنامه، تعلیق یا لغو کند.

میهان در این باره گفت آمریکا «باید به مذاکره کنندگان ما بهترین فرصت برای پیروزی را دهد، نه آنکه تلاش های آنها را پیچیده و با مشکل مواجه کرد.»

مذاکرات میان آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، آلمان، انگلیس و ایران اکنون به مرحله ای حساس رسیده است و موافقتنامه درباره چارچوب اساسی قرار است تا پایان ماه مارس نهایی شود.

«باب کورکر» سناتور جمهوریخواه و رهبر یکی از گروه های متشکل از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات که حامی این لایحه است، در این باره اعلام کرد: «این موضوع ناامید کننده است که رئیس جمهور احساس می کند وی تنها فردی است که از جانب شهروندان کشور ما سخن می گوید.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
بنیامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
1
61
ایول!!!
طیب عالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
1
55
تمام مشکلات دنیا زیر سر افراد تندرو و بی مغز .
گاهی بی مغزهای خارجی و گاهی هم داخلی .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
1
49
بعیده بعد از اوباما دیگه کسی همچین جراتی داشته باشه که جلوی کنگره و تمامی قوانین متداول امریکا در رابطه با صهیونیست ها بایستد واقعا ایران باید فرصت را از دست ندهد
پاسخ ها
حمید اسمانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
میترسم توافق که شد بعد از دو سال که رئیس جمهور جدید از تندروهای امریکا امد روی کار بزنه زیر تمام توافقها و یک بهانه پیدا کنه برای جنگ با ما هر جند که ما ایرانیها مرد روزهای سختیم
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
1
45
جناب آقای روحانی رییس جمهور محترم ایران
آقای اوباما رییس جمهور آمریکا
شما را جون هر کسی که دوست دارین، زودتر توافق را نهایی و امضا کنید. ما دیگه از دشمنی و لجبازی خسته شدیم.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
واقعاً گل گفتي ، مردم ديگه از اين موضوع خسته شدند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
1
11
دولت ایران و شخص رئیس جمهور روحانی باید از این فرصت تاریخی برای عادی سازی روابط با ایالات متحده بهره جوید وگرنه هر شخصی بعد از اوباما با هر حزب و گرایشی توان انجام کارهای وی و جرات ایستادن در مقابل صهیونستها را نخواهد داشت. اوباما هم مطمئن باشید در ذهن ایرانیان خواهد ماند و از او به نیکی یاد خواهد شد
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
0
10
قابل توجه آقایان دلواپس و عواملشون برید یخورده سیاست رو از دکتر روحانی و دکتر ظریف یاد بگیرید ببینید ظرف یکسال چجور کاخ سفید و کنگره و اسراییل و اروپا که یکزمانی همه باهم علیه ایران متحد شده بودند حالا چجور به جون هم انداختند
نظرات بینندگان