arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۳

مردي که داعش را به وحشت انداخته، کيست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مردي که داعش را به وحشت انداخته، کيست؟

در گزارش‌ها آمده است که در طول درگيري‌هاي تکريت فيلمي از ابو عزرائيل منتشر شد که نشان مي‌داد در خيابان‌هاي تکريت مي‌دود و تروريست‌هاي شبکه داعش را به مبارزه مي‌طلبد و آنها را بزدل و ترسو توصيف مي‌کند.

در گزارش ها نام فردي آمده که گفته مي شود "قهرمان" درگيري هاي تکريت براي بازپس گيري اين شهر از دست تروريست هاي داعش است. گفته مي شود او قهرمان تکواندو است و سابقا معلم بوده و اکنون وارد دهه پنجاه عمر خود شده است.

روزنامه ديلي تلگراف، چاپ لندن در گزارشي درباره اين مبارزه مجاهد در شماره روز يکشنبه خوب نوشت، گفته مي شود اين مجاهد عضو دفتر يکي از گروه هاي وابسته به مرجعيت است که مورد حمايت ايران قرار دارد. در گزارش ها آمده است که در طول درگيري هاي تکريت فيلمي از او منتشر شد که نشان مي داد در خيابان هاي تکريت مي دود و تروريست هاي شبکه داعش را به مبارزه مي طلبد و آنها را بزدل و ترسو توصيف مي کند.

ديلي تلگراف همچنين مي نويسد که صفحه ابو عزرائيل در يکي از شبکه هاي اجتماعي بيش از 250 هزار دنبال کننده دارد. برخي افراد نزديک به او مي گويند: «او صفات خارق العاده و ويژه اي دارد اين مساله سبب شده که خيلي ها به او خوش بين باشند و به او دل ببندند. او مي تواند به تنهايي سوار يک ماشين شده و به سمت داعش برود و با آنها مبارزه کند.»

منابع نظامي عراقي گفته اند که انتظار دارند شهر تکريت ظرف روزهاي آينده از دست داعش بازپس گرفته شود و به دست ارتش و دولت عراق بيفتد. در عمليات آزادسازي تکريت هزاران نفر از داوطلبان شيعي و تعدادي از داوطلبان سني نيز مشارکت دارند و ارتش را همراهي مي کنند.

پيش از اين در گزارش ها از زبان دوستانش آمده بود که اسم او "ايوب" است و مدرک کارشناسي خود را در رشته تربيت بدني دريافت کرده، معلم ورزش در رشته تکواندو است و بيش از 40 سال سن دارد.

در ادامه گزارش ديلي تلگراف همچنين آمده است که او يکي از اعضاي مبارز جيش المهدي در زمان اشغال عراق توسط امريکايي ها بوده است. وقتي که مقتدا صدر فعاليت هاي اين گروه شبه نظامي را تعليق کرد او نيز از عضويت جيش المهدي خارج شد. بعدا به گروه شبه نظامي کتائب امام علي (ع) پيوست که در حال حاضر در کنار ديگر گروه هاي داوطلب مردمي و در کنار نيروهاي امنيتي در حال جنگ با گروه داعش است.

در همين رابطه الخليج آن لاين، گزارش مي دهد که ابو عزرائيل يکي از بارزترين فرماندهان کتائب امام علي (ع) است که در صلاح الدين، شمال عراق عليه شبکه هاي تروريستي مبارزه مي کند.

تصاويري که از او منتشر شده است، نشان مي دهد که او در حال مبارزه يک تبر بر دوش دارد. برخي از طرفداران و دوستدارانش او را رامبوي مقاومت اسلامي عراق توصيف مي کنند. او پنج صفحه در فيسبوک دارد که کمترين آن 9 هزار "لايک" دارد.

در برخي گزارش ها آمده که ابو عزرائيل باعث ترس و نگراني بعضي از جريان هاي سني شده است. آنها مدعي اند که صحبت هاي آتشين او در خود کينه طايفه اي دارد چرا که در فيلم هايي که از او منتشر شده است اهالي مناطق سني را با ارعاب به مجازات وعده مي دهد. در آخرين فيلي که از او منتشر شده و در صفحات اجتماعي دست به دست گشته او اهالي تکريت و البو عجيل را تهديد کرده است که آنها را له مي کند و انتقام قربانيان اسپايکر را مي گيرد.

اسپايکر نام پايگاهي است که در گذشته نيروهاي امريکايي در آن مستقر بودند. اين اردوگاه بعد از خروج نيروهاي امريکايي از عراق به ارتش عراق واگذار شد. در زمان حمله داعش به موصل، اين شبکه تروريستي حمام خوني در آن به راه انداخت و دست کم 1300 نفر را در آن جا قتل عام کرد. از آن به بعد فاجعه مذکور به فاجعه سپايکر معروف شد.

منبع : ديپلماسي ايراني
نظرات بینندگان