arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

موشک کروز زميني و برد بلند "سومار" رونمايي شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از موشک هاي کروز زميني سومار رونمايي کرد. وي همچنين از تحويل انبوه موشک‌هاي بالستيک دوربرد قدر و قيام به نيروي هوافضاي سپاه خبر داد.

سردار حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در مراسم رونمايي از موشک کروز زميني سومار در جمع خبرنگاران با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در هوشمندسازي تسليحات و تجهيزات موردنياز نيروهاي مسلح و ارائه نسل جديدي از سلاح هاي پيشرفته گفت: سامانه موشکي کروز برد بلند زميني سومار به همت متخصصان سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع طراحي و ساخته شده است.وي افزود: طراحي و ساخت اين سلاح که از فناوري هاي پيچيده و نوين در حوزه هاي ناوبري، پيش رانش و سازه برخوردار است، گامي بلند در ارتقاء توان دفاعي و قدرت بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران به شمار مي رود.

وزير دفاع گفت: اين موشک‌ها توانايي انهدام طيف متنوعي از اهداف را دارد و با توجه به قابليت‌هاي تاکتيک پذيري بالا، ماندگاري طولاني در صحنه نبرد و رادارگريزي مي تواند در هر شرايطي اهداف موردنظر را منهدم کند.وي با بيان اينکه همه اين موشک ها با همت و تلاش متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنايع هوا فضا طراحي و ساخته شده است، افزود: بدون ترديد اين دستاوردهاي مهم که ناشي از رويکرد تحقيق، نوآوري، توسعه و توليد بر مبناي نياز نيروهاي مسلح صورت گرفته است ضمن توانمندسازي نيروهاي مسلح، گام موثري براي افزايش قدرت دفاعي و بازدارندگي موثر محسوب مي شود.

سردار دهقان گفت: جمهوري اسلامي ايران به حکم عقل و منطق روز به روز به توان دفاعي براي تامين امنيت ملي و دفاع از منابع ملي خود مي افزايد و در اين مسير از کسي اجازه نمي گيرد.وزير دفاع با قدرداني از تلاش و مديريت جهادي فرزندان رشيد ملت ايران در صنايع مختلف وزارت دفاع به ويژه سازمان صنايع هوافضاي اين وزارتخانه، اين دستاوردهاي بزرگ را به فرماندهي معظم کل قوا ، نيروهاي مسلح و ملت شريف ايران تبريک گفت.

همچنين سردار امير علي حاجي‌زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در مراسم رونمايي از موشک کروز زميني و برد بلند سومار، طي سخناني گفت: تحويل اين موشک‌ها به صورت طبيعي در طول سال چندين نوبت انجام مي شود اما تحويل انبوه موشک‌هاي دوربرد زميني قدر و قيام و موشک کروز زميني سومار پيام مشترک سپاه و مجموعه وزارت دفاع به دوستان و دشمنان است که اين اقدامات وسيع به دست توانمند متخصصان ايراني در سايه همين تحريم هاي گزنده انجام مي شود.

وي افزود: اين اقدام، نشان دهنده اين است که اين تحريم‌ها هيچ تاثيري در روند برنامه‌هاي دفاعي جمهوري اسلامي ايران ندارد.فرمانده نيروي هوافضاي سپاه تصريح کرد: ما در ارتباط با دفاع و موشک‌هاي بالستيک با کسي مذاکره نمي‌کنيم و دولت و مجلس و نظام هم بر اين امر مصمم هستند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان