arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

خبرهاي تازه از سهميه عمره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئيس سازمان حج و زيارت گفت: سهميه عمره به دليل کاهش 50 درصدي صدور رواديد نصف شد.

سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به کاهش صدور رواديد زائران عمره اظهار کرد: همه اقدامات لازم از سوي وزارت امور خارجه و سازمان حج و زيارت براي حل مشکل به وجود آمده در روند صدور رواديد انجام شده است و منتظر عملياتي شدن قول عربستان مبني بر بازگرداندن روند صدور رواديد به حالت عادي هستيم.

اوحدي با بيان اينکه در حال حاضر و به دليل مشکل به وجود آمده سهميه عمره نصف شده است؛بيان کرد: با شرايط حاضر تنها 50 درصد زائران به سرزمين وحي مشرف مي‌شوند.

رئيس سازمان حج و زيارت تاکيد کرد: اگر روند صدور رواديد طي دو روز آينده حل نشود، جداول پروازي جديد اعلام خواهد شد بر همين اساس قرعه کشي به صورت استاني با تشکيل کميته‌اي از مدير کل اداره حج و زيارت استان، نماينده بعثه مقام معظم رهبري و مديران کاروان‌ها انجام مي‌شود.

وي اضافه کرد: بدين ترتيب از 230 هزار نفري که براي تشرف به عمره ثبت نام کرده اند، 110 هزار نفر براي اعزام به عمره مشرف شوند.

اوحدي با بيان اينکه اولويت اعزام با زائران فيش دار است، تاکيد کرد: تمام سهميه‌هاي ديگر از جمله عمره دانش آموزي لغو خواهد شد و هر زمان که مشکل صدور رواديد برطرف شد، سهميه‌ها مجددا واگذار خواهد شد و در غير اين صورت اين سهميه‌ها براي سال آينده حفظ خواهد شد.

رئيس سازمان حج و زيارت در ادامه افزود: به منظور پيگيري موضوع به صورت ميداني فردا عازم عربستان هستيم.

وي در پايان يادآور شد: سفارت و کنسورلگري‌هاي عربستان در مشهد از دو هفته پيش در اقدامي هماهنگ اقدام به کاهش 50 درصدي صدور رواديد براي زائران ايراني عمره کردند که اين موضوع باعث اختلال در روند اعزام زائران به سرزمين وحي و لغو و جابجايي برخي پروازهاي عمره شده است.
نظرات بینندگان