arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۳۹۷۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

مرعشي: تصميمات آيت‌الله هاشمي همواره براي حفظ مجموعه نظام است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

يک فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: هر يک از مسئولان حتي شخص وزير کشور در صورتي‌که همچون مطهري در برابر افراطيون ايستادگي کنند، قطعا همين برخود با آنها هم مي‌شود.

حسين مرعشي با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان عنوان کرد: اتفاق ديروز چندان هم غيرقابل فهم نيست. تصميمات آيت‌الله هاشمي همواره براي حفظ مجموعه نظام است.

وي افزود: آيت‌الله هاشمي جزو افرادي است که همواره به پاره‌اي از روش‌هاي اداره سياسي کشور انتقاداتي داشته براي همين پذيرفته که مطرح کردن اين نقدها هزينه‌هايي براي او دارد براي همين تاکنون نيز اين هزينه‌ها را با ظرفيت خود پرداخت کرده است.

مرعشي يادآور شد: علي‌رغم ظاهر اتفاق ديروز اما نتيجه کار براي آيت‌الله هاشمي شيرين و دلپذير بود چراکه علي‌رغم شناختي که از فضاي سياسي خبرگان داشت، به دليل جايگاهي که براي خبرگان رهبري قائل است و خطراتي را که کشور و نظام را تهديد مي‌کند، ترجيح داد اين بار هم بماند و صحنه را ترک نکند که بعدا مورد انتقاد طرفداران خود قرار نگيرد. براي همين از نظر فعالان سياسي ترک نکردن عرصه سياست از سوي آيت‌الله هاشمي قابل تقدير است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اتفاقات شيراز و حمله گروه‌هاي خودسر به علي مطهري عنوان کرد: همه کساني که دلسوزانه مسائل کشور را پيگيري مي‌کنند، مي‌دانند که هر لحظه ممکن است قرباني اقدامات افراطيون شوند اما با اين همه افراد شجاعي مثل علي مطهري همه اين خطرات را به جان مي‌خرند تا بتوانند حرف خود را به گوش جامعه برسانند.

مرعشي تاکيد کرد: من براي خودم و کشورم متاسف هستم که يک عده تنگ‌نظر با افدامات افراطي خود به آساني چهره زيباي جمهوري اسلامي را مخدوش مي‌کنند.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب در پاسخ به اين سوال که بايد چه برخوردي با تندروها صورت گيرد، گفت: تنها برخوردي که مي‌توان در برابر اين عده داشت، مقاومت است که ويژگي بارز علي مطهري هم ايستادگي و مقاومت است.

وي در پاسخ به اين سوال که به نظر شما دستگاه‌هاي ذيربط از جمله وزارت کشور مسئول پيگيري اين مسائل نيستند، گفت: من معتقدم که هر يک از مسئولان حتي شخص وزير کشور در صورتي‌که همچون مطهري در برابر افراطيون ايستادگي کنند، قطعا همين برخود با آنها هم مي‌شود.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان