arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

بياني: مجيدي استقلال را در شرايط سخت تنها گذاشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 شاهرخ بياني معتقد است که بازيکنان هم‎دوره او به مراتب محبوب تر از فرهاد مجيدي که به انتخاب برنامه نود برگزيده شد، بودند.

بياني گفت: وقتي ما با تيم وحدت هم بازي داشتيم 70 هزار تماشاگر از صبح به ورزشگاه مي‌ آمدند. اگر در ورزشگاه مردان طرفدار ما بودند، در خانواده آنها هم 3، 4هوادار داشتيم. مثلا در يک خانواده 5 نفره 4 تا استقلالي و يک پرسپوليسي بودند. هر يک بازيکن 10 هزار هوادار داشت.

طرفدارها در دوره ما خيلي بيشتر بودند
طبيعي است که طرفدارها در دوره ما خيلي بيشتر بودند. به عقيده من هر 10 سال يک بازيکن محبوب است، آن کساني که بازي من را دوست داشتند و بياني را مي‌ شناختند الان ميانگين سني شان بين 60 تا70 سال است، نسل جوان فرهاد مجيدي را مي‌ شناسند و مسلما به او راي مي‌ دهند چون اصلا من را نمي‌ شناسند و بازي هاي من را نديده اند.

بايد محبوب ترين بازيکن هر دهه انتخاب شود
اينکه فردوسي پور بگويد محبوب ترين بازيکن استقلال فرهاد مجيدي است يک آمار اشتباه است، بايد بيايند هر 10 سال از 5 بازيکن آمار بگيرند و ببيند که چه کساني محبوب بوده اند در نهايت بين افراد برتر محبوب ترين را انتخاب کنند. مثلا خود من هم در استقلال بوده ام، هم در پرسپوليس بوده ام، هميشه تشويق مي‌ شدم و هيچ توهيني هم به من نشد يا مثلا دوران قبل تر آقاي جباري بازيکن محبوبي بود يا ناصر حجازي و همين طور روشن. اينکه بگوييم محبوب ترين بازيکن استقلال آمار جالبي نيست.

ناصر محمدخاني يکي از پرطرفدارترين بازيکنان پرسپوليس
در پرسپوليس علي پروين خيلي محبوب بود و همه پرسپوليس را به نام پروين مي‌ شناختند چون حضورش در پرسپوليس تداوم داشت. آقاي خوردبين هم از محبوبيت بالايي برخوردار بود. يکي از کساني که بيشتر از همه طرفدار داشت، ناصر محمدخاني بود. ناصر در فوتبال ايران استثنايي بود اما متاسفانه بعد از مشکلاتي که در زندگي شخصي اش به وجود آمد، الان همه او را فراموش کرده اند. درخشان و پنجعلي هم طرفداراني داشتند.

مجيدي استقلال را در شرايط سخت تنها گذاشت
آقاي مجيدي 5، 6 سال در استقلال سابقه دارد ولي بازيکناني مثل رضا نعلچگر بوده اند که 17، 18 سال در استقلال بازي کرده اند يا خود آقاي پروين که محبوبيتش بخاطر تداوم حضورش در پرسپوليس و همچنين خاکي بودنش است. اما خب آقاي فردوسي پور براي اينکه برنامه اش پيش برود، از فرهاد مجيدي اسم مي‌ برد که در اين سال هاي اخير به پرسپوليس گل زده. اما همين آقاي مجيدي در مقطعي به خاطر فرزندانش تيم را تنها گذاشت و ما جام را از دست داديم.

قلعه‌نويي هم محبوب بود
خود برادر من شاهين هم در استقلال جزو محبوب ترين ها بود و سابقه زيادي هم دارد. از حق نگذريم آقاي قلعه‌نويي هم محبوب بود. آن سالي که من در استقلال بودم و نايب قهرمان شديم و هميشه هم پرسپوليس را مي‌ برديم و فقط در يک بازي به آنها يک ـ صفر باختيم هر کدام از ما 20 هزار هوادار داشتيم. آن زماني وقتي بازيکني به استقلال و پرسپوليس مي‌ آمد تا آخر دوران بازي اش در آنجا مي‌ ماند، يعني بازيکنان حرفه اي نشده بودند و به خاطر عرق به پيراهن از اول تا آخر يک جا بازي مي‌ کردند.

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان