arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۳

امير عبداللهيان: تداوم بحران در سوريه با منافع رژيم صهيونيستي مرتبط است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزير خارجه کشورمان، تداوم بحران در سوريه را با منافع رژيم صهيونيستي مرتبط دانست و گفت: ارتقاي وضعيت انساني و همچنين تقويت راه حل سياسي در سوريه گزينه هاي ضروري حل مشکل اين کشور است.

به گزارش اداره کل ديپلماسي وزارت امور خارجه، ادوارد اوکدن مديرکل خاورميانه وزارت خارجه انگليس با اميرعبداللهيان معاون وزير امورخارجه امور خارجه کشورمان در تهران ديدار و در زمينه مسائل مهم منطقه گفتگو کردند.

اميرعبداللهيان در اين ديدار مواضع جمهوري اسلامي ايران در قبال تحولات منطقه به ويژه عراق، سوريه، بحرين و يمن را مورد تبيين قرار داد و رايزني با جمهوري اسلامي ايران در خصوص تحولات منطقه را رويکردي واقع بينانه توصيف کرد.

معاون عربي و افريقا نگاه کشورمان به روندهاي سياسي، امنيتي و اجتماعي منطقه را بر اساس مبارزه با تروريسم، عدم هرگونه مداخله نظامي خارجي و کمک به تقويت روندهاي سياسي و گفتگوي ملي عنوان کرد.

معاون وزير خارجه کشورمان، تداوم بحران در سوريه را با منافع رژيم صهيونيستي مرتبط دانست و ارتقاي وضعيت انساني و همچنين تقويت راه حل سياسي در سوريه را گزينه هاي ضروري ارزيابي کرد.

وي با اشاره به طرح سياسي چهارماده اي وزير خارجه کشورمان براي پايان دادن به بحران سوريه، خلع سلاح تروريسم و گفتگوي فراگير ملي را مورد تاکيد قرار داد.

اميرعبداللهيان تقسيم تروريست هاي مسلح به خوب ، بد ، ميانه رو را رويکردي عجيب و غيرقابل درک خواند و افزايش کشتارها و جنايات تروريست ها در منطقه را نتيجه استمرار ارسال سلاح و ارائه تسهيلات به تروريست ها دانست.

وي همچنين با اشاره به بحران بحرين، تداوم بازداشت شيخ علي سلمان را محکوم و استمرار اعتراضات در اين کشور را بدليل پيگيري مطالباتمردمي دانست.

وي گفتگوهاي دولت بحرين با مردم اين کشور و عدم مداخله خارجي را راهکار خروج بحرين از بحران دانست.

اميرعبداللهيان نسبت به هرگونه برخورد دوگانه ائتلاف بين المللي با تروريسم و مماشات با افراط گرائي در منطقه هشدار داده و آن را بازي خطرناک توصيف نمود.

اميرعبداللهيان حرکت هاي اخير مردمي در يمن براي دستيابي به حقوقشان را واکنشي به طرحها و سياست هاي تحميلي و غيرمنطبق با واقعيات اين کشور دانست و به طرفهاي منطقه اي و بين المللي توصيه کرد که با اقدامات شتابزده سياسي و امنيتي براي تروريست هاي شبه جزيره فرصت تخريب ايجاد ننمايند و به مردم يمن براي دستيابي به توافق و تحقق شراکت و صلح واقعي در يک کشور يکپارچه کمک کنند.

​ديپلمات ارشد انگليسي نيز در اين ملاقات با تاکيد بر اهتمام کشور متبوعش به تحولات و اوضاع جاري منطقه بر اهميت رايزني و تبادل نظر با جمهوري اسلامي ايران بمنظور کمک به صلح و ثبات در منطقه و مواجهه با تهديدات مشترک پيش روي به ويژه افراط گرائي و تروريسم تاکيد کرد.

وي اظهار داشت: «منطقه در شرايط بسيار حساس و شکننده قرار دارد و تروريسم در صورتي که مهار نشود محيط بين المللي را به خطر مي اندازد.»

وي با اشاره به نقش و ظرفيت هاي کشورمان در منطقه افزود:«در فضاي جديد بين المللي که براي جمهوري اسلامي ايران ايجاد شده، انگليس بدنبال ايجاد فرصت هاي روابط و کمک به حفظ و صلح در منطقه است.»
نظرات بینندگان