arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۱ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

افزايش قيمت جهاني نفت و سود سرشار بازرگانان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 خبرگزاري رويترز اعلام کرد: بازرگاناني که از ابتداي امسال نفت خريداري و ذخيره مي کردند، اقدام به تکميل بازي تجارت کرده و با فروش بخشي از اين ذخاير، سود زيادي بدست آوردند.

به گزارش رويترز، اين فروش، نشانه ضعيف شدن استراتژي است که در چارچوب آن، دست کم روزانه 50 ميليون بشکه نفت در نفتکش ها ذخيره مي شد. اين مقدار، حدودا معادل مصرف يک ماه نفت بريتانيا است، به گفته بازرگانان؛ مشخص نيست چقدر نفت فروخته شده است.

کاهش شديد قيمت نفت خام از ژوئن (خرداد) گذشته تا ماه ژانويه (دي)، بازرگانان را قادر ساخت تا با خريد و ذخيره سازي نفت تحويل در موعد ديرتر و فروش آن در موقع مناسب، سود ببرند. اکنون بازار نفت در حال بازگشت به وضعيت طبيعي خود است که در آن قيمت نقد بسيار کمتر از قيمت آتي است.

قيمت نفت برنت درياي شمال تقريبا حول و حوش 60 دلار در هر بشکه به تثبيت رسيده که با کف قيمت آن در اواسط ژانويه (45 دلار در هر بشکه) فاصله زيادي دارد.

بازرگانان آسيايي، با استفاده از افزايش فعلي قيمت که سود آنها را در فروش محموله هاي تحويل در ماه آوريل نفت سبک بصره، 1.20 دلار در هر بشکه افزايش داده است، سود سرشاري بدست آورده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان