arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۰ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۳

بولتون: توافق کنوني هسته‌اي، تسليم بي‌سابقه در قبال ايران است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماينده پيشين آمريکا در سازمان ملل و عضو ارشد نومحافظه‌کاران اين کشور،‌ توافق هسته‌اي در حال رايزني گروه ۵+۱ با ايران را «تسليم بي‌سابقه» در قبال جمهوري اسلامي خواند.

در حالي که فردا يکشنبه دور تازه مذاکرات هسته‌اي ايران و گروه 5+1 در لوزان سوئيس با حضور محمدجوادظريف و جان کري برگزار مي‌شود، اظهارنظرهاي ضدايراني آمريکايي‌ها همچنان ادامه دارد.

به نوشته پايگاه «هيل»، جان بولتون نماينده پيشين آمريکا در سازمان ملل در سخنراني در اجلاس اقدام امنيت ملي کاروليناي جنوبي،‌ توافق کنوني در حال رايزني بين ايران و گروه 5+1 را «تسليم بي‌سابقه» در قبال تهران خواند.

بولتون که چهره‌اي نومحافظه‌کار و همچنين از سخنرانان و حاضران هميشگي نشست‌هاي گروهک تروريستي منافقين است، گفت: «اين توافق، به طور اساسي معيوب و ناقص است. حقيقتا هيچ توافقي نيست که من بتوانم به ايران اعتماد کنم».

وي همچنين با رد انتقادات درباره نامه 47 سناتور آمريکايي درباره مذاکرات هسته‌اي ايران،‌ اقدام آنها را «حمايت و ايستادگي براي حفظ حقوق قانون اساسي آمريکا» خواند.

جان بولتون همچنين افزود: «خطري که ما اميدواريم از آن اجتناب شود،‌ اکنون قريب‌الوقوع است. اين مثالي از آن است که چگونه رئيس‌جمهور (اوباما) اهميتي به امنيت ملي آمريکا نمي‌دهد».

منبع: فارس
نظرات بینندگان