arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

ويليام برنز : آمريکا، رفتار ايران را تهديد به حساب مي آورد‎

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام سابق وزارت خارجه آمريکا در مصاحبه اي گفت مساله هسته اي ايران ور فتارهاي اين کشور در غرب آسيا ، منافع آمريکا را تهديد مي کند.‎

ويليام برنز در مصاحبه با راديو ملي آمريکا در اظهاراتي گستاخانه گفت به غير از مساله هسته اي ، رفتارهاي ايران در غرب آسيا آمريکا و متحدان واشنگتن را تهديد مي کند.وي افزود مساله هسته اي ، حمايت ايران از حزب الله لبنان و انصار الله يمن ، آمريکا و متحدانش در منطقه را به شدت تهديد مي کند.

برنز که ديپلمات ارشد آمريکايي حاضر در مذاکرات هسته اي بوده است تاکيد کرد به موازات انجام مذاکرات هسته اي بايد رفتارهاي مذکور را تحت نظر داشته باشيم.

برنز که در مذاکرات هسته اي شرکت داشته است در مورد رفتار تيم ايراني نيز گفت : " در طول مذاکرات ، متوجه شديم ايراني ها بسيار جدي هستند."

اين ديپلمات ارشد آمريکايي به ديدار کري و وزراي خارجه عرب سني کشورهاي خليج فارس اشاره کرد و گفت راه حل مبتني بر ديپلماسي بهترين جايگزيني است که در حال حاضر در اختيار داريم.

وي که کشورش متهم جدي حمايت از گروههاي تروريستي در سوريه و عراق است ، به حمايت عربستان سعودي از داعش اعتراف کرد و افزود در محافل خصوصي بارها نسبت به اين رفتار اعتراض کرده ايم.

گفتني است آمريکا بارها نسبت به رفتار ترکيه و عربستان سعودي در حمايت از داعش اعتراض کرده است ولي در همان حال از اين کشورها حمايت کرده است.

نظرات بینندگان